Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa najprostszego regulatora obrotów silnika 12V 20W

04 Gru 2016 18:36 1188 15
  • Poziom 15  
    Potrzebuję zbudować najprostszy regulator obrotów dla silnika zasilanego napięciem stałym. Silnik ma 20W.
    Proszę o jakiś pewny schemat z elementami łatwo dostępnymi.
    W założeniu ma być potencjometr którym będę mógł ustawić żądane obroty.
  • Poziom 36  
    12V, 20A i 20W, co tu się nie zgadza?
  • Poziom 40  
    Na pewno ten silnik ma 20 W? Przecież 12 V i 20 A to 240 W.
    Co do regulatora - jak ma być najprostszy to chyba najlepiej użyć timer 555 plus tranzystor MOSFET. Sterowanie bedziesz miał za pomocą potencjometru. Schemat w załączniku. Oczywiście tranzystor musisz dobrać odpowiednio do mocy twego silnika.
  • Poziom 15  
    Masz rację pomyłka nastąpiła 12V 20W
  • Poziom 40  
    No to schemat z mojego poprzedniego postu powinien pasować bez żadnych przeróbek. BUZ 11 jest tani i łatwo dostępny i z pewnością da sobie radę z silnikiem o mocy 20 W.
  • Poziom 15  
    Problem może być z timerem 555. U mnie w okolicy nie ma sklepu w którym kupie jakiekolwiek elementy elektroniczne, po za diodami led.
    Więc albo znajdę gdzieś w jakimś układzie taki timer albo będę musiał zamówić z internetu. Tylko ja tam nie widzę potencjometru do regulacji obrotów, a po za tym element oznaczony jako p1 to co to?
  • Poziom 38  
    P1 to potencjometr właśnie do regulacji.
  • Poziom 8  
    Za 8.5zł kupisz wszystkie (prócz rezystorów) części tego regulatora na znanym polskim portalu z wysyłką listem priorytetowym, przed chwilą sprawdziłem. Z szukaniem tego po sprzętach więcej roboty niż pożytku.
  • Poziom 35  
    20W przy napięciu 12v daje maksymalny pobór prądu mniej niż 2A.
    Dla takiego prądu można zaryzykować drutowy potencjometr dużej mocy, tak, jak to jest zrobione np. w pedale/regulatorze w maszynie do szycia.
    Albo regulacja skokowa za pomocą przełącznika i rezystorów szeregowych, tak jak to jest zrobione np. w regulatorach obrotów dmuchawy nawiewu w samochodzie.
  • Poziom 42  
    Jak masz w pobliżu stację złomowania pojazdów, to możesz poszukać tam w jakimś Polonezie regulator obrotów dmuchawy nawiewu. Od zwykłego klawiszowego przełącznika biegów dmuchawy różni się ciągłym a nie skokowym ruchem klawisza.
    Wewnątrz jest ... dokładnie to co na schemacie powyżej.
  • Poziom 15  
    Zupełnie blisko to nie mam żadnej stacji.
    W domu leżą mi różne włączniki nawiewu z różnych samochodów.
  • Poziom 42  
    Nie chodzi o wyłącznik! To ma być regulator w obudowie wyłącznika. Na pewno takie były montowane w nowszych i bardziej "wypasionych" Polonezach. Może i w innych samochodach, ale ja o tym nie wiem.
  • Poziom 15  
    Wiem wiem, chodzi o opornice.
  • Poziom 38  
    Wpisz w google Hybryd H-166 to jest to czego szukasz. Owy regulator ma 4 konektory tj zasilanie + i - oraz silnik.
  • Poziom 15  
    Już wiem o co chodzi. Ok będę budował z elementów, nie będę kombinował.