Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 440 xpi - Prośba o opis kodów błędów EMS

HADŻI 05 Gru 2016 14:15 798 3
  • #1 05 Gru 2016 14:15
    HADŻI
    Poziom 18  

    Błędy jakie wystąpiły to 5785 oraz 5771. Niestety nie posiadam nr jednostki sterującej na tą chwilę. Opis błędu 5771 znalazłem na forum, natomiast 5785 brak. Za pomoc z góry dzięki.

    0 3
  • Pomocny post
    #2 05 Gru 2016 22:27
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam


    Turbosprężarka o zmiennej geometrii

    Silniczek elektryczny turbosprężarki o zmiennej geometrii M30 zarejestrował usterkę układu sterującego.

    Możliwe przyczyny:
    • Usterka mechaniczna, uszkodzenie lub zużycie.
    • Utworzenie się lodu w turbosprężarce o zmiennej geometrii.
    • Rozdzielenie się dwóch części wałka silnika elektrycznego.
    • Usterka elektryczna silnika turbosprężarki o zmiennej geometrii.

    Może spowodować pogorszenie właściwości jezdnych, problemy ze zmianą biegów przy użyciu układu Opticruise oraz chwilową utratę momentu obrotowego.

    Jeśli klient nie zauważył pogorszenia właściwości jezdnych ani częstych problemów ze zmianą biegów przez układ OPC, skasuj kod usterki.
    Jeśli klient zauważył pogorszenie właściwości jezdnych oraz częste problemy ze zmianą biegów przez układ OPC:
    Sprawdź części mechaniczne turbosprężarki, przeprowadzając za pomocą SDP3 test stanu turbosprężarki o zmiennej geometrii. Uszkodzenie mechaniczne można wykryć w temperaturze pokojowej. Z powodu tolerancji mechanicznych oraz obecności osadów zacinanie się można wykryć tylko wtedy, gdy turbosprężarka jest rozgrzana do wysokiej temperatury pracy. Dlatego test należy przeprowadzić przy rozgrzanej turbosprężarce, tj. przy temperaturze 300 °C (temperatura spalin w turbosprężarce może wynosić do 600 °C). Zmierz temperaturę obudowy turbiny, używając bezkontaktowego wskaźnika temperatury na podczerwień.
    Jeśli wyniki testu stanu nie są prawidłowe, oznacza to uszkodzenie turbosprężarki o zmiennej geometrii i należy ją wymienić. Ustal szczegóły wymiany z klientem.
    Jeśli wynik testu stanu turbosprężarki jest prawidłowy, konieczna jest dalsza diagnostyka:
    1. Odczytaj wartości kalibracji silnika elektrycznego, używając procedury „Odczytywanie wartości kalibracji turbosprężarki o zmiennej geometrii” w SDP3 i zapisz wyniki.
    2. Wymontuj silnik elektryczny turbosprężarki o zmiennej geometrii. Sprawdź, czy ramię segmentu zębatego można bez przeszkód przesuwać ręcznie między pozycjami końcowymi.
    Jeżeli ramię segmentu zębatego nie może poruszać się swobodnie: Wymień turbosprężarkę o zmiennej geometrii.
    Jeżeli ramię segmentu zębatego może poruszać się swobodnie: Sprawdź również, czy nie rozłączył się wałek wyjściowy silniczka elektrycznego. Jeśli zostanie wykryta usterka związana z silnikiem elektrycznym, wymień ten silnik.
    Zamontuj silnik elektryczny turbosprężarki o zmiennej geometrii i przeprowadź procedurę jego instalacji za pomocą SDP3. Sprawdź, czy zakres kalibracji indywidualnej pozostał bez zmian. Następnie przeprowadź test stanu turbosprężarki o zmiennej geometrii za pomocą SDP3.
    Jeśli nie powiedzie się procedura instalacji albo wyniki testu stanu nadal będą nieakceptowalne, wymień silnik elektryczny turbosprężarki o zmiennej geometrii.
    Jeżeli czas pracy od zarejestrowania ostatniego kodu usterki przekroczył 10 godzin, opróżnij chłodnicę EGR ze względu na ryzyko powstania skroplin wody w chłodzonej powietrzem chłodnicy EGR, gdy układ był wyłączony. Opróżnij chłodnicę EGR zgodnie z instrukcjami w Podręczniku warsztatowym, podgrupa 01-65.

    2
  • #3 06 Gru 2016 18:21
    HADŻI
    Poziom 18  

    Dziękuję za pomoc szaman 108.Mam jeszcze takie pytanie: czy masz może jakieś dane dotyczące czynności przy turbosprężarce ze zmienną geometrią .Jak dobrać się do tego silniczka ,może jakieś własne spostrzeżenia na co zwrócić uwagę,jakie powinny być właściwe wartości kalibracji silnika elektrycznego itp.Pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #4 07 Gru 2016 10:32
    BanTir
    Poziom 15  

    Co do danych klibracyjnych wszystko masz w SDP3 podczas wykonywania sprawdzenia. Jak powinno być i na co patrzeć.

    0