Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Termet GCO-DP-21-13 turbo - Pytanie odnośnie ciśnień

KUBASUL 15 Gru 2016 19:28 807 25
  • #1 15 Gru 2016 19:28
    KUBASUL
    Poziom 6  

    Witam
    Kocioł jak w temacie z zamkniętą komorą spalania.
    Od kilku dni zacząłem obserwować na piecu wyższe ciśnienie robocze niż zwykle... Tzn zawsze ciśnienie w spoczynku miałem 1,0 a przy osiągnięciu temp 66 stopni było 1,8 bara i zawsze był wyskakiwał komunikat L3 kiedy kocioł osiągnął temperaturę wyższą od zamierzonej i po 3 minutach znowu startował.
    Kilka dni temu na piecu kiedy osiągnął 68 stopni było już 2,0 bara także zacząłem się zastanawiać dlaczego. Spuściłem wodę z kotła i napompowałem do naczynia przeponowego około 0,8 bara(tyle było na manometrze pompki) i dopuściłem wody na 1,1 bara(od zera).
    Teraz ciśnienie w spoczynku wynosi 1,1 bara a podczas pracy kiedy temp osiągnie 66 stopni na piecu jest 1,6 bar ale teraz komunikat L3 już w ogóle nie wyskakuje i zastanawiam się czy teraz kiedy nie ma przerw miedzy pracą kotła czy spalanie gazu nie jest większe(bo jednak kiedy kocioł ma przerwę to grzejniki są gorące a gazu nie spala).
    Ogólnie to chodzi mi czy bez tego L3 i z ciśnieniem roboczym 1,6 bara kocioł pracuje prawidłowo czy zrobiłem coś nie tak ??
    martwi mnie tez to że wcześniej było w spoczynku 1,0 a w pracy 1,8 a teraz 1,1 w spoczynku a w pracy 1,6 i właśnie nie wiem czy jest ok bo w głowie mam że te 1,8 powinno być podczas osiągnięcia założonej temperatury(bo tak zawsze było).
    Pozdrawiam

    0 25
  • #2 15 Gru 2016 20:43
    Flesz
    Poziom 20  

    W dalszym ciągu trochę zbyt niskie ciśnienie w naczyniu wyrównawczym. Dopompować powietrza do 1,2 (wcześniej wypuścić trochę wody żeby się miało gdzie rozprężyć) potem dopuścić wody, też do 1,2.
    Generalnie nie ma tragedii, może zostać jak jest , ale po czasie ( w miarę ubywania powietrza z naczynia wyrównawczego ) mogą się pojawić problemy ze zbyt narastającym ciśnieniem wody podczas grzania.
    Na spalanie nie ma to absolutnie żadnego wpływu.

    0
  • #3 15 Gru 2016 21:32
    KUBASUL
    Poziom 6  

    a którędy najlepiej upuścić wody z instalacji do tego zabiegu i do jakiego ciśnienia na kotle upuścić wody aby dopompować powietrza?? I czy to niskie ciśnienie ma wplyw na czas uzyskania odpowiedniej temperatury przez grzejniki? I w ogole jaka powinna byc optymalna temperatura ustawiona dla grzejników?
    Aha i chyba najistotniejsze bo mialem dylemat.... Czy podczas spuszczania wody i dobijania powietrza woda w grzejnikach musi byc wystudzon?
    Bo zakrecalem zawory od wejścia na grZejniki i wyjscia i prZez filtr upuszczalem wody alw woda w grzejnikach byla ciepla wtedy i spuscilem tylko z kotla i nabilem powietrza i pozniej cisnienia do 1.1 dobilem

    0
  • #4 16 Gru 2016 18:26
    KUBASUL
    Poziom 6  

    pomoże ktoś?

    0
  • #5 16 Gru 2016 19:07
    karol1977
    Poziom 13  

    Najlepiej ustawić ciśnienie w zbiorniku przeponowym na zimnym układzie.(gdy masz temperaturę masz ciśnienie)
    Jak nie masz gdzie spuścić ciśnienia to pewnie masz odpowietrzniki przy grzejnikach i tam spuść ciśnienie prawie do 0 żeby nie zapowietrzać niepotrzebnie instalacji :D (chyba że domek piętrowy, bo nie opisujesz jaka instalacja i ile posiada litrów)>
    Ale jeżeli możesz odciąć piec i tam opróżnić ciśnienie to tak zrób >
    Później nabij powietrza o 0,3 bara więcej w naczynko przeponowe niż w instalacji w stanie spoczynku (u ciebie 1.3 bara) > następnie odkręć instalację i uzupełnij ciśnienie do 1 bara w twoim przypadku >>>teraz twój zbiornik przeponowy będzie pracował w pełnym zakresie swojego przeznaczenia (oczywiście książkowo trzeba by wiedzieć ile masz cieczy w układzie itd..) >>> :D
    Powinieneś mieć już znacznie mniejsze skoki ciśnienia przy wzroście temperatur :shii:

    Ciśnienie nie ma aż takiego wpływu na uzyskanie temperatury na grzejniki

    0
  • #6 16 Gru 2016 19:23
    KUBASUL
    Poziom 6  

    jest to mieszkanie w kamienicy 43 m2 z 6 grzejnikami pomieszanymi tj 3 szt żeberkowe aluminiowe, jeden żeberkowy żeliwny i dwa stalowe dwupłytowe (te takie nowoczesne).
    Tzna zanim zacząłem grzebać to wyczytałem żeby napełnić naczynie o 0,3 bara mniej niż ciśnienie w układzie... a Ty mówisz że ma być o 0,3 więcej?
    ja zrobiłem tak że zakręciłem wejście i wyjście wody na grzejniki -> spuściłem wodę z kotła(ale wtedy woda w grzejnikach była ciepła bo nie chciałem domu wychodzić) ->napełniłem naczynie przeponowe do 0,8 bara i napuściłem wodę do kotła do ciśnienia 1,1 po czym puściłem wodę z grzejników i teraz dobija do 1,5 bara na gorącym i nie wyskakuje już komunikat l3 a co za tym idzie kocioł nie robi przerwy 3 min i nie wiem czy tak ma być.

    0
  • #7 16 Gru 2016 19:49
    karol1977
    Poziom 13  

    Spoko - masz odcięcie od kotła ....
    Jeżeli zrobiłeś ciśnienie mniejsze na stronie powietrznej np.0,8 bara to po wpompowywaniu wody do ciśnienia 1.1 wepchnąłeś membranę do środka (ciśnienie większe wody wepchnie membranę do środka i zmniejszy jej objętość na skoki ciśnienia - ciśnienia po obu stronach się zrównoważą ale już twoje naczynko będzie działać może na 20%)

    Dodano po 5 [minuty]:

    Komunika który ci blokuje sterownik kotła (nie znam instrukcji - jaki to alarm) ale pewnie z ciśnienia lub temperatury

    0
  • #8 16 Gru 2016 20:13
    KUBASUL
    Poziom 6  

    czyli teraz mogę dopompowac powietrza aż na manometrze piec będzie powiedzmy 1,4 i upuścić wody do 1,1 bara?? Czy jak to zrobić żeby wszystko działało jak trzeba?

    0
  • #9 16 Gru 2016 20:24
    karol1977
    Poziom 13  

    L3 -przekroczenie tem. wymieniku grzewczym o 5 * C - odpowietrzałeś pompkę po spuszczeniu wody ?

    Dodano po 50 [sekundy]:

    Nie napełnienie zbiornika jest w stanie 0 ciśnienia

    W instrukcji masz 0.8 bara ale to napełnienie podstawowe :D ale ciśnienie pracy w instrukcji 0.1 -6 bar >>>więc naczynie powinno być wyregulowane :D

    0
  • #10 16 Gru 2016 20:25
    KUBASUL
    Poziom 6  

    czapkę od pompki popuściłem i nic poza tym bo ponoć ona sama powinna się odpowietrzyć...

    0
  • #11 16 Gru 2016 20:29
    karol1977
    Poziom 13  

    Jeszcze pytanko - czy na kaloryferach są zawory termostatyczne ?

