Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia II 1.2 CGPA - Nietypowe wypadanie zapłonów

Szczepan119 15 Gru 2016 15:45 1284 8
  • #1 15 Gru 2016 15:45
    Szczepan119
    Poziom 9  

    Witam wszystkich :)
    Mam dość nietypowy problem w Fabii 1.2 o kodzie silnika CGPA. Silnikiem szarpie tylko i wyłącznie kiedy wejdzie się w zakres obrotów 4500-5000 i wywala błąd wypadanie zapłonu na 1 i na drugim cylindrze lub tylko np. na 2. Zależy jak mu się będzie chciało ;/ . Silnik jest po wymianie rozrządu (kpl. ślizgi, kółka, łańcuch, napinacz) ponieważ stary był rozciągnięty więc występował brak synchronizacji wału z wałkiem. Wszystko pięknie ładnie odpaliło po złożeniu a później po dodaniu gazu wywala EPC i kontrolkę silnika. VCDS wykazał tak jak mówiłem deaktywacje cylindra i wypadanie zapłonu. Świece wymienione, cewki wszystkie trzy wymienione, rozrząd jeszcze raz sprawdzony (blokady wchodzą bez problemu), kompresja na każdym cylindrze idealna po 15 bar. Wtryski zamienione miejscami 1 z drugim jedyny którego nie próbowałem zmieniać to np. drugi z trzecim.

    0 8
  • #2 16 Gru 2016 20:10
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Powyżej 5000 jest dobrze?

    0
  • #3 16 Gru 2016 23:43
    Szczepan119
    Poziom 9  

    Jeśli sie przytrzyma go na 5500 to tez wywali ale jak już dojdzie do 6000 to wszystko jest ok.

    0
  • #4 17 Gru 2016 08:53
    adax-zabrze
    Poziom 12  

    miałem kiedyś podobny problem z Seatem Leonem, co najśmieszniejsze okazało się że była to wina nie oryginalnych świec, założone były bosche albo ngk, po wymianie na oryginalne z serwisu problem ustał.

    0
  • #5 17 Gru 2016 13:23
    Szczepan119
    Poziom 9  

    Świece były na początku założone oryginalne, wymieniłem świece na ngk i nie pomogło, później dowiedziałem się że na oryginał idzie bosch albo ngk więc sprobowałem boscha jeszcze kupić i niestety nic sie nie zmieniło. Przy 6000 jednak też wypada zapłon lecz nie cały czas i nie wyrzuca błędu tylko słychać że go czasem przerywa.

    0
  • #6 17 Gru 2016 17:59
    luk526
    Poziom 13  

    Częsty objaw przeskoczenia łańcuszka w tych silnikach, kiedyś znajomy mechanik składał podobny silnik 1.2 w VW i mówił, że niektóre blokady rozrządu sprzedawane do tych silników po prostu są źle zrobione, kupił inne i wszystko grało. Gdzieś nawet na jakimś forum widziałem temat w którym parę osób się na ten temat wypowiadało.

    0
  • #7 17 Gru 2016 21:44
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Zrób analizę spalin przy 6000.

    0
  • #8 18 Gru 2016 08:50
    Szczepan119
    Poziom 9  

    Hmm... dziwne kilka rozrządow w silnikach 1.2 już na tym podkładałem i nie było żadnych problemów . A co do analizy spalin niestety nie mam sprzętu :(

    0
  • #9 24 Gru 2016 08:36
    Szczepan119
    Poziom 9  

    Pragnę poinformować ze problem rozwiązany w momencie kiedy rozrząd był rozciągnięty to niestety nastąpiła lekka kolizja , zawory ssące na drugim cylindrze dostały i były skrzywiony baaaaaardzo minimalnie i prawdopodobnie sie zacinały albo coś. Głowica przeszła remont , nowe dotarte zawory i prowadnice i już pięknie chodzi :)

    0