Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sygnalizacja rezerwy gazu

krystian2 14 Lip 2005 23:33 10457 18
  • #1 14 Lip 2005 23:33
    krystian2
    Poziom 14  

    Witam
    Jest wiele postow na ten temat na forum. Ale zaden z nich nie wyjasnia co konkretnie zrobic. Mam zbiornik toroidalny (w kole) dioda rezerwy zaczyna mrugac po przejechaniu 50 km. Czy jest jakis sposob na regulacje rezerwy gazu. Czy moze taki jest urok instalacji gazowych.
    Drugie pytanie: czy to normalne ze na gazie plyn chlodzacy nagrzewa sie bardzo szybko,
    Trzecie pytanie: auto (skoda favorit) ciezko mi zapala na gazie tzn musze krecic rozrusznikiem okolo 8 - 10 sek do zaplonu. Czy to jakis defekt ukladu elektrycznego ?

    -1 18
  • Pomocny post
    #2 15 Lip 2005 00:45
    Norbert Kruczek
    Poziom 13  

    Jaki masz typ instalacji gazowej

    0
  • Pomocny post
    #3 15 Lip 2005 07:52
    lukas22 mastah
    Poziom 22  

    na problemy z zapalaniem jedyne rozwiazanie to regulacja.Najprawdopodobniej masz zbyt bogata mieszanke.Przy okazji regulacji naznacz niech Ci ustawia rezerwe...
    A jezeli chcesz to zrobic cam to:
    Wyjezdz gaz do konca(dosłownie) zatankuj sobie tyle gazu ile chciałbys miec "w rezerwie" i teraz zapal auto i patrz na kontorlke odkrec pokrywe wielozaworu na zbiorniku i masz "szkiełko rezerwy" osłaniajace wskazówke z którego wystaje plastikowy trzpien z gwintem...Wkrecajac lub wykrecajac spowodujesz ze kontrolka zgasnie(badz sie zaswieci) i musisz ustawic to wlasnie w taki sposób.Ogóolnie rozwiazanie "szkła rezerwy" jest wysoce nieprecyzyjne ale da sie to ustawic.
    Co do płynu to nie powiien grzac sie szybciej...

    2
  • #4 15 Lip 2005 09:20
    krystian2
    Poziom 14  

    Dzieki za pomoc. Instalacja gazowa to Landi. Czujnik ogladalem ale wydaje mi sie ze ten w szkielku nad wskazowka poziomu gazu w zbiorniku podlaczony jest do zaworu odcinajacego (podkreslam wydaje mi sie). Co do plynu to po przejechaniu ok 10 - 15 km po miescie (srednio zakorkowanym) na gazie latem wskazowka temperatury sklania sie ku czerwonemu polu. Plynu nie ubywa.
    I czy obwod elektryczny wentylatora chlodnicy jest polaczony z zaplonem tzn czy prawidlowo dmuchawa wlacza sie tylko po przekreceniu kluczyka ? czy powinno byc tak jak np w Polonezach ze po zgaszeniu silnika wentylator pracuje ?

    0
  • Pomocny post
    #5 15 Lip 2005 12:30
    lukas22 mastah
    Poziom 22  

    hehe sam jezdze poldkiem i ciesze sie ze jest to tak rozwiazane ;) a u Ciebie musisz miec właczony zapłon aby wentylator pracował.
    To istotnie jest zawór "odcinajacy" a konkretnie to cewka do której jest podłaczona masa ze "szkła rezerwy" a drugi kabel jest puszczony do przodu auta i połaczony z bialym wychodzacym z centralki.

    Dodano po 2 [minuty]:

    nie istotne jest jaka masz instalacje wiec pytanie Norberta wydaje sie bynajmniej dziwne...

    1
  • Pomocny post
    #6 16 Lip 2005 10:28
    Norbert Kruczek
    Poziom 13  

    W niektórych instalacjach rezerwa jast ustawiana no wielozawoze, ale w Landi jest tak jak opisywano wyzej. Co do regulacji jeśli się nie zmasz to cię nie bierz. Temperature silnika może być wiele przyczyn termostat za pużno się otwiera, czujnik temperatury złe wskazania, czujnik wentylatora zapuzno włancza się

    0
  • #7 16 Lip 2005 14:13
    Darczi1981
    Poziom 11  

    a tak przy tym diodach , to mi sie coś pochrzaniło wczesniej bylo tak że jak byl gaz to świecila sie dioda zielona , a jak brakowało gazu lub była rezerwa to świecila czerowna, a teraz mam tak ze cały zcas mi świeci czaerowna a jak rezerwa to czerowna a jak nie ma gazu wogole to znowu zielona :| what da fuck :| da sie z tym żyć , trzeba sie przyzwyczaić ale co mzoe być problemem??