    Czapkę (śrubę na pompce) poluzuj w trybie pracy (jak pracuje)(wiem grawitacja -powietrze lżejsze powinno wypchnąć z pompki)

    0
  • #12 16 Gru 2016 20:31
    KUBASUL
    Poziom 6  

    nie ma. na kaloryferach są zwykłe zawory u góry wiadomo z pokrętłem a na dole na imbus z czapką

    0
  • #13 16 Gru 2016 20:42
    karol1977
    Poziom 13  

    L3 - to błąd który pokazuje sterownik i nie powinien występować podczas pracy....
    Palnik w kotle jest modulowany i utrzymuje tem.... w instalacji (jeżeli przegrzewa to albo jest brak przpływu -filterek , pompka zapowietrzona czyli brak przepływu przez wymiennik >lub źle moduluje palnik) >>> przerwy w pracy są spowodowane za wysoką tem. >>> ale to nic nie zmieni w zużyciu gazu (to tak samo jakbyś napędzał samochód wyłączał i znowu załączał żeby się rozpędzić -żadna oszczędność) - to powinien modulować palnik

    0
  • #14 16 Gru 2016 20:51
    KUBASUL
    Poziom 6  

    czyli w sumie na tą chwilę jest wszystko w porządku czy ciśnienie 1,5 bara jest za niskie?? zawsze byo 1,8 i wyskakiwało to L3 dlatego drążę temat bo już sam nie wiem jak powinno być i czy jest sie czym martwić, wydaje mi się też że w mieszkaniu jest jakoś zimniej pomimo że potencjometr termostatu jest ustawiony na taką samą temperaturę

    0
  • #15 16 Gru 2016 21:17
    karol1977
    Poziom 13  

    Potencjometr termostatu :?:


    Czym jest wysterowany piec - tem . pomieszczenia (sterownik w pomieszczeniu)-jeżeli nastawiłeś 22 - to tem. przy sterowniku powinna być 22 a piec może nawet modulować do 80*C (ale nie wiem dokładnie jak jest z twoim Termetem) , czy tem .CO czyli ok 50*C (i chyba jest tak u ciebie :D )- Jeżeli CO to czym zimniej 5*C na dworze to 50*C na CO (w mieszkaniu 20*C) może nie wystarczyć do utrzymania tem 60*C na CO (w mieszkaniu 19*C)>>>przenikalność ścian , okien ITP>>> :D

    Dodano po 5 [minuty]:

    karol1977 napisał:
    Czym jest wysterowany piec - tem . pomieszczenia , czy tem .CO czyli ok 50*C


    Do odczucia tem. w pomieszczeniu jest jeszcze uwzględniana wilgotność pomieszczenia - im niższa wilgotność tym wydaje się cieplej >>>> :D i tak jest

    Dodano po 16 [minuty]:

    Jeżeli nie wywala błędu to jest OK. :spoko: :D

    0
  • #16 16 Gru 2016 21:21
    KUBASUL
    Poziom 6  

    u mnie temp grzejników jest ustawiona na 66 stopni i nie wiem czy własciwie

    0
  • #17 16 Gru 2016 21:45
    karol1977
    Poziom 13  

    Wszystko zależy od tem . zewnętrznej i czynników które opisałem (przenikalność ścian itd...)
    Mieszkałeś tam w zeszłą zimę :?: czy -wyczuwam twój debiut :D

    0
  • #18 16 Gru 2016 22:01
    KUBASUL
    Poziom 6  

    Mieszkam juz od 3 lat

    0
  • #19 16 Gru 2016 22:07
    karol1977
    Poziom 13  

    Spoko (ten się nie myli co nic nie robi) testuj i patrz > mam nadzieję że pomogłem :D :spoko:

    0
  • #20 17 Gru 2016 09:27
    KUBASUL
    Poziom 6  

    Zrobilem tak... Cisnienie bylo na piecu 1,0 na zimnym i dopompowalem pompka do naczynia az na piecu zrobilo sie 1,3 po czym spuscilem wode z odpowietrznika grzejnika na 1,1 i teraz na goracym jest 1,6 i wode grzeje tak ze wyskakuje L3 tak jak wczesniej i jest jakby cieplej tzn szybciej cieplo w domu. Moze tak byc? I czy jesli jest za duzo cisnienia w naczyniu to nie rozwali go? Na cieplym sprawdZałem naczynie to jest ok 1,5 bara na manometrze takim jak do mierzenia cisnienia opon

    0
  • #21 17 Gru 2016 09:51
    kz61
    Poziom 20  

    karol1977 napisał:
    L3 - to błąd który pokazuje sterownik i nie powinien występować podczas pracy....

    L3 to nie błąd tylko jeden ze stanów pracy kotła. Osiąga zadaną temp +5* i palnik się wyłącza na 3 min.W tym czasie pompa wyprowadza ciepło do układu grzewczego. L3 występuje często przy pracy kotła bez sterownika pokojowego i przy przytkaniu filtra obiegu co. To nie kondensat co zmoduluje do 3KW. Tutaj moc min to 7KW.
    Błędy są wyświetlane wtedy jak pulsuje czerwona dioda (prawa, dolna).
    KUBASUL napisał:
    Spuściłem wodę z kotła i napompowałem do naczynia przeponowego około 0,8 bara(tyle było na manometrze pompki) i dopuściłem wody na 1,1 bara(od zera).

