Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF 105 rok 2008 - układ wydechowy i silnik ostrzeżenie, adBlue

dawid kulczyk 07 Gru 2016 11:30 2334 12
  • #1 07 Gru 2016 11:30
    dawid kulczyk
    Poziom 6  

    Witam Panowie
    Proszę o pomoc od czego zacząć.
    Błędy odczytane na szybko TEXĄ (gdyż jestem w trasie) zanim zaświecił się żóty dymek:
    1.Nieprawidłowy komunikat EEC1 CAN
    (moment obrotowy silnika i prędkość (ZAP) )
    2.Błąd sygnału grupy ASAE J1939 (ZAP)
    3.Czujnik stężenia NOX przed katalizatorem
    4.Nagrzewnica czujnika NOX
    5.Czujnik NOX sygnał CAN przed katalizatorem
    6.Dozowanie (długoterminowe) (ZAP)
    7.Monitorowanie emisji zanieczyszczeń długoterminowe.

    Gdzieś w lipcu na wyświetlacz DAF wyrzucił błąd UKŁAD WYDECHOWY OSTRZEŻENIE.Nic z tym nie robiłem bo pobierał AdBlue i funkcjonował normalnie. Aż pewnego dnia wyrzucił na deskę SILNIK OSTRZEŻENIE (właśnie wtedy podjechałem na diagnozę TEXĄ) ale błąd ten pojawiał się tylko wtedy gdy wciskałem pedał gazu,gdy gaz puściłem błąd znikał.Teraz sytuacja się pogorszyła gdyż OSTRZEŻENIE SINIK pojawia się bardzo często,a podczas jazdy pojawia się żółty dymek i do momentu zgaszenia silnika jest moc,auto jedzie normalnie.Natomiast po ponownym włączeniu silnika dymek świeci od razu i jest OGRANICZONA MOC.Po przejechaniu kilkunastu minut dymek gaśnie wtedy zatrzymuję się i za parę sekund OGRANICZONA MOC znika, jadę następne kilkanaście minut i znowu zaświeca się dymek ale moc jest - oczywiście dopóki nie zgaszę silnika i tak w koło Macieju.
    Proszę o rady, może ktoś miał podobny przypadek.
    Nie wiem czy błąd AdBlue generuje ostrzeżenie silnik czy jest to całkiem inny problem.
    Dzięki Wam udało mi się kilka razy samemu usunąć awarię, dlatego liczę na Waszą pomoc.W sobotę wrócę z trasy i działam.Jeśli nie poradzimy podjadę do serwisu,na pewno komputer serwisowy powie więcej i jak będzie potrzeba napiszę co pokazał.
    Pozdrawiam

    0 12
  • #2 07 Gru 2016 22:13
    kisiol
    Poziom 19  

    Błąd silnika jest generowany. Myślę że do wymiany nox przed katalizatorem czerwony. Mam nadzieję że wody nie dolewasz do adblue.

    1
  • #3 08 Gru 2016 15:08
    dawid kulczyk
    Poziom 6  

    AdBlue leje z jednego miejsca od 4 lat i do tego jednego razu chłopaki na serwisie sprawdzali stężenie było wszytko OK.
    Pytanie: Czy jest możliwe, że z CANem od czujnika NOX przed katalizatorem jest coś nie tak i dlatego TEXA widzi błąd czujnika NOX i jego nagrzewnicy?
    Kosztowna sprawa ten czujnik więc myślę zacząć od prześwietlenia wiązki, wtyczek etc. Naczytałem się na elektrodzie tyle.że już w głowie mi się miesza :)

    0
  • #4 08 Gru 2016 16:40
    kisiol
    Poziom 19  

    Możesz sprawdzić przewody. Ale nie spodziewaj się raczej rezultatu. Nox będzie do wymiany.

    0
  • #5 08 Gru 2016 16:49
    dawid kulczyk
    Poziom 6  

    Jeszcze jedno mnie pytanie dręczy.
    Wczoraj po rozładunku jechałem pusty 80km, czas jazdy godz i 20 minut.
    Żółty dymek się nie zaświecił i była moc jak należy.
    Dziś załadowałem 23 tony i sytuacja jak w temacie.
    Logika podpowiada mi że jakby czujnik był padnięty to przy pustym tez powinien wywalać dymek i ograniczać moc...
    No nic, nie jestem fachowcem więc będę słuchał porad :)

    0
  • #6 08 Gru 2016 19:57
    kisiol
    Poziom 19  

    Jak masz swoją teorię to działaj.

    1
  • #7 10 Gru 2016 17:01
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Interwencja systemu polegająca na dozowaniu AdBlue zależy od poziomu NoX, a ten wprost proporcjonalnie zależy od momentu obrotowego (im wyższy moment, tym większe stężenie NoX w spalinach i potrzeba jego kontroli).
    Dlatego na pustym silniku system nie zarejestrował zawyżonego poziomu NoX w spalinach.
    W sprawie błędów, to podaj mi jakie aktywne kody błędów były w systemie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    P.S. Ograniczenie mocy jest defacto ograniczeniem momentu obrotowego. Jeżeli system nie może kontrolować poziomu NoX wskutek usterki, to aby zapobiec emitowaniu tlenków azotu do atmosfery ponad normę (co oznaczało by iż auto jest nielegalne), system ogranicza emisję NoX poprzez ograniczenie momentu obrotowego

    0
  • #8 10 Gru 2016 18:23
    dawid kulczyk
    Poziom 6  

    Panowie sprawa wygląda teraz tak:
    Przejrzałem przewody od czujnika NOX jednak nic szczególnego nie znalazłem.
    Odkreciłem rurkę od dozownik i dmuchnąłem powietrzem do dyszy.Ta z kolei chyba jest OK bo reszta płynu,która była w
    wyleciała w postaci mgiełki.
    Dmuchnąłem też powietrze w zbiornik Adblue z każdej strony z której się tylko dało.
    Wymieniłem filtry.
    Właśnie wróciłem z przejażdżki 23 tony, non stop gaz -hamulec i dymek się nie zaświeci, jedynie na początku przez moment silnik ostrzeżenie
    no i standardowo jak jak w temacie układ wydechowy ostrzeżenie (tak jeździłem od lipca i było ok.błąd pokazuje się zawsze po około 10 minut jazdy pod obciążeniem )
    Czas jazdy godz.30
    co o tym myślicie?
    we wtorek ruszam do Węgier, będę obserwował sytuację, na powrocie odwiedzę serwis i podam błędy.

    0
  • #9 10 Gru 2016 19:57
    kisiol
    Poziom 19  

    Myślę że nox do wymiany.

    0
  • #10 10 Gru 2016 20:02
    dawid kulczyk
    Poziom 6  

    No ja się najbardziej tego obawiam.
    3 lata temu go wymieniałem, ileż można. ..

    0
  • #11 10 Gru 2016 21:00
    kisiol
    Poziom 19  

    Ekologia kosztuje i nic z tym nie zrobisz. Podaj jeszcze kody błędów.

    Dodano po 15 [minuty]:

    Spróbuj przeprogramowac moduł ESA spotkałem się osobiście, że problem ustąpił na około 3 miesiące. Co nie zmieniło faktu że i tak NOX został zmieniony. Udało się tylko przesunąć wydatek w czasie. Nie wiem czy to pomoże w twoim przypadku , ale spróbować warto.

    0
  • #12 16 Gru 2016 08:23
    dawid kulczyk
    Poziom 6  

    Witam Panowie, podaję błędy:

    109 Czujnik NOx przed katalizatorem, ogrzewanie
    109-7 Sygnał mało prawdopodobny

    108 Czujnik NOx przed katalizatorem stężenie NOx
    108-0 Przewód zwarty do zasilania lub masy

    Czujnik ciśnienia paliwa
    Styk ECU A45 Zbyt wysokie napięcie sygnału
    ciśnienie paliwa 22,5bar na wolnych obrotach :)

    0
  • #13 19 Gru 2016 00:03
    kisiol
    Poziom 19  

    Odpowiedź masz z błędów nox do wymiany i dodatkowo czujnik ciśnienia palowa

    0