    1
  • Pomocny post
    #8 16 Lip 2005 18:33
    jacekczewa
    Poziom 18  

    Witam.
    Niedawno zamontowałem w omoim passacie gaz, kontrolka tez swieciła juz po przezjechani ok 100 km, a teraz juz wogóle sie nie zapal jak jest mało gazy heheheeh, wiem ze mam przezjechac 360 km i tankowac trzeba, niestety hehehehe.
    Co do grzania moj passat tez sie szybko grzeje w szczególności w ruchu miejskim ale na przelotowej trasie jest wszystko w normie. Pozdrawiam wszystkich uzytkowników gazu w autkach.
    Niech gaz bedzie z wami hehehehehe.

    0
  • Pomocny post
    #9 16 Lip 2005 19:39
    Slawek J
    Poziom 30  

    Rezerwe zawsze da sie ustawic tylko najlepiej jest to robic w zakladzie zajmujacym sie montazem instalacji gazowych bo tam wiedza co i jak zrobic a samemu jak sie nie ma pojecia to mozna tylko wiecej szkod narobic niz pozytku z tego miec.
    Pozdrawiam.

    0
  • #10 17 Lip 2005 00:31
    krystian2
    Poziom 14  

    Dzieki za pomoc.
    Jesli chodzi o warsztaty to chyba mam do nich pecha gazownicy urwali mi polksiezyc od drugiej przepustnicy (ten kto ma fafovitke to wie) nie wystepuje jako czesc zamienna. Jak bylem na regulacji to wyrwali srube z filtra powietrza w skutek czego piasek i kurz dostawal sie do gaznika itd. Dlatego nie jestem przekonany do warsztatow. Czujnik temperatury wykrecilem i wyczyscilem z osadow sadze ze jest juz lepiej. Szkielko rezerwy dziala chyba na zasadzie magnesu we wskazowce i kontaktronu w czujniku. W takim wypadku to nic trudnego. Co do kolegi ktory pisal o problemach z kontrolkami to przyczya moga byc przetarte (uszkodzone) przewody miedzy zbiornikiem a centralka.

    0
  • Pomocny post
    #11 17 Lip 2005 10:20
    jacekczewa
    Poziom 18  

    Witam ponownie.
    Co do mantażystów gazu, szkody wyrzadzone przy montazu - popaprane na czarno pokrowce w samochodzie, ułamał obsade plastikową bagnetu miarki oleju - akurat tam "musiał" zamontowac akautator, urwali blache nad t;umnikiem przy montażu rurek doprawadzających gaz i jej nie przykrecili - dzwoniło ja talala, po przejechaniu 3 km odpadła rura gumowa kolektora ssącego miedzy przepływką a filtrem - nie mieli klucza szesciokatnego zeby ją dokręcic a na koniec a raczej na początek, przez cały dzien grali radyjkiem ile wlazło i wszystkie dzrzwi były otwarte wiec padł akumulator - moze nie pierwszej młodości ale działający nawet zimą nie miałem problemu, nie dało sie go reanimowac - nie przyjmował prądu - dodtkowy wydatek 200 zł. Całe szzcescie sama instalacja działa bez zarzutu. Obyscie nigdy nie trafili na takich gazowników.
    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #12 17 Lip 2005 11:43
    janvsz
    Poziom 14  

    krystian2 napisał:
    Witam
    Jest wiele postow na ten temat na forum. Ale zaden z nich nie wyjasnia co konkretnie zrobic. Mam zbiornik toroidalny (w kole) dioda rezerwy zaczyna mrugac po przejechaniu 50 km. Czy jest jakis sposob na regulacje rezerwy gazu. Czy moze taki jest urok instalacji gazowych.
    Drugie pytanie: czy to normalne ze na gazie plyn chlodzacy nagrzewa się bardzo szybko,
    Trzecie pytanie: auto (skoda favorit) ciezko mi zapala na gazie tzn musze krecic rozrusznikiem okolo 8 - 10 sek do zaplonu. Czy to jakis defekt ukladu elektrycznego ?

