Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

SHTIHL 023 - Pilarka STIHL 023 nieprawidłowa praca po rozgrzaniu

piotr131612 05 Dec 2016 18:03 4737 18
  • #1
    piotr131612
    Level 6  
    Witam,
    Mam pilarke SHTIHL 023 (rocznik 92) nie miała żadnych większych awari jednak niedawno po rozgrzanu a następnie zgaszenu bardzo trudno ją ponownie uruchomić. Z tym byłem w stanie się pogodzić jednak ostatnio jej się pogorszyło jak uruchomię ją zimną i trochę pochodzi to zaczyna się dusić traci obroty i w końcu gaśnie.
    1. Filtr powietrza wyczyściłem.
    2. Iskra na świecy jest.
    3. Gaźnik rozebrałem i wyczyściłem.
    Nic to nie pomogło więc szukam dalej w załączniku zamieszczam zdjęcia membran i zaworu iglicowego. Zastanawiam się nad ich zakupem może ktoś mógłby pomóc stwierdzic czy wymiana tych elemętów coś da. Załączam również zdjęcie tłoka bo może to już koniec silnika jest po tylu latach.
    https://zapodaj.net/7eb2afe246de9.jpg.html
    https://zapodaj.net/efa1a2bdc97ae.jpg.html
    https://zapodaj.net/5cbc8899a2357.jpg.html
    Niestety nie mogę inaczej wstawić zdjęć bo wyskakuje jakiś błąd na forum.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    tomason2
    Level 16  
    Podstawa to sprawdzić szczelność skrzyni korbowej. Można odkręcić sprzęgło i sprawdzić stan uszczelniacza, często widać gołym okiem, że jest w kiepskim stanie. Można w ciemno wymieniać, ale to nie o to chodzi żeby zgadywać.
  • #3
    User removed account
    Level 1  
  • #4
    piotr131612
    Level 6  
    Świeca nie była wymieniana. A i dodam jeszcze, że nie zalewa jej jak się ją odkręci jest sucha.
  • #5
    kwok
    Level 39  
    Jaki masz gaźnik? Były takie chińskie co mają tłoczek z oringiem pod ośką przepustnicy, żeby wyjąć ośkę trzeba ją obrócić o ponad 90 stopni bo wĺaśnie ten tłoczek ją trzyma. Jak ten oring jest wytarty albo się rozpadł to właśnie takie objawy będą. To chyba gażnik ZAMA.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Znalazĺem podobny jak nie taki sam http://www.zamacarb.com/carburetors/540 Chodzi o elementy 22 i 23.
  • #8
    wojcio124
    Level 8  
    Objawy przez ciebie opisane mogą wskazywać na nieszczelność skrzyni korbowej lub słabej kompresji. Odkręcić sprzęgło i zobacz czy uszczelniacz jest cały to samo z rób z drugiej strony.Jesli one będą całe musisz rozebrać silnik i zobaczyć w jakim stanie jest pierścień i cylinder bo raczej z biegiem lat pierścień się wytarł i nie ma odpowiedniej kompresji
  • #10
    wojcio124
    Level 8  
    Tak to to .Jeśli nie ma widocznych pęknięć to raczej jest ok. sprawdź 2 stronę jeśli będzie też cały ja bym obstawiał wytarte pierścienie.
  • #11
    piotr131612
    Level 6  
    Jutro ide do sklepu z narzędziami nie mam sciągacza do koła magnesowego no i nie mam też klucza ampolowego do tych 4 śrób na spodzie piły (resztę odkręciłem zwykłym płaskim śrubokrętem). Teraz mam takie pytanie jaki numer tego klucza ampolowego tam jest? No i ten ściągacz do koła magnesowego jak ma wyglądać, jaki typ, jakie wymiary itp ? Chodzi mi o jakiś łatwdostępny ściągacz ewentualnie jakie elementy kupić żeby samemu to poskładac jeżeli nie będą mieli w sklepie ściągacza co by mi pasował?
  • #12
    wojcio124
    Level 8  
    Co do imbusa to nie wiem jaki tam jest ale kup jakiś zestaw tylko w miarę dobry bo te śruby są dość mocno zakręcone.Co do koła zamachowego to wystarczy kawałek płaskownika i 3 śrubki.Jednej oszlifuj koniec tak aby nie ześlizgiwała się z wału a dwie podkładasz pod koło magnesowe no chyba ze jest otwór w kole to zakręcasz przez wcześniej przewiercony odpowiednio płaskownik na środku wiercisz dziurę na śrubę najlepsza jest 10 mm.
  • Helpful post
    #13
    User removed account
    Level 1  
  • #14
    piotr131612
    Level 6  
    Dzięki Rychu za tą radę koło magnesowe zeskoczyło szybko:) A więc uszczelniacz z drugiej strony też jest cały. Dobrałem się też do tłoczka jest w takim stanie:
    https://zapodaj.net/d56ae715f4809.jpg.html
    https://zapodaj.net/0c4716033ae7b.jpg.html
    https://zapodaj.net/3fc8543884255.jpg.html
    https://zapodaj.net/c40f490c5ed47.jpg.html
    https://zapodaj.net/91cbf28d4bb31.jpg.html
    A zauważyłem też, że ten gruby gumowy przewód co idzie od gaźnika jest uszkodzony może to wcale nie silnik jest problemem tylko on jak myślicie? Jak ten przewód się nazywa bo i tak trzeba kupić nowy?
    Na tłoczku widać 3 rysy widoczne na przedostatnim zdjęciu. Czy ten tłoczek jeszcze troche pochodzi?
  • #15
    User removed account
    Level 1  
  • #16
    piotr131612
    Level 6  
    No a tłok i te 3 rysy?
  • #17
    tomason2
    Level 16  
    Ja ściągnąłbym pierścienie, lekko liznął papierkiem ściernym te rysy w poprzek. Oglądnij cylinder czy nie zostały na nim jakieś resztki wtopionego aluminium z tłoka.

    Teraz cylinder wyczyść z nagaru w środku, okno wydechowe. Wiadro z gorącą wodą, jakąś chemie i wymoczyć wyszorować i wypłukać cylinder. Wysuszyć i gotowy będzie do składania.
    Tłok wyczyścić denko tłoka z nagaru (jeśli jest). Wymyć zmywaczem lub benzyną ekstrakcyjną i też będzie gotowy do składania. Sprawdził bym jeszcze pierścienie wsadził do cylindra i sprawdził luz na zamku.

    Ogólnie teraz to zrobiłbym tak, że jak już silnik rozebrany i będziesz składał sam to kupić nowe łożyska, uszczelniacze, łącznik gaźnika (raczej nie pchać się w zamiennik) i w sumie można składać po wyczyszczeniu reszty gratów. Dobrą masę sobie przygotuj do składania silnika.
  • #18
    User removed account
    Level 1  
  • #19
    piotr131612
    Level 6  
    Poskładałem i bez zmian po odpaleniu na ssaniu pochodzi troche i gaśnie pomaga regulacja śruby L w gaźniku tyle że za duże obroty ma troche. Wymienie jeszcze przewód impulsowy bo nie jest w dobrym stanie.