Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Centrala alarmowa - Identyfikacja

slawny7 04 Dec 2016 12:50 1707 23
Optex
  • #1
    slawny7
    Level 18  
    Nabyłem auto z niefabrycznym autoalarmem i mam problem. Centrala, a dokładniej to zamek nie do konca reaguje na polecenia pilota. Pilotem mogę otworzyć drzwi, ale nie zamknąć. Zakładam że z pilotem jest wszystko ok, bo wciskając loock migają kierunki i uzbraja się alarm... Zdaję sobie sprawę że tego typu sprzęty są nienaprawialne i wymyśliłem żeby zakupić nową centralkę tego samego producenta. I tutaj potrzebuje waszej pomocy w zidentyfikowaniu nazwy urządzenia.
  • Optex
  • #2
    van claude jean damme
    Level 19  
    A skąd wiesz, że winna jest centrala?
  • Optex
  • #3
    davidiusss
    Level 12  
    Raczej centrala bo:
    slawny7 wrote:
    Zakładam że z pilotem jest wszystko ok, bo wciskając loock migają kierunki i uzbraja się alarm...

    czyli sygnał dostaje tylko nie wystawia do centralnego. Ewentualnie połączenie między alarmem a centralnym albo przekaźnik (jeśli centralka takowe posiada).
  • #4
    van claude jean damme
    Level 19  
    Tak? Ciekawe rzeczy opowiadasz. Nie miał jeden z drugim miernika lub próbnika w ręku i już wymieniają centralę. A może wysypało się coś w samochodzie? Na przykład switch sterujący, lub przewód w przelotce, ale na to już nie wpadliście. Autor zapomniał też napisać, co dzieje się po naciśnięciu przycisku unlock, ale skoro z pilotem jest niby wszystko OK, to zakładam, że wszystko oprócz zamka gada.
  • #5
    davidiusss
    Level 12  
    van claude jean damme wrote:
    Nie miał jeden z drugim miernika lub próbnika w ręku i już wymieniają centralę

    Napisałem "raczej centrala" a nie "wymień centralę".
    van claude jean damme wrote:
    A może wysypało się coś w samochodzie? Na przykład switch sterujący, lub przewód w przelotce, ale na to już nie wpadliście.

    Napisałem "Ewentualnie połączenie między alarmem a centralnym"
    van claude jean damme wrote:
    Autor zapomniał też napisać, co dzieje się po naciśnięciu przycisku unlock

    nie zapomniał:
    slawny7 wrote:
    Pilotem mogę otworzyć drzwi, ale nie zamknąć.

    Więc unlock działa.

    Z twojego pierwszego postu nie wynikało nic, z mojego chociaż kilka wskazówek, więc nie mam pojęcia skąd ta chęć dokopania wszystkim uczestnikom dyskusji włącznie z autorem tematu.
  • #6
    van claude jean damme
    Level 19  
    slawny7 wrote:
    Pilotem mogę otworzyć drzwi, ale nie zamknąć.

    Przecież to nic nie wnosi. Powinien napisać jednoznacznie, po naciścięciu unlock mrugaja kierunki, alarm się rozbraja, zamek natomiast nie reaguje. Powinien podać również markę, model i rocznik pojazdu, ale Ty masz inną specjalizację, więc trudno od Ciebie wymagać wiedzy o tym, że może mieć to ogromne znaczenie i wszelkiego rodzaju dywagacje Twoje i autora tematu bez sprawdzenia organoleptycznego można sobie wsadzić w buty, jako nic nie wnoszące do tematu blablabla.
    Można też kupić centralkę, a nuż się uda, że to ona jest strzelona... :wink:
  • #7
    slawny7
    Level 18  
    van claude jean damme wrote:
    slawny7 wrote:
    Pilotem mogę otworzyć drzwi, ale nie zamknąć.

    Przecież to nic nie wnosi. Powinien napisać jednoznacznie, po naciścięciu unlock mrugaja kierunki, alarm się rozbraja, zamek natomiast nie reaguje. Powinien podać również markę, model i rocznik pojazdu, ale Ty masz inną specjalizację, więc trudno od Ciebie wymagać wiedzy o tym, że może mieć to ogromne znaczenie i wszelkiego rodzaju dywagacje Twoje i autora tematu bez sprawdzenia organoleptycznego można sobie wsadzić w buty, jako nic nie wnoszące do tematu blablabla.
    Można też kupić centralkę, a nuż się uda, że to ona jest strzelona... :wink:



