Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Thalia - Ciągłe przerywania po awari cewki i wymianie kilku

krzysztofferr 11 Gru 2016 20:47 1305 25
  • #1 11 Gru 2016 20:47
    krzysztofferr
    Poziom 12  

    Pojazd to Renault Thalia 1.4 z instalacją brc.

    Padła mi cewka. Wcześniej zostały wymienione przewody zapłonowe na BERU oraz świece Bosch i było dobrze. Po awari cewki wymieniłem już 3 sztuki (nowe) w tym 2 zamienniki a ostatnio Beru i ciągle jest problem - mocne przerywanie przy dodawaniu gazu. Pierwsze kilometry na nie dogrzanym jeszcze silniku wszystko dobrze dopiero po osiągnięciu wyższej temperatury zaczyna sie przerywanie a narasta z przebiegiem.

    Nie wiem już czy spróbować jeszcze 4 cewki - Valeo? Czy problem może tkwić w czymś innym? Jestem już lekko bezsilny, będę wdzięczny za pomoc.

    0 25
  • Pomocny post
    #2 11 Gru 2016 21:27
    gawert
    Poziom 13  

    Wtyczkę na cewce sprawdź

    0
  • #3 12 Gru 2016 13:11
    krzysztofferr
    Poziom 12  

    Aha, ale pod kątem czego? Jak?

    0
  • Pomocny post
    #4 12 Gru 2016 13:46
    Bieda z nędzą
    Poziom 31  

    Sprawdź luzy zaworowe, jak by to była wina WN to awaria bardziej daje znać o sobie jak silnik jest zimny, bo potrzebna jest większa energia wyładowania iskrowego.
    Normalna sprawa, luzu już nie ma bądź jest znikomy, jak się silnik nagrzeje to kasuje się całkiem.

    0
  • #5 13 Gru 2016 13:28
    krzysztofferr
    Poziom 12  

    Gdyby chodziło o luzy zaworowe to czy problem nie występowałby również przy jeździe na benzynie?

    0
  • Pomocny post
    #6 13 Gru 2016 17:49
    psooya
    Poziom 37  

    Sprawdź kilka razy i bardzo dokładnie na odpalonym na LPG czy po zdjęciu przewodu podciśnienia z reduktora nie ucieka gaz. Opiankuj króciec.
    Genus od BRC bardzo często cieknie bo pęka membrana.

    0
  • #7 19 Gru 2016 19:12
    krzysztofferr
    Poziom 12  

    Reduktor mam nowy.

    Po operacji, zawory wyregulowane, ciśnienie na cylindrach sprawdzone - jak przerywało tak przerywa nadal. Jak dalej diagnozować? Po odpaleniu zdarza się przez chwilę, że i na benzynie lekko przerwie na pierwszych metrach.

    0
  • Pomocny post
    #8 19 Gru 2016 20:05
    g107r
    Poziom 34  

    A byłeś wyregulować lpg ?
    Co to za BRC i kiedy było coś przy nim robione ? Da się podłączyć do komputera i podejrzeć jej działanie ? Oszczędzając na regulacjach i gazownikach, lepiej kupić własny interfejs i podziałać z nią samemu. Są fora gdzie pomogą zdiagnozować usterki i przeprowadzić regulację.
    Co z tym

    psooya napisał:
    Sprawdź kilka razy i bardzo dokładnie na odpalonym na LPG czy po zdjęciu przewodu podciśnienia z reduktora nie ucieka gaz



    Co do cewek, też mi kiedyś poleciała, zamieniłem od razu bo akurat 2 kupiłem wraz z samochodem, i później silnikiem. Jedna z nich po rozgrzaniu zaczynała "gubić" iskrę, przerywać, w typie "ja mu w gaz, a on gasł"...
    Cewka zamiennik, po rozgrzaniu silnika, 7km ? jak zaczęła udawać że pracuje, i to tak że naprawdę jazda zrobiła się niebezpieczna, zmieniłem kurs na giełdę samochodową i kupiłem używany oryginał. Drugiej wtedy nie sprawdzałem, ale obie niby działały - tylko że zimą. Popsuło się wiosną...
    W każdym razie, jak już to zamienników nie kupuj, chyba że masz info że w renówce się sprawdzają. W moim aucie, nowy zamiennik to loteria.
    Silnik źle działał na obu paliwach, ale może trzeba wziąć pod uwagę że gaz jest czulszy na jakość iskry - układu zapłonowego.
    I takie coś również reagujące na rozgrzewanie silnika https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU&t=12s,, oczywiście efekty złego działania będą na obu paliwach.

    0
  • #9 19 Gru 2016 20:43
    krzysztofferr
    Poziom 12  

    To będę musiał się udać do Olsztyna do jakiegoś sensownego gazownika bo u mnie to raczej do wymiany butli się nadają.

    Mam wrażenie , że to jednak wina cewki - zaryzykuje i zamówię jeszcze używany oryginał.

