Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler neon 2004 zgubiłem klucz

imbenek 13 Gru 2016 10:31 486 11
  • #1 13 Gru 2016 10:31
    imbenek
    Poziom 3  

    Dzień dobry.
    Posiadam chrysler'a neon'a rocznik 2004. Na moje nieszczęście zgubiłem klucz.
    Dziś dowiedziałem się iż w kluczykach wsadzane są tzw. immobilizery. Takie ampułki z układem elektronicznym. Ten immobilizer komunikuje się w jakiś sposób z samochodem (chyba komputerem).
    Problem polega na tym że bez klucza z immobilizerem nie potrafię odpalić samochodu.

    Prosze o pomoc, ponieważ są firmy które oferują usługi aby "zaprogramować nowy immobilizer(nowy klucz z immobilizerem). Umie ktoś mi powiedzieć w jaki sposób się to robi ? Lub jakkolwiek rozwiązać ten problem.

    Dodam że posiadam w sumie 3 neony. Rocznik 95 rozmontowany, 2000 oraz tego 2004.

    Muszę to naprawić !

    Z racji iż Pawel wawa zamknął poprzedni temat, zmuszony zostałem założyć nowy, aby dopytać się jeszcze o kilka spraw.

    Pawel wawa

    Cytat:
    Kolega raczy żartować? Po pierwsze, nie piszemy na forum o obchodzeniu zabezpieczeń seryjnych, po drugie potrzebny jest sprzęt i WIEDZA. O ile sprzęt można kupić, choć wartością przewyższy cenę auta, o tyle wiedzą nikt się publicznie i za darmo dzielić nie będzie.
    Pozostaje Koledze albo skorzystać z usługi wyspecjalizowanej firmy, albo przełożyć komplet z drugiego auta.


    Przepraszam jeśli coś mi umknęło, nie chodzi tu o żadne obchodzenie zabezpieczeń seryjnych, o ile pomoc w uzyskaniu tego samego immobilizera(dorobienie takowego) aby powrócić do stanu wcześniejszego(używalności auta). Samochód stoi i marznie na tym mrozie.
    Kluczyk mam taki czarny dorobiony. Lecz na nim auto odpala na dosłownie tylko jedną minute, potem gaśnie(chyba zapłon jest odcinany).

    Pawel wawa
    Cytat:
    Pozostaje Koledze albo skorzystać z usługi wyspecjalizowanej firmy, albo przełożyć komplet z drugiego auta.


    Mirek99
    Cytat:
    Zgłoś się do serwisu chrysle'a i zamów nowy kluczyk.To jest najpewniejsze i bezpieczne.


    Stąd moje pytanie, ilę kosztuje takowe skorzystanie z usługi wyspecjalizowanej firmy, zamówienie nowego kluczyka. Bardzo proszę was o pomoc, gdzież indziej mógłbym się z tym zgłosić?
    Jeśli chodzi o przełożenie z drugiego samochodu, co konkretnie muszę przekręcić ? Komputer, stacyjkę ? Jakieś urządzenie komunikujące się z kluczem ?

    Dodano po 14 [minuty]:

    Pawel wawa, jesteś specjalistą w tej dziedzinie, nie zechciałbyś mi pomóc?

    0 11
  • #2 13 Gru 2016 10:52
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    imbenek napisał:
    ilę kosztuje takowe skorzystanie z usługi wyspecjalizowanej firmy
    Wyszukiwarka Google i poszukaj firmy ze swojego regionu. Zadzwoń, zapytaj o cenę.
    imbenek napisał:
    o ile pomoc w uzyskaniu tego samego immobilizera(dorobienie takowego) aby powrócić do stanu wcześniejszego(używalności auta).
    Ale właśnie to jest sposób na obejście immo. Nie byłbyś chyba zadowolony, gdyby opisać całą procedurę tak by każdy złodziejaszek mógł odpalić Twoje auto.
    Serwis niestety jest najdroższy.
    Możesz też zadzwonić do elektroników samochodowych, mając przygotowane numery sterownika silnika, zapytać, czy wyłączą immo w Twoim sterowniku. Posługuj się raczej telefonem, naprawdę nikt nie będzie opisywał szczegółów operacji.

    0
  • #3 13 Gru 2016 13:14
    zibq
    Poziom 27  

    imbenek napisał:
    ilę kosztuje takowe skorzystanie z usługi wyspecjalizowanej firmy

    Każda lepsza firma dorabiająca kluczyki Ci to zrobi. Cena w dużym stopniu zależy od marki.
    Za kopię klucza do Seata z dorobieniem pestki immo płaciłem klika lat temu 120zł, do Pandy 200.
    Serwis też Ci zrobi bez problemu, ja wtedy dzwoniłem pytałem - u 'kluczykarzy' było najtaniej.
    Weź za telefon i pytaj w swojej okolicy.

    0
  • #4 13 Gru 2016 14:41
    robokop
    Moderator Samochody

    zibq napisał:
    Za kopię klucza do Seata z dorobieniem pestki immo płaciłem klika lat temu 120zł, do Pandy 200.

    Żeby zrobić kopię, to chyba oryginał wpierw trzeba mieć? A skąd go wziąć, skoro został zgubiony? Serwis pozostaje - po numerze VIN dorobią duplikat i tyle.

