Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Superb II 2.0 TDI CFGB - Szarpie podczas przyspieszania

cwiqa 06 Dec 2016 09:22 4419 4
  • #1
    cwiqa
    Level 7  
    Witam,
    Silnik szarpie tylko jak jest nierozgrzany, przy jego dużym obciążeniu, tzn. jak jadę sam problemu w ogóle nie ma. Szarpanie występuje wówczas kiedy wiozę ze sobą pasażerów, na 3,4 i 5 biegu (im wyższy bieg tym jest bardziej odczuwalne). Ostatnio włączył się tryb serwisowy (migająca lampka od świec żarowych). Po podłączeniu pod VCDS pokazało 3 błędy:
    5171 - Boost Pressure Regulation - P0299 00 [096] - Control Range Not Reached
    7934 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit - P2563 00 [96] - Implausible Signal
    9126 - Actuator Module for Turbocharger 1 - P00AF 00 [96] - Stuck.
    Sprawdzałem za pomocą VCDS położenie cięgna sterującego geometrią łopatek: na zapłonie napięcie czujnika na gruszce pokazywało 3,4 V, natomiast po odpaleniu samochodu napięcie spadło do 1,2 V (a powinno być około 0,7 V). Po kilkukrotnym przegazowaniu silnika napięcie spadło do 0,7 V ale w międzyczasie pojawił się błąd P2563 00.
    Sprawdzałem szczelność gruszki od turbo strzykawką: cięgno od geometrii łopatek pracowało bez żadnych przycięć, po wysunięciu i utrzymaniu podciśnienia w strzykawce utrzymywało swoje wychylenie. Nie udało mi się cięgna wyciągnąć do końca (w skrajne położenie) ale chyba miałem za małą strzykawkę (100 ml); wytwarzała za małe podciśnienie.
    Jest jeszcze kolejny problem chyba związany z usterką: wciśnięcie hamulca powoduje ruch powrotny cięgna turbiny (napięcie na czujniku na gruszce zaczyna rosnąc). Po kilkukrotnym wciśnięciu hamulca, przez chwilę miga kontrolka od świec żarowych i oczywiście pokazuje błąd P2563. Wygląda na to, że po wciśnięciu hamulca spada podciśnienie w układzie....
    Z góry dzięki za wszystkie pomocne informacje.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    SanchosX
    Level 12  
    Sprawdź kolego jakie jest podciśnienie
    Czy nie ma gdzieś nieszczelności szczegulnie na wężykach oraz króćcu vacu pompy
  • #3
    cwiqa
    Level 7  
    Właśnie sprawdzałem wakuometrem podciśnienie w układzie i pomiędzy pompą, a elektrozaworem sterującym turbo wskazówka wakuometru wychyliła się na maxa czyli troszkę powyżej 70 cmHg (ok 1 bar), a pomiędzy elektrozaworem, a gruszką podciśnienie było powyżej 0,7 bara. Wciśnięcie hamulca powodowało delikatny spadek podciśnienia ale nie było ono mniejsze niż 0,7 bara.
    Pomiary robiłem niestety na ciepłym silniku i najlepsze jest to, że od razu sprawdziłem wychylenie cięgna gruszki na uruchomionym silniku (było maksymalne: napięcie 0,7 V) i wciśnięcie hamulca nie powodowało żadnych spadków - cięgno od gruszki nawet nie drgnęło.
    Wszystko wskazuje na to, że problem z podciśnieniem występuje tylko na zimnym silniku.
  • #4
    żałosna udręka
    Level 33  
    Potencjometr na gruszce obstawiam.
  • #5
    cwiqa
    Level 7  
    Problem rozwiązany... uszkodzony był wąż podciśnieniowy (plastikowy) idący od elektrozaworu do egr. Na szybko podmieniłem go wężykiem paliwowym i cięgno od gruchy chodzi jak należy, nie ma żadnych spadków podciśnienia, auto przestało szarpać.
    Dzięki za pomoc.