Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania 4 - Błąd od zawieszenia

maxtor1234 08 Dec 2016 17:02 4542 20
Automation24.pl
  • #1
    maxtor1234
    Level 12  
    Błąd od poziomowania zawieszenia
    2 Długie 7 krótkich scania 144G i świeci się cały czas kontrolka z !






    Zaznacz
  • Automation24.pl
  • #2
    darfur5
    Level 34  
    Witam. Jeśli w swojej skakance masz oś wleczoną to może być; zwarty lub otwarty obwód czujnika ciśnienia na osi wleczonej/ tylnej osi podnoszonej.Jednostka sterująca wykryła zbyt małe napięcie między przewodem sygnału czujnika ciśnienia ( styk 6 ) a masą podwozia ( styk 27). Oś wleczona zostanie opuszczona i nie będzie mogła być ponownie podniesiona
  • #3
    maxtor1234
    Level 12  
    Kolego nie mam osi wleczonej wszystkie mam stałe auto całe na poduszce.
  • #4
    darfur5
    Level 34  
    Błąd 2 - 7 w moim opisie odnosi się do osi wleczonej właśnie. Opisz co ci się dzieje z zawieszeniem.
  • #5
    maxtor1234
    Level 12  
    Jeśli bedzie zaworu wina to może być od tego?

    Dodano po 22 [minuty]:

    Kolego a masz może schemat od pneumatyki do scani?
  • #7
    maxtor1234
    Level 12  
    Dzięki wielkie @darfur5
    A masz jeszcze taki schemat od przednich poduszek na przedniej osi jak te przewody idą i przez jakie zawory itp?
  • Automation24.pl
  • #9
    szaman108
    Level 31  
    Witam

    Maxtor1234 czy u Ciebie czasami nie ma pilota do sterowania zawieszeniem,który to rok podaj numer nadwozia.
  • #10
    maxtor1234
    Level 12  
    Mam pilot od sterowania
    Rok 97
    Nr nadwozia podam jutro
  • #11
    maxtor1234
    Level 12  
    Błąd zawieszenia 2 błyski długie 5 krótkich jeśli może ktoś pomóc to proszę o odpowiedz
    Jeszcze mam taki problem podczas jazdy gdy odpuszcze pedał gazu gdzieś z pod auta syczy powietrze nie wiem skąd bo to solówka na postoju to się nie robi tylko podczas jazdy na wskaźnikach od razu widać ubytki spada do 6 a gdy stoi po chwili jest 10.
    Żeby powietrze nie syczało podczas jazdy trzeba lekko trzymać pedał gazu.

    Pozdrawiam
  • #12
    citromaniak
    Level 22  
    Zobacz na zapłonie czy masz 5 volt na wtyczce od czujnika cisnienia tylnych poduszek.Jesli jest został ci 3 przewód od sygnału z tego czujnika do komp ecas,zobacz jaki ma kolor ten przewód i odczytaj wartosc w złaczu kabina kierowca.powinno tam byc 0,5v na opuszczonym całkowicie zawieszeniu i około 4,5 gdy samochód jest na maxa obciazony towarem
  • #13
    darfur5
    Level 34  
    TLC (zawieszenie pneumatyczne) 25;otwarty lub zwarty obwód czujnika ciśnienia w poduszkach oś tylna.Co do ubytków powietrza to może być zawór lub siłownik hamulca górskiego.
  • #14
    maxtor1234
    Level 12  
    Powietrze podczas jazdy odpuszcza chyba przez ten zawór nadmiarowy ten co strzela.
    Czyli do wymiany czujnik poduszek?. A na której osi?.
  • #16
    Cobrat
    Level 22  
    maxtor1234 wrote:
    Powietrze podczas jazdy odpuszcza chyba przez ten zawór nadmiarowy ten co strzela.
    Czyli do wymiany czujnik poduszek?. A na której osi?.


    Zostaw ten czujnik, zlokalizuj najpierw to ciągłe syczenie, nie może tak być. Wywala Ci czujnik, bo wyłapuje niedobór ciśnienia na skraju układu... To co opisujesz wskazywałoby na podstawę osuszacza ( pod zbiciu nie zamyka się)...
  • #17
    maxtor1234
    Level 12  
    @Cobrat cały osuszacz został wymieniony w listopadzie na orginalny wabco.
    Mam jeszcze takie błędy od zawieszenia.
    2 długie 7 krótkich
    5. 1
    5. 2
    5.7
    6.1
    6.2
    6.5
    6.7
  • #19
    maxtor1234
    Level 12  
    One się pojawiły przy Tym.
    A można wiedzieć od czego te błędy?.
  • #20
    Cobrat
    Level 22  
    Wymieniany sam osuszacz, czy osuszacz wraz z podstawą (czyli ten "zawór nadmiarowy, który strzela" jak to nazwałeś)? Najpierw zlokalizuj te ubytki powietrza, nie może być tak, że w trakcie jazdy/postoju powietrze gdzieś "syczy" jednostajnie. Będziesz miał niedobór ciśnienia w instalacji, a nas na forum zasypywał litanią błędów z różnych miejsc układu pnum.

    Co do czujnika ALB (czyli tego w tylnej poduszce), to nie będzie Ci się auto samo poziomowało, w przypadku jego uszkodzenia.
  • #21
    darfur5
    Level 34  
    Cobrat ma rację , prawie wszystkie błędy dotyczą niewlaściwego ciśnienia w układzie pneumatycznym a dwa dotyczą czujnika ciśnienia co i tak prawdopodobnie będzie związane z ciśnieniem . Uszczelnij układ pneumatyczny.