Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Almera - Odłączenie na stałe alarmu Exus V10 Expert

daniosokolka 07 Dec 2016 20:34 5253 12
Optex
  • #1
    daniosokolka
    Level 7  
    Witam. Chcę odłączyć alarm Exus V10 Expert (włącznie z blokadą zapłonu) zainstalowany w aucie Nissan Almera II N16 1.5 90KM 2001r. Proszę o wskazówkę, które przewody zewrzeć aby pozbyć się alarmu ale móc uruchomić auto. Pozdrawiam.
    Nissan Almera - Odłączenie na stałe alarmu Exus V10 Expert Nissan Almera - Odłączenie na stałe alarmu Exus V10 Expert Nissan Almera - Odłączenie na stałe alarmu Exus V10 Expert Nissan Almera - Odłączenie na stałe alarmu Exus V10 Expert Nissan Almera - Odłączenie na stałe alarmu Exus V10 Expert Nissan Almera - Odłączenie na stałe alarmu Exus V10 Expert
  • Optex
  • #2
    wiesiekj
    Level 28  
    Obejrzałeś schemat alarmu?
  • #3
    daniosokolka
    Level 7  
    Tak, znalazłem na tym forum schemat jednak nie jestem elektrykiem, nie zajmuję się tym na co dzień i po prostu nie chcę czegoś zepsuć. Proszę o poradę ludzi, którzy mają o tym pojęcie bo ja niestety nie mam. Muszę jeszcze znaleźć przekaźnik i te przewody które będą dopięte do przekaźnika zewrzeć? Będą pewnie 4, jeden odpada - żółty. Zobaczę jeszcze jutro czy znajdę przekaźnik i czy on na pewno tam jest.
  • Optex
  • #4
    wiesiekj
    Level 28  
    Odłączyć centralkę, odszukać przekaźnik, połączyć przewody w miejscu rozcięcia.
  • #5
    daniosokolka
    Level 7  
    Jest pewien problem. Przeszukałem wszystko dokładnie w okolicach skrzynki bezpieczników, nawet j ą wypiąłem i zajrzałem za nią ale nie znalazłem przekaźnika pasującego do alarmu tylko oryginalne przekaźniki Nissan wpięte w skrzynkę bezpieczników. Jest jeszcze mała tandetna plastikowa puszka z napisem Silicon (coś jak do chińskich lampek choinkowych)i idą tam ze 4 cienkie kabelki, bez kostek, są bezpośrednio zintegrowane z tą puszką, ale to pewnie jakiś czujnik wstrząsowy albo do zamka centralnego, jest czerwona dioda i śrubka a w środku na płytce potencjometr, czyli to pokrętło do regulacji czegoś. Od głównej wiązki centralki alarmu w pewnym momencie tej wiązki idą dwa kabelki: żółty i zielony, są wpięte w główną wiązkę samochodu, taką z czarną, plastikową rurką. Możliwe jest, że przekaźnik nie został użyty przy tej instalacji?
  • #6
    g107r
    Level 40  
    daniosokolka wrote:
    Możliwe jest, że przekaźnik nie został użyty przy tej instalacji?
    A po odpięciu centralki odpala ? Ja mam alarm tylko jako pilotowy sterownik bezpilotowego oryginalnego centralnego zamka tylko z kluczyka. Odcięcia "odpalania" nie podłączałem.
    Wtyczka z boku, z żółtymi i białym, gdzie te przewody prowadzą ?
    daniosokolka wrote:
    Tak, znalazłem na tym forum schemat jednak nie jestem elektrykiem
    I co znalazłeś ? Przewody pasują kolorami ?
    Ja nie szukałem, ale kiedyś tak, i stricte do
    Quote:
    Exus V10 Expert
    nie widziałem.
    A z tych co widziałem, https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic405488.html to przewódy żółty i czarno/biały mogą odcinać coś przekaźnikami i je trzeba by sprawdzić gdzie idą..

    daniosokolka wrote:
    Jest jeszcze mała tandetna plastikowa puszka z napisem Silicon (coś jak do chińskich lampek choinkowych)i idą tam ze 4 cienkie kabelki, bez kostek, są bezpośrednio zintegrowane z tą puszką, ale to pewnie jakiś czujnik wstrząsowy
    Masz dwa "mikrofony" u góry słupków w kabinie ?
    daniosokolka wrote:
    Od głównej wiązki centralki alarmu w pewnym momencie tej wiązki idą dwa kabelki: żółty i zielony, są wpięte w główną wiązkę samochodu
    dolutowane do wiązki czy wchodzą i giną w instalacji ?
  • #7
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    daniosokolka wrote:
    nie jestem elektrykiem, nie zajmuję się tym na co dzień i po prostu nie chcę czegoś zepsuć.

    Do dentysty też nie chodzisz i "naprawiasz" wszystko sam ?

