Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

E39 530d - Słabe ciśnienie paliwa

honczarr 15 Gru 2016 18:24 2364 6
  • #1 15 Gru 2016 18:24
    honczarr
    Poziom 4  

    Witam, zdaje sobie sprawę, że podobnych tematów jest parę, ale przeczytałem 90 % jak nie 100 postów użytkowników i każdemu inaczej się wszystko objawia, jeśli mimo to nie powinienem zakładać, to cóż proszę o usunięcie.

    rozpiszę wszystko od początku w miarę treściwie,bo może to będzie ważne do zdiagnozowania usterki, mianowicie w wakacje bieżącego roku miałem problem z długim kręceniem na rozgrzanym silniku mojej 3.0d 193ps E39, po zrobieniu przelewów okazało się, że jeden mocno przelewa, zregenerowałem ten jeden wtrysk i wszystko się o wiele poprawiło, co prawda od strzała nie odpala,ale jakies 3 obroty i pali. Pamiętam, że przy tym dłuższym kręceniu miałem przypadek, że wyskoczył mi błąd 2550 rail pressure control at start - jeśli się nie mylę, to regulator ciśnienia paliwa, usunąłem i było wszystko ok.

    Wczoraj przejechałem 20km stanąłem, po gdzieś 20 min chcę odpalić, a tu zonk, kręci rozrusznik jak szalonym, ale nawet nie ma zamiaru zająknąć, więc mówię z góry na bank czujnik położenia wału, poczekałem następne 20 min i bum odpalił bez problemu, idealne objawy na czujnik wału. Dziś rano sprawdzam sobie błędy niby dla formalności i o dziwo wywaliło dwa błędy sprawdzane na inpie i pasofcie :

    E39 530d - Słabe ciśnienie paliwa
    E39 530d - Słabe ciśnienie paliwa
    E39 530d - Słabe ciśnienie paliwa

    Oczywiście dziś odpaliło auto bez problemu, parę razy odpalałem przejechałem się po okolicy przepaliłem trochę go na wyższych obrotach, wróciłem i znów ładnie odpalił parę razy, po wykasowaniu zero błędów.

    Po błędach wywnioskowałem sugerując się problemami innych użytkowników, że może być to pompa podprogowa,czujnik ciśnienia lub zawór regulacji, ale znów nie chcę wymieniać zdrowych podzespołów. Pompka podprogowa jakby nie domaga trochę, mianowicie na zapłonie ma ok. 3 barów, a na jałowym dochodzi do 3.50, więc chyba trochę mało? tak samo korekty są trochę, że tak powiem rozregulowane, aczkolwiek różne szkoły są odnośnie wyników korekt:
    1. około 2
    2. ok. 0.50
    3.ok. 1.50
    4. ok. -0.70
    5.ok. -1.15
    6. ok. 0.15
    ale znów korekty wtryskiwaczy jak i również pompa podprogowa może niedomagać przez np regulator cisnienia lub czujnik cisnienia,czy zawór zwrotny bo wszystkie te podzespoły sa zależne od siebie. Bądź teraz mądry i pisz wiersze, obiło mi się o uszy jeszcze o jakimś przekaźniku ? od czego zacząć ?? nie chciałbym rozpracowywać tego droga eliminacji, gdyż każda z tych części kosztuje 400+. Od w/w sytuacji wszystko teraz chodzi pięknie , normalnie odpala, równiutko, dobrze idzie , nie przerywa,ale padnie mi gdzieś przy wyprzedzaniu, albo na przejeździe kolejowym,albo daleko od domu i będzie nieciekawie.

    0 6
  • #2 15 Gru 2016 18:27
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Pompa w zbiorniku działa?

    0
  • #3 15 Gru 2016 18:58
    honczarr
    Poziom 4  

    Tak jak napisałem wszystko teraz jest w porządku,choć i tak ciśnienie wstępne na progowym jest niskie na jałowym 3.50, paliwa miałem ponad 30 litrów, więc pompa działa,to mi wyglądało na chwilowe nie wiem zacięcie regulatora na pompie cr może?

    Czy dobrą sugestią jest zaciśnięcie wężyka za ogranicznikiem ciśnienia (w okolicach filtra paliwa) i sprawdzenie ciśnienia wstępnego? gdyby było wyższe, to ogranicznik przepuszcza, a gdy bez zmian, to progowa pompa nie daje rady ?

    0
  • #4 16 Gru 2016 13:44
    honczarr
    Poziom 4  

    już wiem na 99%, że to progówka, przejechałem się i w pewnym momencie przy bucie do końca na 5 biegu nie szedł w ogóle dławił się, wróciłem podłączam i błąd jeden 2704 słabe cisnienie, patrze a tu na jałowym wstepne 2-2.5 , zacisnąłem wężyk za ogranicznikiem i zero poprawy, więc pompa.

    0
  • #5 16 Gru 2016 14:40
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 35  

    andrzej20001 napisał:
    Pompa w zbiorniku działa?


    Jak ma więcej niż 15 l paliwa to nie musi działać.

    honczarr napisał:
    patrze a tu na jałowym wstepne 2-2.5


    Na wolnych starczy ale przy 2500 obr min. to 3-3,5.

    0
  • #6 16 Gru 2016 15:14
    honczarr
    Poziom 4  

    z tego co wiem na jałowym norma minimum z 3.8 lub chociaż 3,5 musi być(a nowa z zdrową resztą podzespołów odpowiedzialnych za cisnienie 4 bary) przynajmniej po rozeznaniu każdy użytkownik w tym silniku ma takie wyniki na jałowym ps jeszcze przed wczoraj jak chodził dobrze nawet na wysokich obrotach, to miałem na jałowym 3.5

    0
  • #7 20 Gru 2016 15:33
    honczarr
    Poziom 4  

    pompa pod progiem wymieniona na pierburga, na przekręconym kluczyku daje 3.80-3.90, a na jałowym 4.05 przy gazowaniu schodzi gdzies do 3.80 , 3,90. Przejechałem się, ma moc , wszystko ok,tylko jedno mnie zdziwiło, że próbowałem odpalać z 3 razy pod rząd i raz tak jakby nie chciała znów odpalić, aczkolwiek błędów nie wywaliło, odkręciłem i przekręciłem znów po czym odpaliła bez problemu. dziś nawet dolałem paliwa prawie full zbiornik mam. zobaczymy jak to będzie w praniu.


    Już nie będę zakładał nowego tematu, przy okazji zauważyłem może nie wyciek, ale taki jakby pot na skrzyni i nawet zrobiłem zdj, co powiecie odnośnie tego zabrudzenia


    E39 530d - Słabe ciśnienie paliwa
    E39 530d - Słabe ciśnienie paliwa

    0
  Szukaj w 5mln produktów