Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Saunier Duval isotwinCondens30 - Otwieranie okien przyczyną awarii pieca CO?

apriorix 12 Gru 2016 13:58 816 7
  • #1 12 Gru 2016 13:58
    apriorix
    Poziom 2  

    Witam.
    Mam problem z piecem Saunier Duval iso Twin Condens 30-B. Piec został zamontowany w październiku ubiegłego roku, w domu jednopiętrowym o powierzchni ~ 80 m^.
    Została wymieniona cała instalacja grzewcza (+ nowy układ kominowy) i kanalizacyjna . Zostało zamontowanych 6 nowych grzejników (na każdym jest termostat). Piec jest w ogrzewanej, wentylowanej, zadbanej piwnicy . Dach został ocieplony, izolacja boczna –budynki sąsiadujące.
    Praktycznie od samego początku w sezonie grzewczym (w okresie nieuruchamiania CO nie ma problemu ) przy włączonym centralnym ogrzewaniu piec co kilka dni pokazuje błąd F22 lub F23 lub F24. Przeważnie również następuje spadek ciśnienia do 0.0 BAR , cieknie woda albo po prostu piec pokazuje że należy go zresetować a kaloryfery oczywiście zimne. Serwisant był już chyba z 10 razy. Wymieniana była płyta, display, był również 2 razy czyszczony . Serwisant po rocznym gwarancyjnym przeglądzie i przy okazji usunięcia kolejnej awarii (tym razem kolejny potop pod piecem) powiedział że muszą być włączone na max przynajmniej DWA grzejniki (jest ich 6) żeby był prawidłowy obieg. Jeden w pomieszczeniu w którym jest zainstalowany programator i kolejny w wybranym przez nas dowolnym pomieszczeniu. Niespecjalnie nas to ucieszyło ponieważ nie mamy potrzeby odkręcania na max grzejników w 2 pomieszczeniach. W domu są 3 pokoje, w jednym jest kominek który ma także rozprowadzać ciepło. Ale ok. Tak zrobiliśmy. Niestety nie rozwiązało to problemu. Nadal spada ciśnienie, nadal cieknie woda, nadal czerwone światło na piecu co 3-4 dni. I kolejna wizyta serwisanta. I tutaj pytanie do Państwa, co z tym fantem zrobić. Po pierwsze jak jesteśmy codziennie w domu możemy sprawdzać, uzupełniać wodę, wyrównywać ciśnienie itd. Ale wyjazd z domu na kilka, kilkanaście dni staje się problematyczny.
    Jeden z fachowców powiedział że powodem tych awarii jest to że w pomieszczeniu gdzie jest programator jest otwierane okno na kilka godzin dziennie (programator ma 3 strefy czasowe i jest ustawiony na 17^ lub 18.5^ lub 21^ (4 godziny wieczorem) Czy otwarte okno w zimie może być tego przyczyną? Niestety w domu są osoby palące. Nie wyobrażam sobie braku możliwości wietrzenia tego pomieszczenia. Dodam że obojętne jest czy na zewnątrz jest dodatnia temperatura np. +11^ czy – 3^ (jak dotychczas najzimniejsza noc tej zimy tutaj) a termostat ustawiony na 17^ czy 21^ to piec CO i tak ma ww. awarie. Często jest np. awaria w nocy kiedy okno jest tylko lekko uchylone a temperatura na zewnątrz +15^ a termostat ustawiony na 17^(październik). Ustawianie niższej temperatury na programatorze w momencie wietrzenia też nic nie daje, piec także „zgłasza” awarię a teraz okazało się że nie powinniśmy także regulować termostatu w tym pomieszczeniu czyli w efekcie mamy otwarte okno i grzejnik na max. Czy otwieranie okna naprawdę może skutkować wadliwym działaniem tego pieca? W najbliższych dniach czeka nas kolejna wizyta serwisanta. Dodam jeszcze że po pierwszym uruchomieniu CO ubiegłej jesieni okazało się że część grzejników została źle podpięta i grzejniki ustawiane na moc powyżej 3 (termostaty skala do 5) wydawały dniami i nocami straszliwe odgłosy . Tak więc po „świerzym” remoncie domu mieliśmy ponownie kute ściany żeby to naprawić a hydraulik fachowiec lakonicznie stwierdził że każdy się może pomylić. Czy jesteśmy skazani na zamykanie okien zimą?