    Wciskając unlock otwierają się drzwi i rozbraja się alarm.
    Auto ma alarm nabyty gdzieś z allegro, więc podanie marki pojazdu nic nie wniesie i identyfikacji centralki, ale auto to honda prelude IV generacji.
    Centralny zamyka i otwiera się z "klucza", więc instalacja centralnego działa poprawnie.
    Tak na mój chłopski rozum, to centralka alarmowa nie daje sygnału lock do centralnego zamka. A żeby było śmieszniej, to oba sygnały lock i unlock idą tym samym przewodem z centrali alarmowej do centrali zamka. Dlatego wymyśliłem teorię o uszkodzeniu tej pierwszej, zidentyfikowaniu nazwy centrali alarmowej i wymianie na nową, a nie o prowadzeniu śledztwa :)
  • #8
    van claude jean damme
    Level 19  
    Dziwnie wysterowany zamek, tak jakby pod przycisk, naprzemienne podawanie masy. Ciekawe, bo na 99% jestem przekonany, że nie ma tam fabrycznego siłownika w drzwiach kierowcy.
    Weź próbnik żarówkowy, zblokuj zamek i na wciśniętej krańcówce podawaj przez niego masę na ten przewód. Sprawdzisz w ten sposób, czy samo sterowanie jest OK. Przy okazji podłączając ten próbnik do plusa sprawdzisz, czy centralka podaje impuls na zamknij i czym faktycznie wysterowuje zamek.
  • #9
    slawny7
    Level 18  
    van claude jean damme wrote:
    Dziwnie wysterowany zamek, tak jakby pod przycisk, naprzemienne podawanie masy. Ciekawe, bo na 99% jestem przekonany, że nie ma tam fabrycznego siłownika w drzwiach kierowcy.
    Weź próbnik żarówkowy, zblokuj zamek i na wciśniętej krańcówce podawaj przez niego masę na ten przewód. Sprawdzisz w ten sposób, czy samo sterowanie jest OK. Przy okazji podłączając ten próbnik do plusa sprawdzisz, czy centralka podaje impuls na zamknij i czym faktycznie wysterowuje zamek.


    Owszem, fabrycznie nie ma siłownika w drzwiach pasażera. Centralny uruchamiany jest poprzez switch popychany kluczykiem. Siłownik instalowany jest w chwili montowania centralnego na pilota. W moim przypadku zapewniam Ciebie, że ów siłownik [master] jest zamontowany w drzwiach pasażera.
    Sterowanie centralnym sprawdzałem wiele razy i jest wszystko OK, bo z "klucza" jak i od wewnątrz zamek działa prawidłowo.
    Wracając do meritum, to czy Tobie jako fachowcowi nie łatwiej jest naprowadzić mnie na producenta centralki za sprawą numerków z załączonej fotografii? Chcę poprostu zakupić identyczną centralkę i na zasadzie plug end play dokonać naprawy.
  • #10
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    slawny7 wrote:
    nie łatwiej jest naprowadzić mnie na producenta centralki za sprawą numerków z załączonej fotografii?

    Łatwiej byłoby gdybyś zamieścił zdjęcie pilota w obudowie oraz zdjęcie centralki ze złączami i wiązką przewodów.
  • #11
    slawny7
    Level 18  
    CameR wrote:
    slawny7 wrote:
    nie łatwiej jest naprowadzić mnie na producenta centralki za sprawą numerków z załączonej fotografii?

    Łatwiej byłoby gdybyś zamieścił zdjęcie pilota w obudowie oraz zdjęcie centralki ze złączami i wiązką przewodów.


    Zdjęcie pilota w załączniku. Wprawdzie nie jest to mój pilot, ale na taki sam natrafiłem wklepując frazę LJ 064 - czyli numerki z piolota. W sprawie centralki leżę, bo nie wiem gdzie ona jest.
  • #12
    gemiel
    Level 24  
    Ten pilot to popularny chiński scyzoryk używany w alarmach i sterownikach różnych sprzedawców(RTX, STIG). O producenta nie pytaj. Sprzęt sprowadzany z Chin przez różnych dystrybutorów. Dopóki nie wrzucisz zdjęcia centralki z przewodami nie będzie można niczego konkretnego podpowiedzieć.
  • Helpful post
    #13
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    slawny7 wrote:
    wklepując frazę LJ 064

    Wpisując numer PCB pilota LJ064 w moim katalogu wyskakuje alarm: AV-NT898D
    Niestety nie znam tego Chińskiego systemu.
    Jeżeli znajdziesz centralkę w samochodzie, to porównaj ze zdjęciem:
    Centrala alarmowa - Identyfikacja
  • #14
    slawny7
    Level 18  
    CameR wrote:
    slawny7 wrote:
    wklepując frazę LJ 064

    Wpisując numer PCB pilota LJ064 w moim katalogu wyskakuje alarm: AV-NT898D
    Niestety nie znam tego Chińskiego systemu.
    Jeżeli znajdziesz centralkę w samochodzie, to porównaj ze zdjęciem:
    Centrala alarmowa - Identyfikacja



