Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugot 206 01' 1.4 benzyna - Błąd P0300

13 Gru 2016 18:00 5637 15
  • Poziom 11  
    Peugot 206 01' 1.4 benzyna. Silnik nierówno pracuje, szarpie, nie ma mocy. Po podłączeniu testera odczytałem pięć błędów: P0300, P0301, P0302, P0301, P0304. Jak wiadomo błąd P0300 to "Jednocześnie w wielu cylindrach lub losowo w różnych cylindrach - wykryto wypadanie zapłonów". P0301 to wypadanie zapłonu w pierwszym cylindrze i analogicznie pozostałe błędy. Po wykasowaniu błędów i po krótkiej (ok. 500 m) jeździe, pojawił się błąd P0304.
    Mam pytanie, czy przyczyna przypadkowego wypadania zapłonów jest w 206 typowa, powtarzalna? Jeśli tak to gdzie ona leży?

    Dodano po 11 [minuty]:

    Muszę jeszcze dodać, że ta zła praca silnika pojawia się i nasila, gdy temperatura otoczenia spada do zera albo niżej przy dużej wilgotności powietrza. Pomiędzy pierwszymi objawami a ponownymi silnik prawie miesiąc zachowywał się poprawnie. Temperatury były dodatnie i powietrze było suche.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Wypadołoby się przyjrzeć cewce.
  • Poziom 11  
    Dziękuję za podpowiedź.
    Mam jeszcze pytanie: skąd sterownik "wie", że nie było zapalenia mieszanki w cylindrze, żeby wygenerować błąd, że wypadł zapłon?
  • Poziom 12  
    nie są w tym silniku przypadkiem regulowane zawory ?
  • Poziom 27  
    tadro napisał:
    Mam jeszcze pytanie: skąd sterownik "wie", że nie było zapalenia mieszanki w cylindrze, żeby wygenerować błąd, że wypadł zapłon?

    Czasem ładowania poszczególnej cewki, składem mieszanki poprzez sonde i ilością powietrza poprzez MAP
  • Poziom 11  
    dafit906 napisał:
    Czasem ładowania poszczególnej cewki, składem mieszanki poprzez sonde i ilością powietrza poprzez MAP.

    Ten pierwszy czynnik "Czasem ładowania poszczególnej cewki" najbardziej do mnie przemawia, chociaż myślałem, że sterownik wysyła do cewki impuls i na tym kończy. Jeśli jednak mierzy czas albo prąd, to w przypadku gdy cewka miewa okresowe zwarcia lub przerwy, to może wykryć wypadnięcie zapłonu. Wydaje mi się, że sonda nie jest w stanie określić z którego cylindra pochodzi nie spalona mieszanka.
    Głównie chodziło mi o to, czy sterownik dostaje informacje o chwilowej niesprawności jednej z cewek.

    Jutro będzie zamontowana nowa cewka i mam nadzieję, że z silnikiem będzie OK.
  • Moderator Samochody
    tadro napisał:
    Jutro będzie zamontowana nowa cewka

    O ile zamówiłeś właściwą, bo np Marelli ma inną niż Sagem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Ale ja nie piszę o cewce, tylko o sterowniku silnika. Dla różnych sterowników są różne cewki.
  • Poziom 27  
    tadro napisał:
    dafit906 napisał:
    Czasem ładowania poszczególnej cewki, składem mieszanki poprzez sonde i ilością powietrza poprzez MAP.

    Ten pierwszy czynnik "Czasem ładowania poszczególnej cewki" najbardziej do mnie przemawia, chociaż myślałem, że sterownik wysyła do cewki impuls i na tym kończy. Jeśli jednak mierzy czas albo prąd, to w przypadku gdy cewka miewa okresowe zwarcia lub przerwy, to może wykryć wypadnięcie zapłonu. Wydaje mi się, że sonda nie jest w stanie określić z którego cylindra pochodzi nie spalona mieszanka.
    Głównie chodziło mi o to, czy sterownik dostaje informacje o chwilowej niesprawności jednej z cewek.

    Jutro będzie zamontowana nowa cewka i mam nadzieję, że z silnikiem będzie OK.


    Wszystko się zgadza, sonda tylko po to, że daje info sterownikowi że jednak faktycznie coś jest nie tak bo np jest bogata mieszanka. Pojedyncze wypadanie zapłonów w dłuższym czasie nie będzie skutkowało błędami p030x jednak jak jest to bardziej nasilone, wtedy jest błąd.
  • Poziom 14  
    georgesgr napisał:
    To nie tak, @ociz ,
    Sagem, bardzo awaryjna, zostala zastapiona przez Eletricfil.
    Jesli autor tematu ma jeszcze Sagem, to trzeba ja natychmiast wymienic, nawet jesli cewka nie musi byc przyczyna problemu.


    Dlaczego ? Tak z ciekawości wiem że firma sagem niczego bezawaryjnego chyba nie wyprodkuowała. Jednak ostatnio sam w 2.0litrowym 307 wymianiałem jednak 10lat przejezdziła i to z lpg 3trzy.
  • Poziom 43  
    Dekiel w górę i sprawdź luz zaworowy. Co do wypadania zapłonów to sterownik identyfikuje cylinder z wypadaniem zapłonów poprzez odczyt nierównomierności obrotów z czujnika położenia wału.
  • Poziom 11  
    W moim aucie moduł sterujący jest Bosch (napisy na załączonych zdjęciach), natomiast jeśli chodzi o cewką zaproponowano mi taką: Mobiletron, typ CE27.
    Może tak być? Peugot 206 01' 1.4 benzyna - Błąd P0300 Peugot 206 01' 1.4 benzyna - Błąd P0300
  • Moderator Samochody
    Jeśli cewka miała by by być niewłaściwa to po prostu wtyczka nie będzie pasować, mają "wcięcia" w innym miejscu.
  • Poziom 43  
    Pada wtryskiwacz też wada tych silników
  • Poziom 11  
    Cewka wymieniona. Był problem z odkręceniem śrub, przyczyną były stalowe tulejki w cewce. W nowej cewce tulejki są mosiężne.Silnik pracuje OK.
    Jako ciekawostkę dołączam zdjęcie uszkodzonej cewki. Peugot 206 01' 1.4 benzyna - Błąd P0300