Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nikko Vaporizr 471 - Jeden z silników po kilku sekundach słabnie i staje.

ZDYB_Est 14 Gru 2016 08:30 978 10
  • #1 14 Gru 2016 08:30
    ZDYB_Est
    Poziom 7  

    Witam wszystkich serdecznie i proszę o pomoc w rozwiązaniu następującej zagadki.

    Posiadam auto Vaporizr mk 1 firmy Nikko (pierwszy model). Problem z tym osobnikiem wygląda następująco. Auto po włączeniu rusza raźnie lecz po kilku sekundach prawa strona wyraźnie słabnie i zatrzymuje się. Powoduje to zmianę trasy i właściwie brak możliwości sterowania autem. Po kilku (ok 10) sekundach auto znów rusza z mocą by skończyć jak wyżej. Koła lewej strony zrywają parkiet i nie można ich zatrzymać ręką. Natomiast prawe wystarczy lekko wyhamować i powoli zatrzymują się. Po odwróceniu auta na plecy obydwa silniki bez obciążenia zasuwaj aż miło. Podczas gdy samochód ma spadek mocy po próbie włączenia silnika prawej strony bez odczekania kilku sekund koła tylko drgną raz i tyle. Jeśli odczeka się np 4 sekundy koła ślamazarnie obrócą się kilka razy i staną. Jeśli poczekamy ok. 10 bez obciążenia (na plecach) kręcą właściwie tak samo jak lewe ze zmianą kierunków włącznie. Akumulator w aucie jest w pełni naładowany, a pilot posiada nowiutką baterię.

  • #3 14 Gru 2016 16:03
    Madrik
    Moderator Robotyka

    Prawdopodobnie pada akumulator. Pod obciążeniem gwałtownie spada napięcie z powodu braku pojemności, a tym samym mniejszej wydajności prądowej. Silnik bardziej obciążony "zdycha" bo nie starcza mu prądu. Wchodzi w stan bliski stanowi zwarcia i usiłuje ciągnąć coraz więcej prądu. Co zamyka kółko.

    Wyłączając silnik, zdejmujesz obciążenie z akumulatora, jego napięcie chwilowo wzrasta. Zaś bez obciążenia silniki ciągną niewielki prąd i pracują poprawnie.

    Podłącz woltomierz pod zaciski główne akumulatora. Zmierz napięcie w spoczynku, a następnie po włączeniu silników i podczas tego "zdychania".

  • #4 15 Gru 2016 16:57
    ZDYB_Est
    Poziom 7  

    1Paweł dzięki za sugestie ale sprawdzę to prawdopodobnie w sobotę. Mam złamaną nogę. Pech. Proszę nie zamykać tematu. Odezwę się na pewno.

    Dodano po 4 [minuty]:

    MADRIK spadek mocy dotyczy wyłącznie prawego silnika. Lewy urywa paluchy. Testowane na dwóch w pełni naładowanych akumulatorach. Po sobocie dam znać co i jak.

  • #5 15 Gru 2016 20:35
    Madrik
    Moderator Robotyka

    Najprościej zamienić silniki miejscami. To wskaże czy wada jest po stronie silnika, czy po stronie układu zasilania.

  • #6 22 Gru 2016 14:38
    ZDYB_Est
    Poziom 7  

    Witam.
    Przepraszam, że tak późno ale problemy ze zdrowiem. Do rzeczy. Otóż rozłożyłem to ustrojstwo i przelutowałem silniki. Teraz prawa dźwignia prowadzi lewy silnik. Efekt taki sam jak przed spawaniem. Teraz lewy silnik (ten mocniejszy) dławi się po kilku sekundach i leży. Czyli to nie kwestia silnika, a szkoda. Co do połączeń kabli na płytce i silnikach wszystko zdrowym okiem wygląda ok. Macie panowie jakieś sugestie?

  • #7 22 Gru 2016 14:50
    macgyver96
    Poziom 15  

    Nie do końca wiem jak dokładnie zbudowany jest ten model, ale pierwsze co bym podejrzewał przy takich objawach to albo załączające się zabezpieczenie nadprądowe chroniące silnik przed przeciążeniem lub mostek h, większy prąd spowoduje nagranie tranzystora, wzrost rezystancji źródło-dren i objawy gotowe takie jak opisuje autor tematu.

    Prędzej stawiam na drugą opcję, rozbierz model, zlokalizuj mostek i sprawdź czy się nadmiernie nie grzeje pod obciążeniem.

  • #8 22 Gru 2016 21:44
    ZDYB_Est
    Poziom 7  

    Dobrze. Jutro zabiorę się za to. Możliwe, że właśnie zabezpieczenie jest problemem bo nawet w instrukcji opisana jest zasada działania. Podczas obrotów auta 360 stopni ma włączać się jakoby zabezpieczenie,które unieruchamia silniki (nie silnik tylko oba) uniemożliwiając spalenie. Jutro ciąg dalszy.

  • #9 05 Sty 2017 12:33
    ZDYB_Est
    Poziom 7  

    Witam ponownie. Z góry przepraszam za zwłokę. Wypatroszyłem autko i płytka wygląda tak. Nie widzę żadnych oznak upalenia układów, tranzystorów czy reszty. Po kilkuminutowej pracy silników żaden z elementów nie rozgrzewa się. Kurde nie mogę dodać zdjęć na telefonie...

  • #10 05 Sty 2017 13:49
    1 PAWEL
    Poziom 40  

    Czy sprawdzone pod obciążeniem ? w czasie jazdy.
    Być może pozostaje w tym przypadku tylko pomiary elementów na płycie.

  • #11 10 Sty 2017 22:36
    automoto95
    Poziom 4  

    Nikko Vaporizr 471 - Jeden z silników po kilku sekundach słabnie i staje. Mam to auto 3 lata i trzy sztuki - jest super i mam pewne doświadczenia z nim sprawdz czy ci te druciki na w silnikach nie dotykaja do ośki wirnika na silnikach te które na zdjeciu zaznaczyłem odegnij je lekko one moga robić zwarcie u mnie tak było nawet na zdjeciu widać jak jest upalone. Druga sprawa to wyciągnij całkiem tą płytke sterujaca z tej osłony i śmiało zalej całą izopropanolem/zmywazczem do paznokci/ i obie strony dokładnie umyj pędzelkiem i poczekaj kilka godz jak wyshnie i powinno smigać w końcu to jest auto do pływania po wodzie wiec mogło cos sie wody dostać i zasyfic układ. trzecia sprawa jak masz juz poskładane auto to włuz baterie naładowana na full i został włacznik w pozycji ON na dzień i noc 24h - dziwne ale moze pomóć mi pomogło jak cos przerywało

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME