Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
MetalWorkMetalWork
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra H 1.3 CDTI - Pmocy Auto gaśnie na rozgrzanym silniku

11 Dec 2016 18:01 1698 4
  • Level 2  
    Witam wszystkich, posiadam Astre H 1.3 CDTI z 2006 roku, auto ma 105 tys km przebiegu. Mam poważny problem ze znalezieniem usterki , a więc do tematu, moja astra jak się nagrzeje gaśnie na wolnych obrotach jak jadę nic się nie dzieje tylko sie zatrzymam i auto gasnie po czym w sumie nie za każdym razem, ale za którymś nie mogę odpalić , muszę odczekać chwile i dopiero załapie , wymieniłem czujnik płynu chłodzącego oraz czujnik położenia wału, ale to nic nie dało , w dodatku po zgaśnięciu auta jak zostawie na zapłonie to sobie skacze sam obrotomierz tak do 1.5 tyś. Komputer wariuje pokazuje rózne błedy poniżej opisje błedy po kilku testach

    P0001- Elektrozawór dozowania paliwa -wysokie napięcie -stałe
    P0683 - Obwód sterowania świecami żarowymi-niskie napięcie -nieciągłe
    P0090 - zawór regulacji ciśnienia w rampie -niskie napięcie -nieciągłe
    P0217 - Obniżenia dawki paliwa spowodowane wysoką temperaturą - nieciągłe

    drugi test

    P0683 jak wyżej
    P0603 - Moduł sterowania- błąd EEPROM- nieciągłe
    P1483 - sterowanie wentylatora 3 - obwód przerwany-nieciągłe

    trzeci test - przed wymianą czujnika wału

    P0400 zawór recylkulacji spalin - zablolowany
    P0335 - czujnik położenia wału korbowego -nieprawidłowe działanie
    P0217 - Obniżenie dawki paliwa spowodowane wysoką temperaturą płynu chłodzącego -stałe

    Ja już rozkładam ręce , auto normalnie jedzie, przyspiesza, nie grzeje się niby wszystko jest ok, ale wystraczy pojezdzic 10 min i juz sie zaczyna gaśnięcie i pojawia się tak kontrolka taki samochodzik z kluczem

    Prosze o pomoc jakby ktoś sie spotkał z czymś takim, dziękuje bardzo .Pozdrawiam
  • MetalWorkMetalWork
  • Level 9  
    ja bym na początek skasował wszystkie błędy i pojeździł autem, po czym znów zdiagnozował. A ostatnio miałem przypadek w astrze z tego rocznika tylko z silnikiem 1,7cdti gdzie też pojawiała się kontrolka z samochodu z kluczykiem, oznaczać to może min duża zawartość wody w filtrze paliwa(warto go wymienić tak czy owak je3śli dawno już nie był wymieniany), Dodatkowo w moim przypadku padła przepustnica zaworu egr i gdyby nie zaczął głośno pracować silnik w tej przepustnicy też by było ciężko zdiagnozować. Objawy były troszkę inne niz u ciebie ponieważ auto jeżdziło normalnie do 3tys obrotów i więcej nie dało się bo sterownik blokował.
  • MetalWorkMetalWork
  • Level 43  
    Poczytaj auto czymś innym niż żelazkiem
  • Level 30  
    Wskazowek masz duzo w tych bledach. Zablokowany egr może byc przyczyna zlej proporcji paliwo powietrze przez co silnik sie dusi. Obnizenie dawki paliwa- sprawdzales jaka temperaturę widzi sterownik?
  • Level 2  
    Widzi temperature 80C , więc wszystko ok z tempertaura