Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Agila - palący się "check" silnika po czym "autka z kluczyki

madzik72 13 Gru 2016 23:18 1521 3
  • #1 13 Gru 2016 23:18
    madzik72
    Poziom 2  

    Witam 9 letnia agila bez problemów pali , jeździ , przyspiesza. mam ją 3 lata- serwisowana (była).Kupiona od znajomego 3 lata praktycznie bezawaryjna wymieniałam tylko przepustnicę i kupiłam akumulator. teraz problemy przerosły mnie i mechaników. najpierw zapala się czek silnika i albo miga bądź zapala się na stałe po przejechaniu (różnych od 500 m-3 km-) km odległości zapala się czek autko z kluczykiem.wymieniłam rozrząd ( bo w książce serwisowej nie było wpisu o tym), świece cewkę zapłonową , sterownik komputera, czujnik pod wałkiem rozrządu i wałem korbowym sondę przed katalizatorem , na końcu to i pompę paliwa nawet, sprawdzany przepływomierz wyczyszczona przepustnica sprawdzone ciśnienie na cylindrach (trzyma)wtryskiwacze.a kontrolki jak się świeciły tak się świecą . fakt jak mi oddają samochód z warsztatu to się nie palą ale już prawie 2 miesiące stoi u nich bo najpierw przejechałam 350 km za 2 razem 18 km po wymianie pompy (wiem teraz że niepotrzebnie) na dzień dzisiejszy koszt 2700 zł a problem nadal nie rozwiązany. nie mają już pomysłów chyba że wymiana sondy lambda ( ja bym od niej zaczęła -sugerowałam to- wmawiali mi że to zrobili-podkładali inną moja podobno dobra a teraz po prawie 2 miesiącach mówią że to tylko nie zrobione .i może wymiana katalizatora.. zapomnieli co mówili? czy mnie naciągali??? Nadmienię że dodatkowo jak zapali się czek z kluczykiem (po podłączeniu do komputera podobno komputer odłącza 1 i 3 tłok) to jak się zatrzymam daje się wyczuć nierówną pracę silnika i drgania, po wyłączeniu stacyjki na trochę wraca do normy , zapala za pierwszym razem, cichutko i równo chodzi ma przyspieszenie nie dusi się ... nic do zarzucenia .dziś dodatkowo odkryłam że jak parkuję i chce ruszyć światła na chwilkę leciutko przygasają,,,,, może to sprawa elektryki???? pomóżcie bo za moment koszt napraw przekroczy wartość auta -jeżdżącego i to jak ,nawet do 120 km ha ha -przy 80 km czek mi się zapalił więc nie miałam odwagi pocisnąć. a zapalają się różnie raz w kolejności raz od razu autko z kluczykiem , raz czek silnika miga a potem pali się na stałe a raz od razu na stałe.

    0 3
  • #2 14 Gru 2016 08:24
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    madzik72 napisał:
    zapalają się różnie raz w kolejności raz od razu autko z kluczykiem , raz czek silnika miga a potem pali się na stałe a raz od razu na stałe

    Czy mechanik podpinał diagnoskop do samochodu i sprawdzał wyłącznie jakie błędy się pojawiają czy też analizował parametry pracy elementów silnika podczas jazdy testowej ?

    Uważam, że ten temat powinien tutaj założyć Twój "zrozpaczony, niedouczony" mechanik.
    Ty raczej nie będziesz mu w stanie pomóc a czytając :
    madzik72 napisał:
    wymieniłam rozrząd ( bo w książce serwisowej nie było wpisu o tym), świece cewkę zapłonową , sterownik komputera, czujnik pod wałkiem rozrządu i wałem korbowym sondę przed katalizatorem , na końcu to i pompę paliwa nawet

    oraz analizując , co zostało zweryfikowane:
    madzik72 napisał:
    sprawdzany przepływomierz wyczyszczona przepustnica sprawdzone ciśnienie na cylindrach (trzyma)wtryskiwacze

    Nikt tutaj nic Ci nie doradzi, bo jeżeli mechanik podchodziłby do tematu z odpowiednią wiedzą a nie wyłącznie z kluczami do wymiany podzespołów, to już dawno cieszyła byś się ze sprawnego auta.
    Napisz proszę krótko , czego poza odpowiedzią na postawione pytanie:
    madzik72 napisał:
    może to sprawa elektryki?

    oczekujesz od czytelników forum?

    Tak, usterka może być spowodowana problemami z instalacją elektryczną samochodu. Uszkodzone, skorodowane wiązki przewodów itp...

    0
  • #3 14 Gru 2016 16:45
    adax-zabrze
    Poziom 12  

    czujnik spalania stukowego, znajduje się nad czujnikiem położenia wału , stary znany problem

    1
  • #4 14 Gru 2016 19:36
    madzik72
    Poziom 2  

    mechanik podpinał diagnoskop do samochodu. mało tego to pod 2 bo i kolegi zawsze pokazuje błąd ,,wypadanie zapłonu'' jeśli by chodziło tylko o czek z silnikiem który paliłby się na stałe to bym się tak nie martwiła ( pali się na stałe muszą robić do skutku wkładając z powrotem moje części które nie okazały się uszkodzone ) problem polega na tym że odbieram auto ,,niby'' zrobione przejeżdżam coraz krótsze odległości kasa znika i zapala mi się znów czek silnika ( nawet mi się zrymowało ha ha ) ale zapala , przyspiesza, mknie, cichutko chodzi -ale jak napisałam wcześniej obawiam tego czeku autko z kluczykiem wtedy komputer odłącza mi jeden gar a czasem 2 do momentu aż go nie zrestartuję ( staram się robić to szybko po 20 metrach.. ) teraz chce wymieniać katalizator w mordę jeża . byłabym skłonna skierować swe kroki do elektryka ale czy to odłączanie tłoków to jego zakres????

    Dodano po 22 [minuty]:

    czujnik spalania stukowego,? a może wiesz jaki błąd on wyświetla ? może prędzej tak dojdziemy do prawdy ,, mi powiedział tylko że ze wyświetla się jeden jedyny błąd ,,wypadania zapłonu a wiem że pod to można podciągnąć parę kodów niestety''

    Dodano po 7 [minuty]:

    a może znacie solidnego elektromechanika z ok mińska mazowieckiego .dziś odpięłam sondę lambda i pojeździłam 10 km bez lampeczek a potem resety nie pomogły ale ale hola hola następne 50 km tylko pali się czek silnika na stałe a nie autko z kluczykiem nie i nie odłącza mi tych tłoków a w ogóle to się pomyliłam 1 i 4 tłok mi wywala a ni 1 i 3 mimo zamiany listwy nic to nie zmieniało cały czas 1 i 4

    1