    0 7
  • Pomocny post
    #2 13 Gru 2016 13:29
    jarcecz
    Poziom 17  

    wymienione kody błędów:
    F22 Zbyt wysokie ciśnienie wody w kotle ( powyżej 2,7 bara )
    F.22 Wyłączenie awaryjne: niedobór wody Brak lub za mało wody w produkcie, uszkodzony czujnik ciśnienia wody,
    niepodłączony / uszkodzony kabel do pompy lub czujnika ciśnienia wody.
    F.23 Wyłączenie awaryjne: zbyt duża różnica temperatur
    Pompa zablokowana, spadek wydajności pompy, powietrze w produkcie,
    zamiana czujników NTC zasilania i powrotu.
    F.24 Wyłączenie awaryjne: za szybki wzrost temperatury
    Pompa zablokowana, spadek wydajności pompy, powietrze w produkcie,
    ciśnienie w instalacji za niskie.

    Woda płynie bo zawór bezpieczeństwa się otwiera z powodu zbyt dużego wzrostu ciśnienia które jest spowodowane zbyt szybkim nagrzewaniem wody.
    problem może tkwić w zaworze 2 drogowym - może się zawiesza i zamyka obwód CO przekierowując go na CWU
    zamykanie/otwieranie okna nie powinno mieć znaczenia. Ale prawdę powiedział serwisant że w pokoju z regulatorem nie powinno być głowicy ( lub otwarta na maxa)
    sprawdź filtr, i czujnik ntc na piecu

    Dodano po 9 [minuty]:

    jaką masz ustawioną temp. Co na piecu?

    Dodano po 5 [minuty]:

    ogólnie zachęcam do zapoznania się z :
    Instrukcja instalacji i konserwacji Isotwin Condens, Isofast 21Condens25 -A (H-PL) 30 -B (H-PL) 35 -B (H-PL)
    Instrukcja obsługi Isotwin Condens, Isofast 21 Condens 25 -A (H-PL) 30 -B (H-PL) 35 -B (H-PL)

    0
  • #3 13 Gru 2016 15:17
    ls_77
    Poziom 30  

    Dziwna sprawa z tym kotłem. A kto z serwisantów do Ciebie przyjeżdżał?
    Po takich problemach z kotłem i serwisantem zwrócił bym się do RKS w Krakowie:
    Link
    Niech oni działają, jako najwyższa instancja w twojej okolicy, bo zaraz skończy się gwarancja i wszyscy rozłożą ręce.

    0
  • Pomocny post
    #4 13 Gru 2016 20:20
    irus.m
    Specjalista - systemy grzewcze

    Kody usterek wskazują na uszkodzone lub bez powietrza naczynie wzbiorcze. Od tego należy zacząć. Woda pod kotłem jest z zaworu bezpieczeństwa z powodu skoków ciśnienia.
    Fuchmanów, którzy twierdzą ,że to od otwieranego okna, w.......l przez to okno, tyle że zamknięte.

    pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #5 14 Gru 2016 15:10
    ls_77
    Poziom 30  

    irus.m napisał:
    Fuchmanów, którzy twierdzą ,że to od otwieranego okna, w.......l przez to okno, tyle że zamknięte.
    :idea:
    Święte słowa. Najlepiej z Wierzy Mariackiej :D

    0
  • #6 16 Gru 2016 14:56
    apriorix
    Poziom 2  

    Dziękuję za odpowiedź i wskazówki na co zwrócić uwagę przy kolejnej wizycie serwisanta. Temperatura CO na piecu jest obecnie ustawiona na 48^. Ale wcześniej już była ustawiana i na 55^ i bodajże 65^ i niestety nic to nie zmieniało. Praktycznie od samego początku tegorocznego sezonu grzewczego głowica termostatu w pokoju z regulatorem jest otwarta na maxa.

