Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 SW 2.0 16V - Wymiana rozrządu i trzęsienie samochodu

obadaw 15 Gru 2016 20:44 2625 14
  • #1 15 Gru 2016 20:44
    obadaw
    Poziom 4  

    Witam

    Potrzebuję szczegółowego opisu jak dobrać się i prawidłowo zdjąć i założyć rozrząd w Peugeot 307 2.0 16V 2003r. oraz głowice w tym aucie.

    Mój VIN: VF33HRFNC82898035

    Co więcej autem szarpie, trzęsie na zimnym silniku (jak się rozgrzeje wszystko wraca do normy), nie ma mocy jak mu wcisnę gaz do spodu, ponadto po podpięciu kompa wyskoczyły takie błędy.


    Proszę o jak najszybszą pomoc i schemat zdjęcia rozrządu.

    0 14
  • #2 16 Gru 2016 16:28
    bula17
    Poziom 21  

    Ale się rozpędziłeś od razu silnik rozbierać sprawdź kompresję na 2 cylindrze i ci sie wyjaśni . Poza tym jest błąd czujnika położenia wałka tez warto się przyglądnąć .

    0
  • #3 16 Gru 2016 16:41
    matimon22
    Poziom 25  

    Tam często padają wtryskiwacze. Jemu bym się przyjrzał po pierwsze(2cyl oczywiście).

    0
  • #4 16 Gru 2016 19:31
    obadaw
    Poziom 4  

    Auto kupiłem od handlarza, twierdził że cewki wymieniał i coś wspominał o wtryskiwaczach. Nie mam zbytnio czasu na dochodzenie po kolei co i jak.
    Zakładam najczarniekszy scenariusz... Dlatego chciałbym być przygotowany na darcie głowicy i jej planowanie. (wiadomo że przed tym będę sprawdzał ciśnienie) ale nie wygląda to ładnie...

    0
  • #5 16 Gru 2016 21:56
    matimon22
    Poziom 25  

    To drzyj. Twoja kasa w końcu....

    0
  • #6 16 Gru 2016 21:58
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Padaja popychacze te silniki toleruja tylko oleje 5w40. Silnik skladasz na 3 blokady.

    0
  • #7 24 Gru 2016 13:22
    obadaw
    Poziom 4  

    Witam ponownie

    Ciśnienie sprawdzone, na każdym cylindrze po 14 bar. Czyli planowanie głowicy odpada :) (cieszy mnie ten fakt niezmiennie). Filtry wszystkie wymienione, paski, rozrząd wymieniony (firmy INA) wraz z pompą wody. Nowy olej 5W30, płyn chłodniczy również. Wszystkie świece wymienione (Denso), dolne uszczelki na wtryskiwaczach zmienione, bo były strasznie luźne i zniszczone.
    Auto jak by troszkę lepiej się zbierało. Odrazu jak wcisnę gaz do spodu to wciska w fotel.
    Błędy wcześniejsze usunąłem z pamięci komputera. 2 wtryskiwacz zamieniłem miejscem z 1. Narazie będę jeździł i czekam co mi pokaże na komputerze po jakimś czasie.
    Jedynym moim problemem jest to, że wciąż na zimnym silniku autem telepie w całości, a jak się zagrzeje to wszystko wraca do normy jak w każdym aucie.
    Jakieś pomysły co może być przyczyną tego szarpania??
    Może koło zmiennych faz rozrządu do wymiany się nadaje ??

    0
  • #8 24 Gru 2016 13:26
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Popychacze uszkodzone od niewłaściwego oleju. Poczytaj o popychaczach EW10J

    0
  • #9 08 Sie 2017 19:47
    obadaw
    Poziom 4  

    Kompletna wymiana popychaczy (Ruville) wraz ze szklankami, do tego zalanie nowego oleju total 10W-40.

    Wymiana również chodniczki filtra paliwa pomogła bo w zbiorniczku z cieczą chłodzącą był spory nagar od oleju dostającego się do niego..

    Co więcej:
    Po tej naprawie jednak auto chodzi troszkę dziwnie na początku jak się go uruchomi na zimnym silniku, delikatnie jeszcze szarpie, telepie nim całym ale to jest dosłownie pół minuty i jest okej. (Ktoś będzie wiedział dlaczego jeszcze tak się dzieje)

    0
  • #10 08 Sie 2017 20:18
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Te silniki toleruja TYLKO 5W/40

    0
  • #12 08 Sie 2017 21:47
    obadaw
    Poziom 4  

    Dla jasności mam gaz zainstalowany u siebie w wozie a według manuala który podrzucił mi andrzej20001 wypada na to że musiałem zalać 10W-40.

    0
  • #13 20 Paź 2017 20:03
    obadaw
    Poziom 4  

    Prośba ponowna.

    Auto musiało przejść planowanie głowicy wraz z wymianą uszczelki. Do tego wymienione pierścienie na tłokach, bo żarł olej jak smok.
    Auto po robicie jakieś 2 miesiące chodziło o dziwo elegancko. Na zimnym palił bez szarpania do dzisiaj. Powraca się to szarpanie całym autem przez około 2 minuty i później jak się nagrzewa powraca do normy wszystko.

    Olej wcześniej zalany TOTAL 10W-40 ze względu na to że mam gaz zamontowany i tak wychodziło z manuala którą kiedyś mi podrzucił andrzej20001.
    http://service.citroen.com/dtt/CDP/donnees/pl_PL/pl_pl_c4_2004.pdf

    Już nie wiem jak to ugryźć.... Proszę o jakąś sensowną poradę

    Peugeot 307 SW 2.0 16V - Wymiana rozrządu i trzęsienie samochodu

    0
  • #14 06 Sty 2018 18:05
    Waldek1807
    Poziom 2  

    Nie dociera do kolesia. Ja jeżdżę na 0W30 Motul!

    0
  • #15 21 Sty 2018 11:51
    obadaw
    Poziom 4  

    Olej nie ma aż takiego dużego znaczenia.

    Podobna sytuacja jak moja była u znajomego, który dawał auto do salonu Peugeota gdzie wymienili szklanki wszystko to samo co u mnie, i okazało się że po miesiącu usterka powróciła jak bumerang. Był na reklamacji i okazuję się że jest to wada fabryczna niektórych modeli.
    Z tego co mi powiedziano pasują jakieś inne szklanki do tego modelu które powodują że ta usterka znika RAZ NA ZAWSZE.
    Tyle w tym temacie. Dziękuje za sugestie i porady.

    0