Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyświetlacz LED i atmega8l

15 Lip 2005 20:08 2057 12
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich, zaznaczę, że jestem bardzo początkujący.
    Nigdy tego nie robiłem i za bardzo nie wiem jak podłączyć ten wyświetlacz:
    http://www.artronic.pl/o_produkcie.php?id=513?
    do
    atmega8l
    najprostszym sposobem??

proszę o odpowiedź :)
    Pozdrawiam.
  • Poziom 16  
    Najprostszy sposób: podpinasz każdą nogę segmentu (masz na dole ponumerowane piny) bezpośrednio do lini procka. I już. Sterujesz poprzez ustawianie 1 lub 0 w programie na danej linii. Są też specjalne scalaczki BCD->BIN. Wtedy wykorzystujesz tylko 3 linie procka, a wyświetlacz podłączasz do lini wyjściowych tego scalaka..
  • Poziom 23  
    uściślając wypowiedź kolegi Pawła129 to nie bezpośrednio do procka, ale przez rezystor ograniczający prąd. bez neigo to uwalisz albo procka, albo wyswietlacz. Poza tym koncepcja słuszna :)[/b]
  • Poziom 16  
    Sory, zapomniałem ;)
    Ale bez rezystorów też by poszło:) Tylko że wtedy minimum musiałby się palić 2 lub 3 segmenty żeby nic się nie popaliło (linia procka może wytrzmać około 20mA)
  • Poziom 10  
    Dziękuję, mam jeszcze jedno pytanie, jakiego scalaczka(jakiś konkretny model i jaki jest jego koszt) musiałbym użyć i jak wygląda zasada połączenia i komunikacji z wyświetlaczem, jeżeli mógłbym prosić jakieś przykłady w c, byłbym bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam.
  • Poziom 30  
    Nie potrzebujesz żadnego scalaka...
    Podpinasz segmenty od a-DP pod piny uC...
    Oczywiście przez rezystory ograniczające prąd...
    Wartość rezystorów liczysz tak żeby było poniżej 20mA, tak ok 5mA wystarcza...
    Na wspólną anode podajesz napięcie takie jakim zasiladz uC i poprzez piny zwierasz poszczególne segmenty do masy żeby się zaświeciły...