    rezerwe gazu możesz ustawić za pomocą wskaźnika na butli, jest przykręcony za pomocą 2 śrubek, lekko je odkręć i obruć w prawo, rezerwa to około 8-10l. wskaźnik jeaguje na magnes i daje na wyjście od 0 do 90 om. jeżeli po przejechaniu około 50 km świeci rezerwa to masz uszkodzony wskaźnik z diodami co pokazuje ilość gazu, kabel jest naderwany przy wyjściu z butli pod samochodem, lub wskaźnik przy butli jest pęknięty.
    Drugie pytanie to tak.
    Trzecie pytanie to zapala się na bęzynie i dopiero przełączaj na gaz, a jeżeli zapalasz na gazie to jak zapalasz to musisz dłużej to normalne, musi gaz z butli przez elektrozawory i filtry przejść więc to normalne. napisz czy jak szybko hamujesz do zera czy czasami gaśnie i falują obroty czy śmierdzi jajami?

    Dodano po 4 [minuty]:

    wyjmij wskaźnik z butli i podłuż śrubokręt pod nim powoli obracaj wskaźnik, na włączonym zapłonie. diody powinny sią zapalać wszystkie. czas zapalenia diód jest opóźnione około 5-20 s.

    0
  • Pomocny post
    #13 17 Lip 2005 21:51
    lukas22 mastah
    Poziom 22  

    janvsz napisał:
    krystian2 napisał:
    Witam
    Jest wiele postow na ten temat na forum. Ale zaden z nich nie wyjasnia co konkretnie zrobic. Mam zbiornik toroidalny (w kole) dioda rezerwy zaczyna mrugac po przejechaniu 50 km. Czy jest jakis sposob na regulacje rezerwy gazu. Czy moze taki jest urok instalacji gazowych.
    Drugie pytanie: czy to normalne ze na gazie plyn chlodzacy nagrzewa się bardzo szybko,
    Trzecie pytanie: auto (skoda favorit) ciezko mi zapala na gazie tzn musze krecic rozrusznikiem okolo 8 - 10 sek do zaplonu. Czy to jakis defekt ukladu elektrycznego ?

    rezerwe gazu możesz ustawić za pomocą wskaźnika na butli, jest przykręcony za pomocą 2 śrubek, lekko je odkręć i obruć w prawo, rezerwa to około 8-10l. wskaźnik jeaguje na magnes i daje na wyjście od 0 do 90 om. jeżeli po przejechaniu około 50 km świeci rezerwa to masz uszkodzony wskaźnik z diodami co pokazuje ilość gazu, kabel jest naderwany przy wyjściu z butli pod samochodem, lub wskaźnik przy butli jest pęknięty.
    Drugie pytanie to tak.
    Trzecie pytanie to zapala się na bęzynie i dopiero przełączaj na gaz, a jeżeli zapalasz na gazie to jak zapalasz to musisz dłużej to normalne, musi gaz z butli przez elektrozawory i filtry przejść więc to normalne. napisz czy jak szybko hamujesz do zera czy czasami gaśnie i falują obroty czy śmierdzi jajami?

    Dodano po 4 [minuty]:

    wyjmij wskaźnik z butli i podłuż śrubokręt pod nim powoli obracaj wskaźnik, na włączonym zapłonie. diody powinny sią zapalać wszystkie. czas zapalenia diód jest opóźnione około 5-20 s.

    widzisz nawet nie wiesz co piszesz...to co opisujesz jest dobrym sposobem ustawiana rezerwy ale pod warunkiem ze masz wskaznik "pełnego wyswietlenia" (stosowany w IIgen i sekwentach)którego nikt do układów gaznikowych nie zakłada...A kolega ma własnie skode na gazniku...