    0
  • #5 13 Gru 2016 14:46
    imbenek
    Poziom 3  

    zibq napisał:
    Każda lepsza firma dorabiająca kluczyki Ci to zrobi. Cena w dużym stopniu zależy od marki.
    Za kopię klucza do Seata z dorobieniem pestki immo płaciłem klika lat temu 120zł, do Pandy 200.
    Serwis też Ci zrobi bez problemu, ja wtedy dzwoniłem pytałem - u 'kluczykarzy' było najtaniej.
    Weź za telefon i pytaj w swojej okolicy.


    Dziekuje Ci zibq, przynajmniej na na jedno pytanie otrzymałem odpowiedz, cena.
    Jeśli chodzi o tą przekładkę z drugiego samochodu, co muszę przełożyć, bo niestety nie stać mnie teraz na wydatki, zajmę się tym sam w garażu, może sobie poradzę. Tylko co dokładnie muszę wykręcić z budy?

    0
  • #6 13 Gru 2016 14:50
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Zobacz gdzie wchodzą przewody od pętli stacyjki (ten element), sterownik silnika, sam transponder z kluczyka.

    0
  • #7 13 Gru 2016 14:57
    imbenek
    Poziom 3  

    robokop napisał:
    żeby zrobić kopię, to chyba oryginał wpierw trzeba mieć? A skąd go wziąć, skoro został zgubiony? Serwis pozostaje - po numerze VIN dorobią duplikat i tyle.

    Masz racje robokop, pewnie taka usługa jest jeszcze droższa, bo trzeba jakimś sposobem sczytać immo z komputera pojazdu. Ale na to pytanie najlepiej odpowie nam pewnie Pawel wawa.
    Dziekuje za zainteresowanie problemem ;)
    Dodano po 4 [minuty]:
    Pawel wawa napisał:
    Zobacz gdzie wchodzą przewody od pętli stacyjki (ten element), sterownik silnika, sam transponder z kluczyka.

    Jak wygląda ten sterownik silnika i gdzie zacząć poszukiwania, aby go znaleźć ?

    Czyli w neonie 2000 wkładam kluczyk(oryginalny) przekręcam 2 razy abym mógł wykręcić stacyjkę, szukam jeszcze nie do końca wiem czego. Następnie rozpoczynam poszukiwania sterownika silnika (może pod maską ?), do neona 2004 wkładam stacyjkę z 2000 sterownik silnika przepinam, i uruchamiam z kluczyka 2000 (oryginalnego) z immo. Pozostaje mi tylko otwierać drzwi z starego dorobionego kluczyka 2004 lub przekręcić również zamki z 2000. Czy coś pomyliłem ?
    Dodano po 2 [minuty]:
    Pawel wawa napisał:
    sam transponder z kluczyka.

    Aha, wiec wystarczy że ten kluczyk z neona 2000 przypnę sobie do kluczy z 2004 i immo będzie działać (bedzie w pobliżu), tak ?
    I nie ma problemu z zamkiem w drzwiach.

    0
  • #8 13 Gru 2016 15:26
    zibq
    Poziom 27  

    robokop napisał:
    Inteligencie, żeby zrobić kopię, to chyba oryginał wpierw trzeba mieć?


    Wrzuć na luz. Pisałem o tym ile mnie kosztowała kopia.
    Żeby dorobić pestkę nie jest konieczny oryginał - o czym pisał wyżej Pawel wawa - zamiast się pienić i obrażać kogoś (regulamin Panie Moderatorze) pomyśl trochę.

    0
  • #9 13 Gru 2016 15:33
    kortyleski
    Poziom 41  

    imbenek napisał:

    Jak wygląda ten sterownik silnika i gdzie zacząć poszukiwania, aby go znaleźć ?

    Poszukiwania zaczynasz w Google po wpisaniu frazy sterownik silnika neon i przelaczenia na grafikę. Po przejrzeniu kilku obrazków masz wiedzę jak wygląda i gdzie można go znaleźć. Zajmuje to sporo mniej czasu niż napisanie posta...

    0
  • #10 13 Gru 2016 15:37
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Możesz sobie pętle ze stacyjki zdjąć, włożyć w nią kluczyk z transponderem lub sam transponder, zaizolować, schować pod deską. Wtedy wszystko obsługujesz dorobionym mechanicznie kluczykiem. Wadą jest to, że masz stale rozłączone immo, więc pozbywasz się zabezpieczenia przed kradzieżą. Tylko czy te auta kradną? Nie wiem.

    0
  • #11 13 Gru 2016 15:44
    1769758
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 13 Gru 2016 21:11
    imbenek
    Poziom 3  

    Pawel wawa napisał:
    Możesz sobie pętle ze stacyjki zdjąć, włożyć w nią kluczyk z transponderem lub sam transponder, zaizolować, schować pod deską. Wtedy wszystko obsługujesz dorobionym mechanicznie kluczykiem. Wadą jest to, że masz stale rozłączone immo, więc pozbywasz się zabezpieczenia przed kradzieżą. Tylko czy te auta kradną? Nie wiem.

    Dziekuje za pomoc, zabieram się za to, jeśli poradzę sobie z tym napisze jak mi poszło.

    Falubaz1 napisał:
    Sterownik silnika masz podwieszony od spodu do lewej albo prawej podłuznicy -jak dobrze pamiętam.

    Sprawdzę, jeśli nie to google, Pan kortyleski ma racje ;)

    A tu jak załatwiłem swojego neon'ka 2000, poszła łapa od silnika, chłodnica i drzwi pasażera. Naprawa wyszłaby zbyt dużo, dlatego męczę się z tym 2004, niestety bez LPG ;/ Może też zrobię przekładkę.
    Chrysler neon 2004 zgubiłem klucz

    0
  Szukaj w 5mln produktów