    Zadałem sobie trud i odnalazłem centralkę. Bardzo przypomina tą z Twojego zdjęcia, ale nie odnalazłem żadnych oznaczeń ani na obudowie, ani na zewnątrz. Bardzo pomogła by mi znajomość producenta...
    Dostrzegłem, że ktoś dolutowywał coś do przewodów przy wtyczkach jakby dokonując pomiarów. Luty są bardzo partackie i nie nieizolowane i śmiem twierdzić, że podczas jazdy - drgań - dochodzi do zwarć. Poza tym te odizolowane przewody dowodzą, że już ktoś wcześniej szukał przyczyny nie zamykania drzwi...
    Najchętniej usunąłbym całe to ustrojstwo, ale obawiam się że po tym zabiegu już nic nie będzie mi działać poprawnie. Centrala alarmowa - Identyfikacja Centrala alarmowa - Identyfikacja
  • #15
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kolego, jak podjedziesz do elektryka, może szybko namierzy uszkodzenie. W razie co, wywali sprawnie centralkę. To chyba najtańsze wyjście z sytuacji.
  • Helpful post
    #16
    gemiel
    Level 24  
    Za sterowanie zamkiem centralnym odpowiada wtyczka 6-pinowa. W załączniku instrukcja do alarmu. Sprawdź w jaki sposób podłączone są przewody tej wtyczki. W instrukcji są cztery podstawowe schematy połączeń do sterowania zamków.
    Na schematach masz również pokazane styki przekaźników, do których podłączona jest wtyczka 6 pin.
  • #17
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Dobrze, że:
    slawny7 wrote:
    Zadałem sobie trud i odnalazłem centralkę.

    Wiesz już teraz, że w instalacji alarmu w Twoim samochodzie:
    slawny7 wrote:
    Luty są bardzo partackie i nie nieizolowane i śmiem twierdzić, że podczas jazdy - drgań - dochodzi do zwarć

    Popraw instalację, sprawdź instalację 6-pinowej kostki
    odpowiedzialnej za sterowanie siłownikami centralnego zamka.
    Nie pochwaliłeś się jaki to model samochodu,
    więc nikt nie może Ci pomóc - zgadując na odległość.
  • #18
    slawny7
    Level 18  
    CameR wrote:

    Nie pochwaliłeś się jaki to model samochodu,
    więc nikt nie może Ci pomóc - zgadując na odległość.


    Honda prelude jdm z 95 roku.
  • #19
    slawny7
    Level 18  
    gemiel wrote:
    W załączniku instrukcja do alarmu. Sprawdź w jaki sposób podłączone są przewody tej wtyczki. W instrukcji są cztery podstawowe schematy połączeń do sterowania zamków.


    Dzięki za światełko. To jest ten alarm. Odnajdując centralkę juz wiedziałem, że przyczyną błędów był partacki montaż. Poprawilem luty i wszystko zaczęło działać.

    Czy jest możliwość wczytanie dodatkowego pilota do tej centrali?
  • #20
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    slawny7 wrote:
    Czy jest możliwość wczytanie dodatkowego pilota do tej centrali?

    "Wczytywanie pilotów:
    Alarm ma fabrycznie zaprogramowane piloty! Po podłączeniu jest gotowy do pracy.
    Wczytywanie pilotów stosujemy TYLKO gdy alarm przestaje reagować na piloty (straci z nimi łączność) !
    Aby wczytać piloty do centralki należy rozbroić alarm następnie pozamykać wszystkie drzwi następnie włączamy zapłon, teraz
    wciskamy biały przycisk znajdujący na płytce centralki (należy rozkręcić obudowę centralki) i trzymamy 3s. Jeżeli operacja ta została
    wykonana prawidłowo to syrenka wyda 3 sygnały a światła migaczy będą się świeciły światłem ciągłym. Puszczamy przycisk a
    kierunkowskazy powinny nadal świecić. Następnie należy wcisnąć dowolny przycisk na 1 pilocie, wczytanie pilota zostanie
    potwierdzone sygnałem syrenki i mrugnięciem kierunkowskazów. Następnie należy wcisnąć dowolny przycisk na 2 pilocie co też
    będzie potwierdzone sygnałem syrenki i kierunkowskazami. Gdy już piloty zostaną pomyślnie wczytane czekamy aż światła
    kierunkowskazów zgasną wyłączamy zapłon i możemy już sprawdzić działanie pilotów."
  • #21
    gemiel
    Level 24  
    Do tej centralki może być dopisane jednocześnie max. 4 piloty. Gdybyś potrzebował pilota to daj znać na PW.
  • #22
    slawny7
    Level 18  
    CameR wrote:
    slawny7 wrote:
    Czy jest możliwość wczytanie dodatkowego pilota do tej centrali?

    "Wczytywanie pilotów:
    Alarm ma fabrycznie zaprogramowane piloty!


    To wiem. Instrukcja opisuje to bardzo podobnie. Może źle skonstruowalem pytanie. Chodzi mi o wygranie innego pilota od innego alarmu. Wraz z autem dostałem jednego pilota dość zmasakrowanego i na dobrą sprawę trudno mi z niego korzystać.
  • #23
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    slawny7 wrote:
    wygranie innego pilota od innego alarmu

    Nie ma takiej możliwości.
    Tylko pilot dedykowany do tej centrali.
  • #24
    slawny7
    Level 18  
    CameR wrote:
    slawny7 wrote:
    wygranie innego pilota od innego alarmu

    Nie ma takiej możliwości.
    Tylko pilot dedykowany do tej centrali.


    Rozumiem.
    Zamykam temat. Dzięki wszystkim za podpowiedzi.