    0
  • Pomocny post
    #10 19 Gru 2016 22:02
    g107r
    Poziom 34  

    Dlatego zacząłem od gazu, i trzeba się zdecydować czy atrakcje mamy na benzynie czy na gazie.
    Gaz może trochę popsuć pracę na benzynie, ale gdy na benzynie właściwie nic ciekawego się nie dzieje, a na gazie i owszem, to należałoby w pierwszej kolejności sprawdzić lpg.
    Znowu z drugiej strony, jak świece stoją w oleju, to na benzynie jeszcze da się jechać, co na gazie nie będzie już takie łatwe.

    @sebap czemu ? To ważne informacje.

    0
  • Pomocny post
    #11 19 Gru 2016 22:23
    sebap
    Poziom 40  

    Zapędziłem się, bo myślałem, że masz 4 cewki a u Ciebie 1 siedzi, prawda?

    1
  • #12 20 Gru 2016 06:30
    krzysztofferr
    Poziom 12  

    Tak, na benzynie generalnie jedzie jak należy.

    0
  • #13 20 Gru 2016 13:51
    krzysztofferr
    Poziom 12  

    Aha...

    Dziś - wilgotno, mocno mokro i zdarza się przerywanie także na benzynie z tym, że mniej nasilone. Chyba zatem to jednak coś z układem zapłonowym będzie?
    Z objawów dodam, że zdarza się na obu paliwach na niedogrzanym jeszcze silniku, że w czasie jazdy po wrzuceniu luzu - potrafi zgasnąć. Na postoju coś takiego nie ma miejsca.

    0
  • Pomocny post
    #14 20 Gru 2016 16:40
    psooya
    Poziom 37  

    Weź podnieś maskę i polej to "z konewki" delikatnie wodą i patrz. Może super kable beru już umarły? Ostatnio z Beru różnie bywa, trafiają się buble.

    0
  • #15 20 Gru 2016 19:32
    krzysztofferr
    Poziom 12  

    No i chyba jest winowajca - po prysznicu pierwszy przewód ostro strzela iskrą w kierunku wtyczki. Ot nowe Beru... Teraz chyba zdecyduję się na NGK.

    Dodano po 17 [minuty]:

    Hehe... jak na ironię konto sprzedawcy na alegro, od którego kupiłem przewody - zablokowane.

    0
  • Pomocny post
    #16 20 Gru 2016 21:11
    sebap
    Poziom 40  

    Pytanie - ile dałeś za te kable Beru?

    0
  • #17 20 Gru 2016 21:14
    krzysztofferr
    Poziom 12  

    Kable za 130zl. "Pocieszenie", że i tak rachunek chyba wyrzuciłem.

    0
  • Pomocny post
    #18 20 Gru 2016 21:20
    g107r
    Poziom 34  

    Takie czasy nastały :( dlatego ludzi na szrot wysyłam...

    0
  • Pomocny post
    #19 20 Gru 2016 21:20
    sebap
    Poziom 40  

    Beru chyba za 130 nie kupisz.

    0
  • #20 21 Gru 2016 06:04
    krzysztofferr
    Poziom 12  

    To by wiele tłumaczyło...

    0
  • Pomocny post
    #21 21 Gru 2016 17:15
    psooya
    Poziom 37  

    NGK wcale nie lepsze, wszystko zależy na co się trafi. Ja jak mogę to każe sobie dać na stół beru, ngk ,bosch... co tam mają i wybieram te które wizualnie są lepiej wykonane.... Masakra z zamiennikami.

    0
  • #22 23 Gru 2016 16:56
    krzysztofferr
    Poziom 12  

    Dla potomnych - to potwierdzam prawie nowe kable BERU zdechły (jeden z nich).
    Po wymianie na NGK aż chce się żyć. Psooya dał dobrą radę - wizualnie (gdybym nie kupował w internecie) to wybrałbym NGK.

    Jeszcze odnośnie cewki - droższy zamiennik przy zepsutych przewodach sprawował się lepiej niż cewka BERU.

    Podsumowując, może to i zupełny przypadek (w które nie wierzę), ale zraziłem się do Beru i ich jakości już podziękuję.

    0
  • #23 23 Gru 2016 17:02
    sebap
    Poziom 40  

    To nie było Beru tylko marna podróba, nie wrzucaj wszystkiego do jednego wora. Sam wiesz ile za te niby Beru zapłaciłeś.

    0
  • #24 23 Gru 2016 18:58
    krzysztofferr
    Poziom 12  

    Chyba, że to podróby były, ale NGK w identycznej cenie kupione. Pudełko oryginalne było, przewody z logo ale dla "chcącego" nic trudnego pewnie podrobić.

    0
  • #25 24 Gru 2016 15:16
    psooya
    Poziom 37  

    Z beru bywa różnie a cena to jeszcze marża itp więc droższe nie zswsze oznacza lepsze. Jaka inna cewka była lepsza?

    0
  • #26 24 Gru 2016 20:07
    krzysztofferr
    Poziom 12  

    Cewka bez markowa.

    0