    Bardzo dobrze, tak to się robi. Trochę na zaś można dać powietrze na 1,0 i na instalację 1,3. Wyczyść filtr co.

    0
  • #22 17 Gru 2016 14:55
    KUBASUL
    Poziom 6  

    Juz wszystko ladnie chodzi. Jeszcze tylko bede musiał grzejniki zeliwne przeprosić i zalozyc z powrotem bo te aluminiaki z bricomarche to tandeta i mam zimniej w pokoju niz mialem. Myślałem ze mniej wody to szybciej pokoj nagrzeje a to nie prawda jednak

    0
  • #23 17 Gru 2016 19:00
    karol1977
    Poziom 13  

    kz61 napisał:
    karol1977 napisał:
    L3 - to błąd który pokazuje sterownik i nie powinien występować podczas pracy....

    L3 to nie błąd tylko jeden ze stanów pracy kotła. Osiąga zadaną temp +5* i palnik się wyłącza na 3 min.W tym czasie pompa wyprowadza ciepło do układu grzewczego. L3 występuje często przy pracy kotła bez sterownika pokojowego i przy przytkaniu filtra obiegu co. To nie kondensat co zmoduluje do 3KW. Tutaj moc min to 7KW.
    Błędy są wyświetlane wtedy jak pulsuje czerwona dioda (prawa, dolna).
    KUBASUL napisał:
    Spuściłem wodę z kotła i napompowałem do naczynia przeponowego około 0,8 bara(tyle było na manometrze pompki) i dopuściłem wody na 1,1 bara(od zera).

    Bardzo dobrze, tak to się robi. Trochę na zaś można dać powietrze na 1,0 i na instalację 1,3. Wyczyść filtr co.




    Zgadza się kz61 L3 to stan zabezpieczenia - małe niedoczytanie (ale jeżeli jest możliwośc regulacji to trzeba ogrzaniczyć jego działnie>>>a z tego co pisałeś KUBASUL to ten stan udało się utrzymać że nie generowało ci L3)

    0
  • #24 17 Gru 2016 19:17
    KUBASUL
    Poziom 6  

    Teraz juz wszystko działa fajnie. Wlacza sie to L3 ale duzo rzadziej niz wcześniej a w sumie to chyba tylko raz zauważyłem. U mojej mamy tak samo wyskakuje to L3 i serwisant mowil ze tak ma byc

    0
  • #25 17 Gru 2016 19:38
    karol1977
    Poziom 13  

    KUBASUL napisał:
    Juz wszystko ladnie chodzi. Jeszcze tylko bede musiał grzejniki zeliwne przeprosić i zalozyc z powrotem bo te aluminiaki z bricomarche to tandeta i mam zimniej w pokoju niz mialem. Myślałem ze mniej wody to szybciej pokoj nagrzeje a to nie prawda jednak


    Powinieneś sprawdzić moc cieplną grzejnika kW- jak zmieniałeś z żeliwa to odpowiednik powinien(nie sugeruj się wielkością) mieć tyle samo lub więcej inaczej będziesz miał zimniej (lub pomieszczenie będzie się dłużej nagrzewać lub nie osiągnie temperatury )

    Jeżeli grzejniki żeliwne były by lepsze (ekonomiczniejsze) to po co ludzie by je zmieniali na potęgę :D

    0
  • #26 17 Gru 2016 19:57
    KUBASUL
    Poziom 6  

    Nie Wiem wlasnie ale teraz mam zimniej w pokoju niz mialem... Mialem grzejniki zelowne 2 sztuki po 9 zeberek a twraz mam dwa grzejniki schafer g500 i jest lipa. Myślałem ze bedzie lepiej bo w lazience mam taki aluminiowy tyle ze z grubszego alu widac ze drozszy i szybko temperaturę oddaje to myslalem ze jak zmienię to dajac szybciej temperature bedzie cieplej w pomieszczeniu i taniej.
    Założyłem z powrotem żeliwne grzejniki i mam cieplutko w pokoju. Te tanie aluminiaki to porażka:)

    0
  Szukaj w 5mln produktów