Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jak naprawić stary silnik elektryczny - wolno chodzi. Bardzo wolno.

09 Gru 2016 20:50 1104 6
  • Poziom 8  
    Cześć Wszystkim.
    Proszę o radę. Mam stary rosyjski silnik od sokowirówki. Ostatnie kilka lat przeleżał w piwnicy (wydawało mi się że wcześniej działał).
    Chciałbym go naprawić jeśli się da i wykorzystać w swoim warsztacie. Silnik po uruchomieniu chodzi jak ślimak i w dodatku nie równo.
    Chodzi wolno.. wolno.. troszkę jakby jeden ruch szybciej robi i znowu wolno wolno i znowu tak jakby szybszy ruch.
    Proszę o info co z tym można zrobić. Może coś przeczyścić? Szczotek nie widzę w tym silniku.
    Ze względu na to że się nie znam na silnikach proszę też o informację czy to wszystko co w obudowie (te skrzyneczki metalowe) czy jest to
    potrzebne (może z nimi jest problem?). Czy np mógłbym zyskać na obrotach jakbym podłączył bezpośrednio silnik do prądu? (bez tych skrzyneczek srebrnych). Proszę o wyrozumiałość, bo wiem że nie nazywam rzeczy po imieniu (nie wiem jak co się nazywa i też nie wiem czy był taki temat bo nie wiem czego powinienem szukać).
    Lubię majsterkować, ale silnikami nigdy się nie zajmowałem. W dzieciństwie wiele silników rozebrałem, niestety jako dziecku nie udało mi się tak złożyć żeby działało :D
    jak naprawić stary silnik elektryczny - wolno chodzi. Bardzo wolno. jak naprawić stary silnik elektryczny - wolno chodzi. Bardzo wolno. jak naprawić stary silnik elektryczny - wolno chodzi. Bardzo wolno. jak naprawić stary silnik elektryczny - wolno chodzi. Bardzo wolno. jak naprawić stary silnik elektryczny - wolno chodzi. Bardzo wolno. jak naprawić stary silnik elektryczny - wolno chodzi. Bardzo wolno. jak naprawić stary silnik elektryczny - wolno chodzi. Bardzo wolno.
  • e-miernikie-mierniki
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Ten silnik nie ma szczotek. Te pudełeczka to kondensatory jak masz miernik zmierz ich pojemność tylko najpierw je rozładuj. Ich wymiana powinna pomóc. Maja tę przypadłość że tracą swoją pojemność a służą one do rozruchu silnika.
  • e-miernikie-mierniki
  • Pomocny post
    Poziom 7  
    Cześć z tego co zauważyłem jeden z kondensatorów to rozruchowy ten 10uF drugi to współpracujący z uzwojeniem silnika 4 uF a trzeci przeciwzakłóceniowy 1 uF teraz już się tak nie robi silników ale te sa nie do zajechania. Ja w pierwszej kolejności wymienił bym ten 10 uF bo on jest odpowiedzialny za wzbudzenie , koszt takiego kondensatora to ok 7-10 zł polaryzacja nie odgrywa roli czyli nie ma znaczenia do którego styku podłączysz kable , nie sugeruj się kształtem tylko pojemnością no i oczywiście napięciem. Ten 4 uf wymień dopiero jak nie ruszy po wymianie 10 uF natomias ten 1uF nie ma wpływu na pracę silnika a jedynie odpowiedzialny jest za zakłócenia w sieci , jak juz będzie miał słabą filtrację to może Ci trzeszczeć w radiu albo innym odbiorniku. Jeżeli i to by nie poskutkowało to nie odbędzie się bez przezwojenia stojana ale to jest rzadkośc w tych silnikach , no chyba ze został zalany przez sok to wtedy jest taka mozliwość , bo rozumiem ze silnik jak go pokręcisz palcami chodzi lekko i gładko. Powodzenia.
  • Poziom 8  
    Dziękuje za sprawne odpowiedzi.
    Pieterko5 no właśnie nie chodzi zbyt lekko. Stawia dość duży opór. Nie przypominam sobie żeby został zalany sokiem. Prędzej wodą, bo mi kiedyś piwnice zalało (ale też mi się wydaje że raczej nie, bo z tego co pamiętam to nie stawiałem go na podłodze, a miałem zalane wszystko co na podłodze..to co stało wyżej o te 8 cm nie zostało zalane).
    No chyba że sprawcą jest duża wilgoć ( w czasie zalania było dość wilgotno).
    może powinienem dokładnie przeczyścić wirnik? tarcie jest za duże?
    co się dzieje po zalaniu? można to jakoś sprawdzić, czy był zalany?
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Te kondensatory przeżyją wybuch jądrowy. Zacznij od umycia i wyczyszczenia a potem naoliwienia łożysk... Moc w rozruchu takiego silnika jest stosunkowo niewielka, więc każde zahamowanie może powodować taki efekt jak opisujesz.
  • Pomocny post
    Poziom 7  
    Kolega 398216 Usunięty ma dużo racji ze te kondensatory mają dużą zywotność ale mnie juz wielokrotnie zdażało się je wymieniać. Nie sadziłem ze nie sprawdzisz podstawowej czynności jaką jest sprawdzenie stanu łozysk i czy wirnik chodzi lekko. W tym wypadku też oczywiście zaczął bym od wymiany łozysk albo umyciu w benzynie ekstrakcyjnej i ponownemu nasmarowaniu pod warunkiem że sa otwarte , dawniej Ruscy czasami stosowali otwarte łozyska jednak że lepiej wymienić bo będą głośne tym bardziej ze stały w wilgoci. Zatem do roboty :)
  • Poziom 8  
    Dziękuję. Każdemu w podziękowaniu zaznaczyłem że mi pomogliście. Wcześniej nie miałem zbytnio czasu się tym zając. Ostatecznie silnik działa jak nowy. Ostatecznie pomogło umycie/ wyczyszczenie/nasmarowanie. Największy problem sprawiło rozebranie łożysk. W sumie nawet nie wiem czy to są łożyska. W środku zamiast normalnego łożyska kulkowego zastałem nasmarowane jakby podkładki filcowe.