Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Superb II 2.0 TDI CFGB - Szarpie podczas przyspieszania

06 Gru 2016 09:22 1932 4
  • Poziom 3  
    Witam,
    Silnik szarpie tylko jak jest nierozgrzany, przy jego dużym obciążeniu, tzn. jak jadę sam problemu w ogóle nie ma. Szarpanie występuje wówczas kiedy wiozę ze sobą pasażerów, na 3,4 i 5 biegu (im wyższy bieg tym jest bardziej odczuwalne). Ostatnio włączył się tryb serwisowy (migająca lampka od świec żarowych). Po podłączeniu pod VCDS pokazało 3 błędy:
    5171 - Boost Pressure Regulation - P0299 00 [096] - Control Range Not Reached
    7934 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit - P2563 00 [96] - Implausible Signal
    9126 - Actuator Module for Turbocharger 1 - P00AF 00 [96] - Stuck.
    Sprawdzałem za pomocą VCDS położenie cięgna sterującego geometrią łopatek: na zapłonie napięcie czujnika na gruszce pokazywało 3,4 V, natomiast po odpaleniu samochodu napięcie spadło do 1,2 V (a powinno być około 0,7 V). Po kilkukrotnym przegazowaniu silnika napięcie spadło do 0,7 V ale w międzyczasie pojawił się błąd P2563 00.
    Sprawdzałem szczelność gruszki od turbo strzykawką: cięgno od geometrii łopatek pracowało bez żadnych przycięć, po wysunięciu i utrzymaniu podciśnienia w strzykawce utrzymywało swoje wychylenie. Nie udało mi się cięgna wyciągnąć do końca (w skrajne położenie) ale chyba miałem za małą strzykawkę (100 ml); wytwarzała za małe podciśnienie.
    Jest jeszcze kolejny problem chyba związany z usterką: wciśnięcie hamulca powoduje ruch powrotny cięgna turbiny (napięcie na czujniku na gruszce zaczyna rosnąc). Po kilkukrotnym wciśnięciu hamulca, przez chwilę miga kontrolka od świec żarowych i oczywiście pokazuje błąd P2563. Wygląda na to, że po wciśnięciu hamulca spada podciśnienie w układzie....
    Z góry dzięki za wszystkie pomocne informacje.
  • Poziom 11  
    Sprawdź kolego jakie jest podciśnienie
    Czy nie ma gdzieś nieszczelności szczegulnie na wężykach oraz króćcu vacu pompy
  • Poziom 3  
    Właśnie sprawdzałem wakuometrem podciśnienie w układzie i pomiędzy pompą, a elektrozaworem sterującym turbo wskazówka wakuometru wychyliła się na maxa czyli troszkę powyżej 70 cmHg (ok 1 bar), a pomiędzy elektrozaworem, a gruszką podciśnienie było powyżej 0,7 bara. Wciśnięcie hamulca powodowało delikatny spadek podciśnienia ale nie było ono mniejsze niż 0,7 bara.
    Pomiary robiłem niestety na ciepłym silniku i najlepsze jest to, że od razu sprawdziłem wychylenie cięgna gruszki na uruchomionym silniku (było maksymalne: napięcie 0,7 V) i wciśnięcie hamulca nie powodowało żadnych spadków - cięgno od gruszki nawet nie drgnęło.
    Wszystko wskazuje na to, że problem z podciśnieniem występuje tylko na zimnym silniku.
  • Poziom 32  
    Potencjometr na gruszce obstawiam.
  • Poziom 3  
    Problem rozwiązany... uszkodzony był wąż podciśnieniowy (plastikowy) idący od elektrozaworu do egr. Na szybko podmieniłem go wężykiem paliwowym i cięgno od gruchy chodzi jak należy, nie ma żadnych spadków podciśnienia, auto przestało szarpać.
    Dzięki za pomoc.