Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 SW 2.0 16V - Wymiana rozrządu i trzęsienie samochodu

obadaw 15 Dec 2016 20:44 12666 14
  • #1
    obadaw
    Level 5  
    Witam

    Potrzebuję szczegółowego opisu jak dobrać się i prawidłowo zdjąć i założyć rozrząd w Peugeot 307 2.0 16V 2003r. oraz głowice w tym aucie.

    Mój VIN: VF33HRFNC82898035

    Co więcej autem szarpie, trzęsie na zimnym silniku (jak się rozgrzeje wszystko wraca do normy), nie ma mocy jak mu wcisnę gaz do spodu, ponadto po podpięciu kompa wyskoczyły takie błędy.


    Proszę o jak najszybszą pomoc i schemat zdjęcia rozrządu.
  • #2
    bula17
    Level 22  
    Ale się rozpędziłeś od razu silnik rozbierać sprawdź kompresję na 2 cylindrze i ci sie wyjaśni . Poza tym jest błąd czujnika położenia wałka tez warto się przyglądnąć .
  • #3
    matimon22
    Level 25  
    Tam często padają wtryskiwacze. Jemu bym się przyjrzał po pierwsze(2cyl oczywiście).
  • #4
    obadaw
    Level 5  
    Auto kupiłem od handlarza, twierdził że cewki wymieniał i coś wspominał o wtryskiwaczach. Nie mam zbytnio czasu na dochodzenie po kolei co i jak.
    Zakładam najczarniekszy scenariusz... Dlatego chciałbym być przygotowany na darcie głowicy i jej planowanie. (wiadomo że przed tym będę sprawdzał ciśnienie) ale nie wygląda to ładnie...
  • #5
    matimon22
    Level 25  
    To drzyj. Twoja kasa w końcu....
  • #6
    andrzej20001
    Level 43  
    Padaja popychacze te silniki toleruja tylko oleje 5w40. Silnik skladasz na 3 blokady.
  • #7
    obadaw
    Level 5  
    Witam ponownie

    Ciśnienie sprawdzone, na każdym cylindrze po 14 bar. Czyli planowanie głowicy odpada :) (cieszy mnie ten fakt niezmiennie). Filtry wszystkie wymienione, paski, rozrząd wymieniony (firmy INA) wraz z pompą wody. Nowy olej 5W30, płyn chłodniczy również. Wszystkie świece wymienione (Denso), dolne uszczelki na wtryskiwaczach zmienione, bo były strasznie luźne i zniszczone.
    Auto jak by troszkę lepiej się zbierało. Odrazu jak wcisnę gaz do spodu to wciska w fotel.
    Błędy wcześniejsze usunąłem z pamięci komputera. 2 wtryskiwacz zamieniłem miejscem z 1. Narazie będę jeździł i czekam co mi pokaże na komputerze po jakimś czasie.
    Jedynym moim problemem jest to, że wciąż na zimnym silniku autem telepie w całości, a jak się zagrzeje to wszystko wraca do normy jak w każdym aucie.
    Jakieś pomysły co może być przyczyną tego szarpania??
    Może koło zmiennych faz rozrządu do wymiany się nadaje ??
  • #8
    andrzej20001
    Level 43  
    Popychacze uszkodzone od niewłaściwego oleju. Poczytaj o popychaczach EW10J
  • #9
    obadaw
    Level 5  
    Kompletna wymiana popychaczy (Ruville) wraz ze szklankami, do tego zalanie nowego oleju total 10W-40.

    Wymiana również chodniczki filtra paliwa pomogła bo w zbiorniczku z cieczą chłodzącą był spory nagar od oleju dostającego się do niego..

    Co więcej:
    Po tej naprawie jednak auto chodzi troszkę dziwnie na początku jak się go uruchomi na zimnym silniku, delikatnie jeszcze szarpie, telepie nim całym ale to jest dosłownie pół minuty i jest okej. (Ktoś będzie wiedział dlaczego jeszcze tak się dzieje)
  • #10
    andrzej20001
    Level 43  
    Te silniki toleruja TYLKO 5W/40
  • #12
    obadaw
    Level 5  
    Dla jasności mam gaz zainstalowany u siebie w wozie a według manuala który podrzucił mi andrzej20001 wypada na to że musiałem zalać 10W-40.
  • #13
    obadaw
    Level 5  
    Prośba ponowna.

    Auto musiało przejść planowanie głowicy wraz z wymianą uszczelki. Do tego wymienione pierścienie na tłokach, bo żarł olej jak smok.
    Auto po robicie jakieś 2 miesiące chodziło o dziwo elegancko. Na zimnym palił bez szarpania do dzisiaj. Powraca się to szarpanie całym autem przez około 2 minuty i później jak się nagrzewa powraca do normy wszystko.

    Olej wcześniej zalany TOTAL 10W-40 ze względu na to że mam gaz zamontowany i tak wychodziło z manuala którą kiedyś mi podrzucił andrzej20001.
    http://service.citroen.com/dtt/CDP/donnees/pl_PL/pl_pl_c4_2004.pdf

    Już nie wiem jak to ugryźć.... Proszę o jakąś sensowną poradę

    Peugeot 307 SW 2.0 16V - Wymiana rozrządu i trzęsienie samochodu
  • #14
    Waldek1807
    Level 2  
    Nie dociera do kolesia. Ja jeżdżę na 0W30 Motul!
  • #15
    obadaw
    Level 5  
    Olej nie ma aż takiego dużego znaczenia.

    Podobna sytuacja jak moja była u znajomego, który dawał auto do salonu Peugeota gdzie wymienili szklanki wszystko to samo co u mnie, i okazało się że po miesiącu usterka powróciła jak bumerang. Był na reklamacji i okazuję się że jest to wada fabryczna niektórych modeli.
    Z tego co mi powiedziano pasują jakieś inne szklanki do tego modelu które powodują że ta usterka znika RAZ NA ZAWSZE.
    Tyle w tym temacie. Dziękuje za sugestie i porady.