Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laguna 1 1.8 8V - Laguna bardzo dużo pali LPG !

ugh123 13 Dec 2016 15:05 2334 13
  • #1
    ugh123
    Level 13  
    Witam wszystkich,

    Pisze z prośbą o pomoc, mianowicie chodzi o naprawdę duże spalanie gazu w mojej Laguna 1 silnik 1.8 8V. Instalacja gazowa to AG COMPACT , w ostatnim czasie zdecydowałem się zakupić zestawy regeneracyjne do listwy wtryskowej OMVL REG FAST XXL i do reduktora Tomasetto AT09. Wszystko bez większych problemów udało się rozłożyć i ponownie złożyć z nowymi częściami. Po rozebraniu wtryskiwaczy gazu okazało się ze 3 na 4 sprężynki były popękane bardzo brudne a membranka reduktora była bardzo sztywna i polepiona taką jakby "mazią". Po złożeniu wszystkiego wymianie filtrów udałem sie na stacje diagnostyczną sprawdzić szczelność instalacji okazało sie ze jest ok i odpaleniu za pierwszym razem zgasł po przełączeniu na gaz ale kolejne odpalenie i przełączenie na gaz już normalnie pracował silnik i utrzymuje bardzo równe obroty, nie to co przed regeneracja gazu :) Po przejechanych okolo 150 km zdecydowałem się zatankować pełną butle tzn wchodzi ~ 32 L, po tym przejechałem dokładnie 110 km pojechałem na tą samą stację żeby dolać gazu i szok !! Weszło 19.1 L gazu co uznaje ze jest zdecydowanie za dużym zużyciem jak na 100 km. Wstępnie regulowałem komputer LPG przez program od AG, mapy pokrywały się z tymi od benzyny , ciśnienie na reduktorze ustawione na 1 bar.

    Proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu, nakierowanie mnie co ewentualnie jeszcze należało by sprawdzić ..

    Drodzy moderatorzy, jeśli umieściłem ten post w złym dziale proszę o przeniesienie.

    Dziękuje i Pozdrawiam Bartek :)
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #3
    ugh123
    Level 13  
    psooya wrote:
    Wyreguluj na czasy wtrysku a nie na pokrycie map i w OL ustaw sobie AFR 12 - 12.8 będzie najbardziej ekonomiczny przy max mocy. Mapy się nie sprawdzają. Poza tym warto zrobić diagnostykę silnika tj sondy lambda czujniki MAP/MAF, temperatury itp.


    Generalnie rzecz biorąc jesli chodzi o temp silnika to jest wszystko wydaje mi sie zrobione dokladniej okolo 3 miesiecy temu wymieniona zostala uszczelka pod głowicą nowy rozrząd itd. Czujniki temp termostat i odpowietrzony uklad wiec chyba jest dobrze jesli chodzi o sonde lambda udało mi sie sprawdzić ze nie jest podłączona pod komputer od gazu i tu moje pytanie , czy mogę wpinając sie bezpośrednio w przewody sondy podłączyć ją do komputera AG ? Prosił bym o wytłumaczenie mi co miałes na mysli pisząc żeby sobie ustawić AFR 12 - 12.8 ? Nie bardzo rozumiem ... :)
  • #4
    psooya
    Level 38  
    Możesz podłączyć sondę bezpośrednio do sterownika lpg o ile jest a raczej w tym aucie jest wąskopasmowa napieciowa.
    Afr to stosunek nadmiaru powietrza. W CL zawsze wynosi 14.7 a sonda lambda oscyluje natomiast w OL afr jest zawsze nizszy i mieci się w przedziale od 14.6 do 10. Z czego 12 do 11 jest najczęściej spotykany. Podczas pracy sterownika PB w OL sonda lambda nie oscyluje a jej napięcie wskazuje mieszanke bogatą. Samochód zależnie od producenta pitrafi przejsc w OL już od 3500rpm. W trybie OL mapy zawsze się pokryja niezależnie od składu mieszanki dlatego do poprawnej regulacji bardzo przydaje się specjalna sonda afr wkladana w wydech. Tyle pobieżnie w temacie.
  • #5
    ugh123
    Level 13  
    Cześć

    Szczerze powiedziawszy to nie za bardzo rozumiem tego co piszesz ... Sonde mam jedną wmontowaną zaraz przy połączeniu kolektora wydechowego z katalizatorem. Domyślam się ze ten "afr" czy coś takiego jak "CL" bądź "OL" nie sprawdzę samodzielnie w domu posiadając tylko laptopa z interfejsem USB do podłączenia komputera AG ? Sorki ale nie zajmuje się na codzień instalacjami gazowymi więc prosił bym o "łopatologiczne" wytłumaczenie mi tego ... :)
  • #7
    ugh123
    Level 13  
    Dzięki za instrukcje i opis tego urządzenie do podłączenia dodatkowej sondy AFR. Moje kolejne pytanie to czy jest konieczność dokupienia tego urządzenia z sonda afr żeby poprawić te ustawienia gazu czy jest możliwość to wyregulować z poziomu tego komputera który jest już zainstalowany w aucie ? Domyślam się że instalacja AG Compact nie jest jakąś super instalacją ale myślę że jednak jakoś by się dało :)
  • #8
    psooya
    Level 38  
    Można pobieżnie bez afr ale nie strój w CL na mapy tylko czasy wtrysku a w OL ustaw na napięcie sondy tak by było zawsze bogato a na WOT mnożnik był około 15% większy od tego przy jakim sonda zaczyna iść w ubogi. Sterownik jak sterownik działka i stroiłem taki na ac w01 zamiast valdkow.
  • #9
    samad
    Level 11  
    Kolego psooya pisz językiem bardziej zrozumiałym - widzisz ,że kolega ugh123 nie siedzi w temacie , więc tak przedstawiany temat nie wiele mu pomorze . ugh123 sprawdź jeszcze raz szczelność , i tak jak pisze psooya najlepszym rozwiązaniem ( skoro nie dysponujesz niczym innym jak tylko możliwością podłączenia kompa z AG COMPACT ) jest ustawianie na czasy wtrysku benzyny tzn . musisz zaobserwować jakie czasy wtrysku benzyny masz jadąc na benzynie przy różnych prędkościach i różnym obciążeniu , następnie powtórzyć operację jadąc na LPG ale obserwując czasy wtrysku benzyny i tu czasy wtrysku benzyny czy jedziesz na PB czy na LPG powinny być prawie takie same. Inną sprawą jest pomiar zużycia gazu jaki zrobiłeś -test bym powtórzył i to kilka razy na trasie po 300km - przy tym zużyciu jaki podałeś ten samochód nie ma prawa jeździć , a sam piszesz ,że ma równą pracę ...............
  • #10
    psooya
    Level 38  
    Kolego samad owszem może masz rację ale te informacje można spokojnie wygooglować i ja jak zaczynałem przygodę z LPG nie dostałem takiej pomocy. By zrobić coś dobrze trzeba też nad tym posiedzieć bo żadna instrukcja regulacji nie zastąpi rozumienia tematu.
    Przykład strojenia w CL (Closed Loop)
    Trzymamy równo np czas na PB 4ms przełączamy na gaz nie drgając nogą i patrzymy na czas PB jeśli się zmniejsza mnożnik w dół (czas wtrysku LPG trzeba zmniejszyć bo jest za bogato i odwrotnie jeśli za ubogo) aż będzie znowu 4ms. I tak co ~1ms ustawiasz aż pokryjesz cały zakres, skontrolujesz jadąc i przełączając na zmianę PB i LPG. Musisz obserwować sondę lambda bo jak wejdzie w OL to czas PB niezależnie od dawki LPG nie ulega zmianie (sztywna mapa)
    Te informacje również milion razy się powtarzają, są w manualach itp...
    WOT - Wide Open Throttle - czyli "but" w podłogę i do końca.....
    OL - Open Loop i właśnie on występuje na WOT w autach z wąskopasmową sondą lambda. Auta z sondą szerokopasmowa po prostu mają mapę żądanego AFR i dążą do niego w każdym zakresie obciążeń poprzez dobór czasu wtrysku PB.
  • #11
    samad
    Level 11  
    O (!) i teraz jest wręcz wzorcowo wszystko wyjaśnione :D - wiesz po skrótach OL ,CL to sobie można ,, wygooglować ,, -tylko jak ktoś nie wie o co chodzi to mu życia zabraknie nim znajdzie odpowiednie wyjaśnienia :D ostatnio szukam wiadomości na temat eepromu BLU94ZDLX8 - Thailand -DIP28 kasowalny UV i tak właśnie sobie ,,googluję,, tyle że efektu brak.............. :cry: :D
  • #12
    ugh123
    Level 13  
    Świetnie ! Dzięki bardzo za opis tych skrótów :) Starałem się szukać ale nie byłem pewny czy dobre informacje znalazłem ... W takim wypadku biorę komputer idę się podłączyć i sprawdzać. Generalnie rzecz biorąc to faktycznie auto nie powinno jeździć przy takich parametrach spalania a jednak , codziennie jeżdżę i niby jest ok ale duuużo pobiera tego gazu. Wtryskiwacze jeśli są dobrze zregenerowane to powinny trzymać podciśnienie gazu tak ? Bo pomyślałem ze może przepuszczają ? Manual , instrukcje obsługi kilka razy już czytałem jednak zbyt wiele mi to nie pomogło ...
  • #13
    samad
    Level 11  
    Dlatego między innymi pisałem o ponownym sprawdzeniu szczelności - i to nie tylko zewnętrznej -- w tym też wtryskiwaczy które trzymają ciśnienie gazu :D
  • #14
    ugh123
    Level 13  
    Jestem ponownie,

