Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

E39 530d - Słabe ci¶nienie paliwa

honczarr 15 Dec 2016 18:24 15426 6
  • #1
    honczarr
    Level 5  
    Witam, zdaje sobie sprawę, że podobnych tematów jest parę, ale przeczytałem 90 % jak nie 100 postów użytkowników i każdemu inaczej się wszystko objawia, je¶li mimo to nie powinienem zakładać, to cóż proszę o usunięcie.

    rozpiszę wszystko od pocz±tku w miarę tre¶ciwie,bo może to będzie ważne do zdiagnozowania usterki, mianowicie w wakacje bież±cego roku miałem problem z długim kręceniem na rozgrzanym silniku mojej 3.0d 193ps E39, po zrobieniu przelewów okazało się, że jeden mocno przelewa, zregenerowałem ten jeden wtrysk i wszystko się o wiele poprawiło, co prawda od strzała nie odpala,ale jakies 3 obroty i pali. Pamiętam, że przy tym dłuższym kręceniu miałem przypadek, że wyskoczył mi bł±d 2550 rail pressure control at start - je¶li się nie mylę, to regulator ci¶nienia paliwa, usun±łem i było wszystko ok.



    Wczoraj przejechałem 20km stan±łem, po gdzie¶ 20 min chcę odpalić, a tu zonk, kręci rozrusznik jak szalonym, ale nawet nie ma zamiaru zaj±kn±ć, więc mówię z góry na bank czujnik położenia wału, poczekałem następne 20 min i bum odpalił bez problemu, idealne objawy na czujnik wału. Dzi¶ rano sprawdzam sobie błędy niby dla formalno¶ci i o dziwo wywaliło dwa błędy sprawdzane na inpie i pasofcie :

    E39 530d - Słabe ci¶nienie paliwa
    E39 530d - Słabe ci¶nienie paliwa
    E39 530d - Słabe ci¶nienie paliwa

    Oczywi¶cie dzi¶ odpaliło auto bez problemu, parę razy odpalałem przejechałem się po okolicy przepaliłem trochę go na wyższych obrotach, wróciłem i znów ładnie odpalił parę razy, po wykasowaniu zero błędów.

    Po błędach wywnioskowałem sugeruj±c się problemami innych użytkowników, że może być to pompa podprogowa,czujnik ci¶nienia lub zawór regulacji, ale znów nie chcę wymieniać zdrowych podzespołów. Pompka podprogowa jakby nie domaga trochę, mianowicie na zapłonie ma ok. 3 barów, a na jałowym dochodzi do 3.50, więc chyba trochę mało? tak samo korekty s± trochę, że tak powiem rozregulowane, aczkolwiek różne szkoły s± odno¶nie wyników korekt:
    1. około 2
    2. ok. 0.50
    3.ok. 1.50
    4. ok. -0.70
    5.ok. -1.15
    6. ok. 0.15
    ale znów korekty wtryskiwaczy jak i również pompa podprogowa może niedomagać przez np regulator cisnienia lub czujnik cisnienia,czy zawór zwrotny bo wszystkie te podzespoły sa zależne od siebie. B±dĽ teraz m±dry i pisz wiersze, obiło mi się o uszy jeszcze o jakim¶ przekaĽniku ? od czego zacz±ć ?? nie chciałbym rozpracowywać tego droga eliminacji, gdyż każda z tych czę¶ci kosztuje 400+. Od w/w sytuacji wszystko teraz chodzi pięknie , normalnie odpala, równiutko, dobrze idzie , nie przerywa,ale padnie mi gdzie¶ przy wyprzedzaniu, albo na przejeĽdzie kolejowym,albo daleko od domu i będzie nieciekawie.
  • #2
    andrzej20001
    Level 43  
    Pompa w zbiorniku działa?
  • #3
    honczarr
    Level 5  
    Tak jak napisałem wszystko teraz jest w porz±dku,choć i tak ci¶nienie wstępne na progowym jest niskie na jałowym 3.50, paliwa miałem ponad 30 litrów, więc pompa działa,to mi wygl±dało na chwilowe nie wiem zacięcie regulatora na pompie cr może?

    Czy dobr± sugesti± jest zaci¶nięcie wężyka za ogranicznikiem ci¶nienia (w okolicach filtra paliwa) i sprawdzenie ci¶nienia wstępnego? gdyby było wyższe, to ogranicznik przepuszcza, a gdy bez zmian, to progowa pompa nie daje rady ?
  • #4
    honczarr
    Level 5  
    już wiem na 99%, że to progówka, przejechałem się i w pewnym momencie przy bucie do końca na 5 biegu nie szedł w ogóle dławił się, wróciłem podł±czam i bł±d jeden 2704 słabe cisnienie, patrze a tu na jałowym wstepne 2-2.5 , zacisn±łem wężyk za ogranicznikiem i zero poprawy, więc pompa.
  • #5
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 38  
    andrzej20001 wrote:
    Pompa w zbiorniku działa?


    Jak ma więcej niż 15 l paliwa to nie musi działać.

    honczarr wrote:
    patrze a tu na jałowym wstepne 2-2.5


    Na wolnych starczy ale przy 2500 obr min. to 3-3,5.
  • #6
    honczarr
    Level 5  
    z tego co wiem na jałowym norma minimum z 3.8 lub chociaż 3,5 musi być(a nowa z zdrow± reszt± podzespołów odpowiedzialnych za cisnienie 4 bary) przynajmniej po rozeznaniu każdy użytkownik w tym silniku ma takie wyniki na jałowym ps jeszcze przed wczoraj jak chodził dobrze nawet na wysokich obrotach, to miałem na jałowym 3.5
  • #7
    honczarr
    Level 5  
    pompa pod progiem wymieniona na pierburga, na przekręconym kluczyku daje 3.80-3.90, a na jałowym 4.05 przy gazowaniu schodzi gdzies do 3.80 , 3,90. Przejechałem się, ma moc , wszystko ok,tylko jedno mnie zdziwiło, że próbowałem odpalać z 3 razy pod rz±d i raz tak jakby nie chciała znów odpalić, aczkolwiek błędów nie wywaliło, odkręciłem i przekręciłem znów po czym odpaliła bez problemu. dzi¶ nawet dolałem paliwa prawie full zbiornik mam. zobaczymy jak to będzie w praniu.


    Już nie będę zakładał nowego tematu, przy okazji zauważyłem może nie wyciek, ale taki jakby pot na skrzyni i nawet zrobiłem zdj, co powiecie odno¶nie tego zabrudzenia


    E39 530d - Słabe ci¶nienie paliwa
    E39 530d - Słabe ci¶nienie paliwa