    Dodano po 58 [sekundy]:

    a co do regulacji tejze rezerwy to nigdzie jechac nie musisz i zapewniam ze nie ma mozliwosci zebys wyzadził sobie tym jakiekolwiek szkody ;)

    0
  • #14 17 Lip 2005 22:53
    krystian2
    Poziom 14  

    Heh. Widze ze wywolalem prawdziwa burze na temat mechanikow. Jest takie jedno przyslowie na ten temat: "chcesz miec cos dobrze zrobione zrob to sam".
    Co do odpowiedzi uzytkownika "janvsz" to istotnie ja mam tylko dwie diody w tym jedna dwukolorowa.
    Ale czy przy moim typie instalacji mozna zamontowac taki wskaznik ?. Widzialem u znajomego w Golfie mial. Ile mniejwiecej by to kosztowalo i czy wymaga wielu przerobek ?. W czasie szybkiego hamowania nie czuje zadnych dodatkowych zapachow "jaja" (siarkowodor) i silnik nie gasnie. Z obrotami mam problem nie moge ich wyregolowc tzn wolnych. Zauwazylem ze obroty zaleza od temperatury plynu chlodzacego (nie chodzi mi tutaj o urzadzenie rozruchowe).

    0
  • Pomocny post
    #15 17 Lip 2005 23:06
    lukas22 mastah
    Poziom 22  

    owszem w golfie ale na jedno badz wielopunkcie,,,

    0
  • Pomocny post
    #16 18 Lip 2005 20:00
    janvsz
    Poziom 14  

    krystian2 napisał:
    Heh. Widze ze wywolalem prawdziwa burze na temat mechanikow. Jest takie jedno przyslowie na ten temat: "chcesz miec cos dobrze zrobione zrob to sam".
    Co do odpowiedzi uzytkownika "janvsz" to istotnie ja mam tylko dwie diody w tym jedna dwukolorowa.
    Ale czy przy moim typie instalacji mozna zamontowac taki wskaznik ?. Widzialem u znajomego w Golfie mial. Ile mniejwiecej by to kosztowalo i czy wymaga wielu przerobek ?. W czasie szybkiego hamowania nie czuje zadnych dodatkowych zapachow "jaja" (siarkowodor) i silnik nie gasnie. Z obrotami mam problem nie moge ich wyregolowc tzn wolnych. Zauwazylem ze obroty zaleza od temperatury plynu chlodzacego (nie chodzi mi tutaj o urzadzenie rozruchowe).

    można założyć ale jest to trochę trudne ale do zrobienia - sam czujnik w butli kosztuje około 100zł. = koszty wskaźnika(omomierza).
    co do wolnych obrotów to wyczyść mixer i przepustnicę, w mixerze masz 2 dziury, jedna bardzo dużą i ją wyczyść a tą małą to wkręć tam śrubkę tak aby się nie wykręciła - bo na biegu jałowym dolot gazu jest stały natomiast wlatyje też powietrze które powoduje że gaz jest ubogi i falują obroty a jak wkręcisz tą srubkę to gaz ma dobry skład i jest ok :))

    0
  • #17 19 Lip 2005 23:27
    krystian2
    Poziom 14  

    Dziekuje za pomoc.
    Wskaznik rezerwy ustawiony zapala sie przy okolo 8 litrach gazu w zbiorniku. Przestawial sie bo nie byl niczym zabezpieczony przed obrotem. Teraz zabezpieczylem czujnik za pomoca silikonu.

    0
  • #18 20 Lip 2005 21:05
    SylWo
    Poziom 17  

    Do Krystiana:

    Jak możesz, to dokładnie opisz proces regulacji. Tak się składa, że też mam instalację Landi Renzo i Favoritkę :) - no i u mnie tak samo przekłamuje.

    pozdr

    0
  • #19 21 Lip 2005 20:14
    krystian2
    Poziom 14  

    Wyjezdz gaz do konca.
    Potem Zatankuj tyle ile Chcesz zeby byla rezerwa ja mam na 8 litrow.
    Nastepnie na mozliwie poziomej powierzchni Ustaw auto.
    Otworz klape bagaznika i Odkrec pokrywe ze zbiornika (toroidalny).
    Na zbiorniku nad wskazowka jest szkielko z wkrecoym wystajacym elementem z gwintem i podlaczone sa kabelki Wlacz zaplon i sprobuj lekko obracac tym wystajacym czujnikiem.
    Latwo jest to wyczuc bo jak sie wkreca czujnik to dioda (rezerwy) gasnie a jak wykteca to sie zapala.
    Ustaw tak zeby dioda czerwona (rezerwy) swiecila sie ciagle tzn zeby po potrzasnieciu samochodem nie gasla lub nie zaczela mrugac.
    Po regulacji Zakatruj czyms czujnik zeby sie nie obracal (ja posmarowalem silikonem). Gotowe u mnie dziala i jest ok.

    0
  Szukaj w 5mln produktów