    Czy zaznaczony żółty kabel jest wpięty do wtyczki centralki ?
    Nissan Almera - Odłączenie na stałe alarmu Exus V10 Expert

    daniosokolka wrote:
    Możliwe jest, że przekaźnik nie został użyty przy tej instalacji?

    Można nie podłączać przekaźnika do dedykowanego przewodu "blokady" z centralki
    tylko np. podłączyć do wyjścia sterującego zasilaniem dodatkowego czujnika ultradźwiękowego. Pojawia się tam masa po uzbrojeniu alarmu - bez względu na tzw. [15] czyli + 12V po stacyjce. Wtedy przekaźnik blokady jest cały czas zasilany na postoju ale taki sposób odcięcia trochę zaskakuje złodzieja.
    Można też podpiąć przekaźnik blokady pod wyjście "powiadamiania" z centrali
    Jest wiele możliwości...

    Jak jest u Ciebie - trzeba szukać.
  • #8
    daniosokolka
    Level 7  
    g107r
    Są razem trzy mikrofony, trzeci przy lusterku wstecznym. Wtyczka z boku - dwa żółte kabelki łączą się z żółtym i zielonym w głównej wiązce centralki alarmu, następnie te kabelki czyli żółty i zielony są podłączone do białego i zielono-czerwonego w wiązce samochodowej z czarną plastikową rurką (kable nie są rozłączone)

    CameR
    Właśnie żółtego kabelka w tej kostce głównej w ogóle nie ma, żółte kable co widać to są kabelki z tej bocznej, mniejszej wtyczki.
  • #9
    milejow
    Level 43  
    To nie ma z alarmu żadnej blokady, odpinasz go i pali.
  • #10
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    daniosokolka wrote:
    CameR
    Właśnie żółtego kabelka w tej kostce głównej w ogóle nie ma

    Samochód nie zapala przy uzbrojonym alarmie ?
  • #11
    daniosokolka
    Level 7  
    Samochód obecnie w ogóle nie odpala, myślałem że to alarm i że jego demontaż pomoże ale najwidoczniej to nie to.
  • #12
    g107r
    Level 40  
    To jak nie znajdziesz ewentualnych przekaźników uniemożliwiających odpalanie, to my też nie wiemy co.
    Masz iskrę, paliwo dochodzi i wychodzi z wtryskiwaczy ? Rozrusznik działa ? Jest immobiliser w tym aucie ? Gaz ? Na te pytania też sobie i tutaj odpowiedz.
    Alarm może blokować odpalanie, ale nie musi.
  • #13
    daniosokolka
    Level 7  
    Wybaczcie głupio podszedłem do tego, powinienem od razu odpisać problem od początku tutaj. Mianowicie Almera zgasła podczas dynamicznej jazdy, na lewym pasie w mieście, wcześniej nawet minąłem policjantów z suszarką i z ulgą, że nie zatrzymali pojechałem dalej ale niezbyt daleko bo w końcu silnik zgasł ale bardzo płynnie, nie usłyszałem tego ani nie poczułem , dopiero jak mocy brakowało... Auto trafiło do warsztatu, tam stwierdzili, że pokasowali błędy, posprawdzali kostki, przekaźniki, auto odpaliło i pracowało godzinę. Odebrałem je, i pojeździłem parę dni aż w końcu na postoju pod blokiem nie chciało odpalić i tak jest do dziś

    Akumulator sprawny, roczny i ładowany po wielu próbach odpalenia. Rozrusznik kręci, kontrolki nie przygasają. Co do immobilizera to w instrukcji piszę, że jak kontrolka z kluczykiem gaśnie w momencie włożenia kluczyka do stacyjki to jest OK. Alarm w tej chwili całkiem odłączyłem, bezpieczniki sprawdzone

    g107r
    Nie wiem czy mam iskrę bo nie mam jak wykręcić świecy i nie mam dodatkowych świec aby podłączyć pod fajki. Pompy paliwa obecnie w ogóle nie słychać, wcześniej auto załapywało na 1-2 s i gasło, teraz tylko kręci rozrusznik. Dobrałem się do pompki paliwa pod tylną kanapą i zmierzyłem napięcie, jest ono tylko na zielonym przewodzie (są 4 przewody) i wynosi ok. 1.5V tak tylko tyle i dobrze to zmierzyłem bo zdrapałem lakier w karoserii i dokonałem wielu pomiarów, miernik był podłączony a druga osoba przekręcała stacyjkę do momentu zapalenia kontrolek. Wyjąłem bezpiecznik od pompki paliwa i wpiąłem się w gniazdo jednym przewodem, drugi przewód do karoserii no i pokazuje ok. 12,5V. Auto nie ma i nigdy nie miało gazu. Tyle ustaliłem na tę chwilę. Podrzucam jeszcze filmik z odpalania https://youtu.be/CJtjtyCz8lc

    No i sprawa rozwiązana - przekaźnik od pompki paliwa, był z boku za metalową blaszką, nie bardzo go widziałem, podmieniłem na inny od czegoś innego, są identyczne, silnik odpalił od strzała.