Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia II 1.2 CGPA - Nietypowe wypadanie zapłonów

Szczepan119 15 Dec 2016 15:45 3786 8
  • #1
    Szczepan119
    Level 10  
    Witam wszystkich :)
    Mam dość nietypowy problem w Fabii 1.2 o kodzie silnika CGPA. Silnikiem szarpie tylko i wyłącznie kiedy wejdzie się w zakres obrotów 4500-5000 i wywala błąd wypadanie zapłonu na 1 i na drugim cylindrze lub tylko np. na 2. Zależy jak mu się będzie chciało ;/ . Silnik jest po wymianie rozrządu (kpl. ślizgi, kółka, łańcuch, napinacz) ponieważ stary był rozciągnięty więc występował brak synchronizacji wału z wałkiem. Wszystko pięknie ładnie odpaliło po złożeniu a później po dodaniu gazu wywala EPC i kontrolkę silnika. VCDS wykazał tak jak mówiłem deaktywacje cylindra i wypadanie zapłonu. Świece wymienione, cewki wszystkie trzy wymienione, rozrząd jeszcze raz sprawdzony (blokady wchodzą bez problemu), kompresja na każdym cylindrze idealna po 15 bar. Wtryski zamienione miejscami 1 z drugim jedyny którego nie próbowałem zmieniać to np. drugi z trzecim.
  • #2
    żałosna udręka
    Level 33  
    Powyżej 5000 jest dobrze?
  • #3
    Szczepan119
    Level 10  
    Jeśli sie przytrzyma go na 5500 to tez wywali ale jak już dojdzie do 6000 to wszystko jest ok.
  • #4
    adax-zabrze
    Level 13  
    miałem kiedyś podobny problem z Seatem Leonem, co najśmieszniejsze okazało się że była to wina nie oryginalnych świec, założone były bosche albo ngk, po wymianie na oryginalne z serwisu problem ustał.
  • #5
    Szczepan119
    Level 10  
    Świece były na początku założone oryginalne, wymieniłem świece na ngk i nie pomogło, później dowiedziałem się że na oryginał idzie bosch albo ngk więc sprobowałem boscha jeszcze kupić i niestety nic sie nie zmieniło. Przy 6000 jednak też wypada zapłon lecz nie cały czas i nie wyrzuca błędu tylko słychać że go czasem przerywa.
  • #6
    luk526
    Level 13  
    Częsty objaw przeskoczenia łańcuszka w tych silnikach, kiedyś znajomy mechanik składał podobny silnik 1.2 w VW i mówił, że niektóre blokady rozrządu sprzedawane do tych silników po prostu są źle zrobione, kupił inne i wszystko grało. Gdzieś nawet na jakimś forum widziałem temat w którym parę osób się na ten temat wypowiadało.
  • #7
    żałosna udręka
    Level 33  
    Zrób analizę spalin przy 6000.
  • #8
    Szczepan119
    Level 10  
    Hmm... dziwne kilka rozrządow w silnikach 1.2 już na tym podkładałem i nie było żadnych problemów . A co do analizy spalin niestety nie mam sprzętu :(
  • #9
    Szczepan119
    Level 10  
    Pragnę poinformować ze problem rozwiązany w momencie kiedy rozrząd był rozciągnięty to niestety nastąpiła lekka kolizja , zawory ssące na drugim cylindrze dostały i były skrzywiony baaaaaardzo minimalnie i prawdopodobnie sie zacinały albo coś. Głowica przeszła remont , nowe dotarte zawory i prowadnice i już pięknie chodzi :)