Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mondeo mk4 - Co odciąć, by skutecznie uniemożliwić odjechanie autem.

facio7 07 Dec 2016 18:40 1716 14
  • #1
    facio7
    Level 11  
    Witam! Chcę zamontować alarm Tytan DS400 z pilotem w mondeo mk4 z 2013r.silnik 1.6TDCI. Mam pytanie:co odciąć, by skutecznie uniemożliwić uruchomienie silnika.
  • #2
    hifi0
    Level 10  
    Sterownik silnika :). Będzie kręcić ale nie odpali :D.
  • #3
    D214d3k
    Level 39  
    Jedyną metodą aby skutecznie uniemożliwić odjechanie autem jest odcięcie 1 ćwiartki chociaż przed odwiezieniem nie zabezpiecza.
    Jeśli chodzi o mniej skuteczne metody to co można odciąć kiedy złodziej przychodzi z własnym paliwem, zasilaniem, komputerem silnika? Tylko ręce złodziejowi ale polskie prawo tego nie przewiduje i mamy efekty.
    Póki jest mróz coś tam pomoże odcięcie świec żarowych bo na to mogą nie być przygotowani :). Ja bym pomyślał odwrotnie i pozwierał do masy jakieś obwody na których bez kluczyka nie na napięcia. Klapy gaszące, plus rozrusznika. Pozamienianie pinów w sterowniku silnika i gnieździe diagnostycznym może jest głupie ale podobno jeśli coś jest głupie ale dział nie jest głupie :). Tylko trzeba to zrobić elegancko i z rozmysłem a potem pamiętać.

    Moderated By zeimp:


    No cóż, za tą poradę nagradzam Cię ostrzeżeniem! Może zaczniesz się wypowiadać merytorycznie! Zapomniałeś, że wypowiadasz się w dziale technicznym a nie "hydepark"! Ostrzeżenie na podstawie:

    Regulamin

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #4
    andrzej20001
    Level 43  
    Lewe gniazdo obd i zabezpieczenie kompa przed podmianą
  • #5
    facio7
    Level 11  
    Dzięki za wszystkie konstruktywne odpowiedzi.Przede wszystkim chodzi mi o to, co konkretnie można odłączyć żeby po ponownym włączeniu nie wyskakiwały błędy w sterowniku.Jeśli chodzi o auta bez CAN to nie ma problemu,ale tu mam obawy bo nie za bardzo się orientuję,jak przykładowo odłączę sterownik silnika (wiadomo że zawsze ma zasilanie),to czy po ponownym włączeniu napięcia, wszystko będzie po staremu,bez skutków ubocznych (nie mam doświadczenia w tej kwestii).
  • Helpful post
    #6
    BoroPiotr
    Level 14  
    tnij 15+ po stacyjce
  • #7
    MobilTruck
    Level 31  
    andrzej20001 wrote:
    Lewe gniazdo obd

    Widziałem tak i do tego gość miał zasilanie tego oto gniazda,oraz pod linie diagnostyczną podłączoną przetwornice od ksenonów w celu upalenia urządzenia które było by podpięte.
  • #8
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    pitool wrote:
    pod linie diagnostyczną podłączoną przetwornice od ksenonów

    "Rewelacja", szczególnie gdy właściciel odda samochód do warsztatu i "zapomni" poinformować o tego typu zabezpieczeniu ...
    ... a warsztat podłączy diagnoskop za 20.000,- a nie chiński interfejs na ELM za 50,- !
  • #9
    MobilTruck
    Level 31  
    CameR wrote:
    "Rewelacja", szczególnie gdy właściciel odda samochód do warsztatu i "zapomni" poinformować o tego typu zabezpieczeniu ...
    ... a warsztat podłączy diagnoskop za 20.000,- a nie chiński interfejs na ELM za 50,- !

    Tak ja zdaje sobie z tego sprawę,auto znajomego z zaprzyjaźnionego warsztatu.
    Pytanie czy przy okazji upalonego diagnoskopu,nie spali całego auta ;-) bo jak coś mi się w rekach zapali to to puszczam,a wiekszość nie podpina samochodu stojąc obok.
  • #10
    facio7
    Level 11  
    Dzięki "BoroPiotr",ale zapomniałem napisać: u mnie jest system bezkluczykowy. W centralnej skrzynce bezpieczników jest bezpiecznik F4 (układ unieruchamiania silnika),czy ten układ służy tylko do unieruchamiania silnika (tak to rozumiem),tzn.jak wepnę blokadę w ten układ to również nie będzie go można uruchomić? Orientuje się ktoś?
  • #11
    Anima00
    Level 10  
    odświeżę może się komuś przyda, właśnie montowałem alarm. grubszy przewód zółto pomarańczowy w wiązce wzdłuż progu przy fotelu pasażera. Zasilanie pompy paliwa. Błędów nie wywala - silnik 2.0 BP 145 koni.
  • #12
    bhtom
    Level 38  
    Witam,

    Anima00 wrote:
    odświeżę może się komuś przyda, właśnie montowałem alarm. grubszy przewód zółto pomarańczowy w wiązce wzdłuż progu przy fotelu pasażera. Zasilanie pompy paliwa. Błędów nie wywala - silnik 2.0 BP 145 koni.


    Rewelacja, a co jeśli ktoś będzie miał gotowe złącze pompy i poda zasilanie z gniazda zapalniczki bezpośrednio do pompy?
    Pojedzie w siną dal...

    Pozdrawiam.
  • #13
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    bhtom wrote:
    Witam,

    Anima00 wrote:
    odświeżę może się komuś przyda, właśnie montowałem alarm. grubszy przewód zółto pomarańczowy w wiązce wzdłuż progu przy fotelu pasażera. Zasilanie pompy paliwa. Błędów nie wywala - silnik 2.0 BP 145 koni.


    Rewelacja, a co jeśli ktoś będzie miał gotowe złącze pompy i poda zasilanie z gniazda zapalniczki bezpośrednio do pompy?
    Pojedzie w siną dal...

    Pozdrawiam.



    Już nie przesadzaj..
    Złodziej wsiada i jak nie idzie coś po jego myśl i to wysiada.
  • #14
    andrzej20001
    Level 43  
    Dokładnie dla uczulonych można zblokować kanapę i dekiel zabezpieczający dostęp do pompy. Dobrze jest uniemożliwić szybki demontaż ecu silnika.
  • #15
    facio7
    Level 11  
    andrzej20001 wrote:
    dekiel zabezpieczający dostęp do pompy

    Przypominam, że diesle nie mają pompy paliwa w zbiorniku!