    Pojeździłem trochę zmieniając KOMPENSACJE. Wydaje mi się że teraz jest już chyba lepiej zrobiłem screen-y z ustawień mojego kompa żebyście mogli spojrzeć co jeszcze by należało zmienić :) W temacie szczelności to nie za bardzo wiem jak to sprawdzić żeby było na bank dobrze. Przed regeneracją wtrysków po rozkręceniu praktycznie wszystkie miały popękane sprężynki i myślę że wtedy mogły faktycznie nie trzymać tego ciśnienia ale po regeneracji wszystkie nowe sprężynki cylinderki, tłoczki i uszczelki więc powinno być ok, zrobiłem taki prowizoryczny test szczelności po złożeniu podłączając do listwy zamiast gazu kompresorek i na moje oko i ucho nic nie przepuszczało :) Wiem że moje metody nie są profesionalne ale staram się jak mogę :D



    Laguna 1 1.8 8V - Laguna bardzo dużo pali LPG ! Laguna 1 1.8 8V - Laguna bardzo dużo pali LPG ! Laguna 1 1.8 8V - Laguna bardzo dużo pali LPG ! Laguna 1 1.8 8V - Laguna bardzo dużo pali LPG ! Laguna 1 1.8 8V - Laguna bardzo dużo pali LPG ! Laguna 1 1.8 8V - Laguna bardzo dużo pali LPG ! Laguna 1 1.8 8V - Laguna bardzo dużo pali LPG ! Laguna 1 1.8 8V - Laguna bardzo dużo pali LPG ! Laguna 1 1.8 8V - Laguna bardzo dużo pali LPG ! Laguna 1 1.8 8V - Laguna bardzo dużo pali LPG !


    I jak ? Może jest tu ktoś jeszcze kto jest w stanie doradzić coś ?