Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lanos - Drżenie kierownicy po włączeniu świateł i ogrzewania tylnej szyby

08 Dec 2016 10:12 3204 46
  • #1
    User removed account
    User removed account  
  • #2
    andrzej20001
    Level 43  
    Nebilet_200 wrote:
    Co prawda wskazówka stoi w miejscu ( od czasu do czasu ma wachnięcia ale to bardzo minimalne)

    Z kury orła nie zrobisz kolego. Obciązenie silnika przez alternator=zmiana pracy silnika
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    andrzej20001
    Level 43  
    Nebilet_200 wrote:
    Sprawdzał facet ładowanie ---------------- jest wzorcowe i ani nie spadnie o jotę.

    Nic nie grzeb
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    andrzej20001
    Level 43  
    Chyba Sentech i NGK :) jak dobrze rozumiem
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #10
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    To załóż z powrotem stare świece.

    Trzeba wywnioskować czy ci 1 cylinder nie pali czy masz za niskie obroty jałowe.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #14
    g107r
    Level 40  
    Nebilet_200 wrote:
    kręciłem wcześniej tą śrubą koło linki
    To teraz się módl by było dobrze i wkręciłeś ją tak jak było poprzednio.
    Widzisz, ale to komputer ustawia się do tej śrubki. Ze złym ustawieniem tej śrubki komputer może sobie nie poradzić.
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #16
    kortyleski
    Level 43  
    Nic tam już nie ruszaj. Jak chodzi dobrze to niech chodzi. Sterownik sam się nauczy co ma robić.
  • Helpful post
    #17
    g107r
    Level 40  
    Jak ją wkręciłeś tak jak była, to nie. Śrubka wpływa na ustawienie czujnika położenia przepustnicy, na TPS. Jak czujnik nadal daje te same napięcie co przed "regulacją", to nie trzeba programować wolnych obrotów. Powrót do stabilnych obrotów na to wskazuje, ale gdyby, za czas jakiś coś się działo z obrotami
    Nebilet_200 wrote:
    silnik zaczął falować raz 1000 raz 800

    albo zwiększy/zmniejszy obroty, to będzie czekać Cię ustawienie przepustnicy i napięcia TPS.
    Ta śrubka nie reguluje obrotów, tylko wpływa na komputer sterujący obrotami, bardzo często bardzo źle wpływa.

    Zakończ też tematy, by zakończyć dalsze spekulacje, zawsze możesz otworzyć je ponownie. Oczywiście z wyjaśnieniem.
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    g107r
    Level 40  
    Tak, możliwe. Zauważ że gwint świecy jest stalowy, głowica aluminiowa.
  • #21
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    g107r wrote:
    Zauważ że gwint świecy jest stalowy
    W oryginalnych świecach owszem, natomiast Kolega pewnie kupił towar podrobiony wykonany z plasteliny. Wywal te świece zanim rozpadną się i kawałki powpadają do silnika. Druga opcja, gwint w świecy jest dobry, tylko wygląda na uszkodzony, bo "oblepiają" go aluminiowe wióry z reszty gwintu głowicy. Typowe, przy zbyt mocnym dokręcaniu świec.
  • #22
    kortyleski
    Level 43  
    Nebilet_200 wrote:
    dokręciła się do oporu jak tylko mogłem najmocniej.

    A klucz dynamometryczny to ktoś dla jaj wymyślił co?
    Później przyjeżdża taki jeden z drugim na warsztat i to mechanik wykręca świecę z gwintem. I oczywiście mechanik bierze na siebie naprawę gniazda bo klient awanturujacy się.
  • #23
    User removed account
    User removed account  
  • #24
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nebilet_200 wrote:
    Paweł wawa nie kupowałem świec z plasteliny tylko NGK
    Problemem są podróbki, nikt ich świadomie nie kupuje. Taki dzisiejszy świat, podrabiają ciuchy, torebki, części samochodowe... Stąd moja sugestia natychmiastowej wymiany tych świec. Widziałem co się dzieje, jak elektroda wpadnie do komory spalania.
  • #25
    g107r
    Level 40  
    Niby wszystko racja, tylko bez gwintu tak by teraz nie dokręcił.
    Nebilet, jakbyś czytał to NGK nie polecamy, teraz DENSO jest na topie.
  • #26
    User removed account
    User removed account  
  • #27
    g107r
    Level 40  
    Nie przesadzaj jak dobrze działa, po prostu albo jest dobrze, albo nie. NGK krócej żyją, mnie osobiście stopiło elektrody tylko po 15tys, a kupne z silnikiem denso zrobiło już ze 40 :)
    Masz czas...
    Sentechy ? Wejdź na PFD i poszukaj czy to nie przy nich podczas wyciągania fajki ze świecy, metalowe końcówki na świece zostają na świecach.
    Człowiek nie zna dnia i godziny...
  • #28
    User removed account
    User removed account  
  • #29
    g107r
    Level 40  
    Poszukaj, ja pomagam, ale nie doradzam w kupnie, i nawet tam nie napiszę.
    No, może że "cewka tylko GM", choćby i tylko na szrocie.
    NGK dobre, byle nie francuskie... Boscha niedawno też tu obśmiali.
    Sentechy dobre, tylko delikatne, zostaw, ale uważaj przy tym ściąganiu :) takie czasy... i trzeba być na bieżąco, a to już na innym forum jak chcesz najświeższych info o lanosie.
  • #30
    User removed account
    User removed account