    Dodano po 30 [minuty]:

    ls_77 napisał:
    Dziwna sprawa z tym kotłem. A kto z serwisantów do Ciebie przyjeżdżał?
    Po takich problemach z kotłem i serwisantem zwrócił bym się do RKS w Krakowie:
    Link
    Niech oni działają, jako najwyższa instancja w twojej okolicy, bo zaraz skończy się gwarancja i wszyscy rozłożą ręce.


    Był między innymi serwisant (parokrotnie) z serwisu „AUTORYZOWANY PARTNER Saunier Duval” Kraków. Był także przy rocznym przeglądzie gwarancyjnym pod koniec października.
    Wymiana płyty i „dysplya” (opis niestety nie do odczytania na protokole naprawy, zgłoszona niesprawność: 035 –Błąd sporadyczny, cokolwiek to znaczy…) w maju, również przez nich naprawiane.

    Dodano po 14 [minuty]:

    irus.m napisał:
    Kody usterek wskazują na uszkodzone lub bez powietrza naczynie wzbiorcze. Od tego należy zacząć. Woda pod kotłem jest z zaworu bezpieczeństwa z powodu skoków ciśnienia.
    Fuchmanów, którzy twierdzą ,że to od otwieranego okna, w.......l przez to okno, tyle że zamknięte.

    pozdrawiam


    Dziękuję za odpowiedź i również pozdrawiam.
    Zwrócę na to uwagę przy kolejnej wizycie serwisanta.
    Cenna rada odnośnie fachmanów :D Obawiam się tylko że po zastosowaniu konieczne byłoby zalogowanie na „Forum prawne” :wink: Ale bezcenna :cunning:

    0
  • #7 16 Gru 2016 18:34
    ls_77
    Poziom 30  

    apriorix napisał:
    Był między innymi serwisant (parokrotnie) z serwisu „AUTORYZOWANY PARTNER Saunier Duval” Kraków. Był także przy rocznym przeglądzie gwarancyjnym pod koniec października.

    „AUTORYZOWANY PARTNER Saunier Duval” nie oznacza Serwisanta z prawdziwego zdarzenia. Też jestem „AUTORYZOWANYM PARTNEREM Saunier Duval” ale na montaż, uruchomienia i przeglądy gwarancyjne "moich" kotłów.
    RKS - Regionalny Koordynator Serwisu jest - można powiedzieć - najwyższą instancją w Twojej okolicy. Do niego też można się zgłosić, może dadzą namiar lub przyślą kogoś bardziej kompetentnego, kto nie będzie musiał później szukać "drogi powrotnej przez okno" :D

    0
  • #8 17 Gru 2016 23:45
    apriorix
    Poziom 2  

    RKS - Regionalny Koordynator Serwisu jest - można powiedzieć - najwyższą instancją w Twojej okolicy. Do niego też można się zgłosić, może dadzą namiar lub przyślą kogoś bardziej kompetentnego, kto nie będzie musiał później szukać "drogi powrotnej przez okno" :D[/quote]

    Dzięki za wyjaśnienie. W poniedziałek zatem dzwonię pod podany kontakt do RKS (dzięki za rozwinięcie skrótu). Jeśli nie przed świętami to może jakiś inny rozsądny termin uda się „wyhaczyć" i oczywiście napiszę co z tego wynikło. Jeśli to będzie przed świętami, odpiszę jeszcze, jeśli po, to już teraz pozwolę sobie życzyć: Ciepłych i Spokojnych Świąt w gronie rodziny i przyjaciół.

    0