Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Thalia - Ciągłe przerywania po awari cewki i wymianie kilku

krzysztofferr 11 Dec 2016 20:47 1899 25
  • #1
    krzysztofferr
    Level 12  
    Pojazd to Renault Thalia 1.4 z instalacją brc.

    Padła mi cewka. Wcześniej zostały wymienione przewody zapłonowe na BERU oraz świece Bosch i było dobrze. Po awari cewki wymieniłem już 3 sztuki (nowe) w tym 2 zamienniki a ostatnio Beru i ciągle jest problem - mocne przerywanie przy dodawaniu gazu. Pierwsze kilometry na nie dogrzanym jeszcze silniku wszystko dobrze dopiero po osiągnięciu wyższej temperatury zaczyna sie przerywanie a narasta z przebiegiem.

    Nie wiem już czy spróbować jeszcze 4 cewki - Valeo? Czy problem może tkwić w czymś innym? Jestem już lekko bezsilny, będę wdzięczny za pomoc.
  • Helpful post
    #2
    gawert
    Level 13  
    Wtyczkę na cewce sprawdź
  • #3
    krzysztofferr
    Level 12  
    Aha, ale pod kątem czego? Jak?
  • Helpful post
    #4
    Bieda z nędzą
    Level 34  
    Sprawdź luzy zaworowe, jak by to była wina WN to awaria bardziej daje znać o sobie jak silnik jest zimny, bo potrzebna jest większa energia wyładowania iskrowego.
    Normalna sprawa, luzu już nie ma bądź jest znikomy, jak się silnik nagrzeje to kasuje się całkiem.
  • #5
    krzysztofferr
    Level 12  
    Gdyby chodziło o luzy zaworowe to czy problem nie występowałby również przy jeździe na benzynie?
  • #7
    krzysztofferr
    Level 12  
    Reduktor mam nowy.

    Po operacji, zawory wyregulowane, ciśnienie na cylindrach sprawdzone - jak przerywało tak przerywa nadal. Jak dalej diagnozować? Po odpaleniu zdarza się przez chwilę, że i na benzynie lekko przerwie na pierwszych metrach.
  • Helpful post
    #8
    g107r
    Level 39  
    A byłeś wyregulować lpg ?
    Co to za BRC i kiedy było coś przy nim robione ? Da się podłączyć do komputera i podejrzeć jej działanie ? Oszczędzając na regulacjach i gazownikach, lepiej kupić własny interfejs i podziałać z nią samemu. Są fora gdzie pomogą zdiagnozować usterki i przeprowadzić regulację.
    Co z tym
    psooya wrote:
    Sprawdź kilka razy i bardzo dokładnie na odpalonym na LPG czy po zdjęciu przewodu podciśnienia z reduktora nie ucieka gaz



    Co do cewek, też mi kiedyś poleciała, zamieniłem od razu bo akurat 2 kupiłem wraz z samochodem, i później silnikiem. Jedna z nich po rozgrzaniu zaczynała "gubić" iskrę, przerywać, w typie "ja mu w gaz, a on gasł"...
    Cewka zamiennik, po rozgrzaniu silnika, 7km ? jak zaczęła udawać że pracuje, i to tak że naprawdę jazda zrobiła się niebezpieczna, zmieniłem kurs na giełdę samochodową i kupiłem używany oryginał. Drugiej wtedy nie sprawdzałem, ale obie niby działały - tylko że zimą. Popsuło się wiosną...
    W każdym razie, jak już to zamienników nie kupuj, chyba że masz info że w renówce się sprawdzają. W moim aucie, nowy zamiennik to loteria.
    Silnik źle działał na obu paliwach, ale może trzeba wziąć pod uwagę że gaz jest czulszy na jakość iskry - układu zapłonowego.
    I takie coś również reagujące na rozgrzewanie silnika https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU&t=12s, oczywiście efekty złego działania będą na obu paliwach.
  • #9
    krzysztofferr
    Level 12  
    To będę musiał się udać do Olsztyna do jakiegoś sensownego gazownika bo u mnie to raczej do wymiany butli się nadają.

    Mam wrażenie , że to jednak wina cewki - zaryzykuje i zamówię jeszcze używany oryginał.
  • Helpful post
    #10
    g107r
    Level 39  
    Dlatego zacząłem od gazu, i trzeba się zdecydować czy atrakcje mamy na benzynie czy na gazie.
    Gaz może trochę popsuć pracę na benzynie, ale gdy na benzynie właściwie nic ciekawego się nie dzieje, a na gazie i owszem, to należałoby w pierwszej kolejności sprawdzić lpg.
    Znowu z drugiej strony, jak świece stoją w oleju, to na benzynie jeszcze da się jechać, co na gazie nie będzie już takie łatwe.

    @sebap czemu ? To ważne informacje.
  • Helpful post
    #11
    sebap
    Level 41  
    Zapędziłem się, bo myślałem, że masz 4 cewki a u Ciebie 1 siedzi, prawda?
  • #12
    krzysztofferr
    Level 12  
    Tak, na benzynie generalnie jedzie jak należy.
  • #13
    krzysztofferr
    Level 12  
    Aha...

    Dziś - wilgotno, mocno mokro i zdarza się przerywanie także na benzynie z tym, że mniej nasilone. Chyba zatem to jednak coś z układem zapłonowym będzie?
    Z objawów dodam, że zdarza się na obu paliwach na niedogrzanym jeszcze silniku, że w czasie jazdy po wrzuceniu luzu - potrafi zgasnąć. Na postoju coś takiego nie ma miejsca.
  • #15
    krzysztofferr
    Level 12  
    No i chyba jest winowajca - po prysznicu pierwszy przewód ostro strzela iskrą w kierunku wtyczki. Ot nowe Beru... Teraz chyba zdecyduję się na NGK.

    Dodano po 17 [minuty]:

    Hehe... jak na ironię konto sprzedawcy na alegro, od którego kupiłem przewody - zablokowane.
  • Helpful post
    #16
    sebap
    Level 41  
    Pytanie - ile dałeś za te kable Beru?
  • #17
    krzysztofferr
    Level 12  
    Kable za 130zl. "Pocieszenie", że i tak rachunek chyba wyrzuciłem.
  • Helpful post
    #18
    g107r
    Level 39  
    Takie czasy nastały :( dlatego ludzi na szrot wysyłam...
  • Helpful post
    #19
    sebap
    Level 41  
    Beru chyba za 130 nie kupisz.
  • #20
    krzysztofferr
    Level 12  
    To by wiele tłumaczyło...
  • #22
    krzysztofferr
    Level 12  
    Dla potomnych - to potwierdzam prawie nowe kable BERU zdechły (jeden z nich).
    Po wymianie na NGK aż chce się żyć. Psooya dał dobrą radę - wizualnie (gdybym nie kupował w internecie) to wybrałbym NGK.

    Jeszcze odnośnie cewki - droższy zamiennik przy zepsutych przewodach sprawował się lepiej niż cewka BERU.

    Podsumowując, może to i zupełny przypadek (w które nie wierzę), ale zraziłem się do Beru i ich jakości już podziękuję.
  • #23
    sebap
    Level 41  
    To nie było Beru tylko marna podróba, nie wrzucaj wszystkiego do jednego wora. Sam wiesz ile za te niby Beru zapłaciłeś.
  • #24
    krzysztofferr
    Level 12  
    Chyba, że to podróby były, ale NGK w identycznej cenie kupione. Pudełko oryginalne było, przewody z logo ale dla "chcącego" nic trudnego pewnie podrobić.
  • #26
    krzysztofferr
    Level 12  
    Cewka bez markowa.