Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 4 co wpływa na komfort zawieszenia i wybierania nierówności

PanKramm 15 Gru 2016 21:04 1593 10
  • #1 15 Gru 2016 21:04
    PanKramm
    Poziom 3  

    Witam,
    czy są tutaj jacyś obecni lub byli użytkownicy starych kompaktów/segment C- VW typu Golf 4, Audi A3, czy np Skoda Octavia I?

    Czy w tych autach zawieszenie zawsze jest takie toporne? czy tylko mój tak jeździ? chodzi o to że wybieranie nierówności odbywa się tak jakby w oponie nie było powietrza, ciężarówka itd..w ogóle brak jakiegokolwiek komfortu.
    Byle w poprzek drogi jakieś pękniecie i koła wpadają z takim impetem.

    Byłęm na wielu stacjach kontroli i jest w porządku a sami diagności szukają powodów w osłonach silnika..jednak tu nie chodzi o to ze coś stuka/puka typu "puk,puk - kto tam?" tylko zawieszenie tak "rąbie".

    Zastanawiam się czy to zmęczenie materiału? czy jakaś wada podzespołów?
    Co w ogóle wpływa na wybieranie nierówności? tulejki, sworznie czy np. amortyzatory?
    a może bardziej drążki kierownicze, końcówki?

    Robiłem z tyłu tuleje na belce + nowe dwa amortyzatory. Z przodu nowe amortyzatory, sworznie, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora, jedynie drażki mogą byc wybite.

    Chodzi o to żeby auto nie zdradzało nadto że jest wiekowe, bo chyba nie wiem BMW 7 E38 z 95 roku raczej tak jeździć nie będzie a może mieć np. 20 lat.

    No chyba że to kwestia klasy auta i te kompakty z Wolfsburga takie po prostu są?

    W moim przypadku - pacjent - VW Golf 4 1,8 125 KM 2000 rok.

    Najlepiej niech podzielą się opiniami wszyscy którzy użytkują Golfy 4, Audi A3 I gen. Leony I, Octavie I, segment D czyli Passaty czy A4 raczej to coś innego więc tutaj może być inaczej.

    0 10
  • #3 15 Gru 2016 21:35
    PanKramm
    Poziom 3  

    Łóżko wodne czyli komfortowy? To znaczy ze u mnie jest coś nie halo..z tym autem.
    Tylko pytanie co, skoro nie ma jakiś tragicznych wad w zawieszeniu.
    Ale czy to jest realne żeby Golf 4 z 98 roku konstrukcyjnie, kompakt, jeździł lepiej niż Accord z wyższego segmentu? Ja jechałem starą cklasą i coś tam widać że to już nie te lata ale jeździ lepiej.

    0
  • #4 15 Gru 2016 21:45
    brzozayz
    Poziom 8  

    Jeżdżę golfem od pięciu lat i nic takiego u mnie się nie dzieje zobacz na sprężyny czy niepopękane,albo już siedzą. I pytanie jaki masz profil opony.

    0
  • #5 15 Gru 2016 21:51
    PanKramm
    Poziom 3  

    No to nie wiem, może mam za duże wymagania? albo jest z czymś problem.
    Sprężyny wymieniane z przodu - Kayaba, nic się nie zmieniło, jedynie auto lekko przodem stoi wyżej

    Co do opon: 195/65 R15

    0
  • #7 15 Gru 2016 22:00
    brzozayz
    Poziom 8  

    Sprawdzałeś zawieszenie silnika ?

    0
  • #8 15 Gru 2016 23:23
    kakibara
    Poziom 27  

    Cześć, kolego masz rację i twoje odczucia są prawidłowe, z golfa 4 tdi przesiadłem się na audi a4 w sedanie i całkiem inaczej sedan wybiera nierówności - oczywiście klasa niby sama w sobie w audi lepsza itp. ale. Kiedyś brałem udział w dyskusji na temat różnicy golf het, a porównanie z golfem w sedanie czyli bory - i według mnie (może i nie tylko) wystająca część auta powoduje, ze auto inaczej wybiera nierówności.
    Widać, że nie przeszkadza ci wygłuszenie i sam wiesz że to nie ono puka, nic z tym nie zrobisz
    .....to prawda No chyba że to kwestia klasy auta i te kompakty z Wolfsburga takie po prostu są?

    0
  • #9 15 Gru 2016 23:36
    PanKramm
    Poziom 3  

    milejow napisał:
    A gdzie napisałem, że jeździ lepiej???


    To może ja to źle zinterpretowałem, chodziło mi o stwierdzenie że golf to łóżko wodne.

    brzozayz napisał:
    Sprawdzałeś zawieszenie silnika ?

    Zawieszenie silnika czyli poduszki? Tak, raczej są ok, ale zawieszenie silnika a np tylna oś ? jak ostatnio delikatnie cofając dla testu najeżdżałem wolno na nierówności to czuć że to auto tak twardo wpada w "dziury", wg mnie sam silnik i jego zawieszenie tutaj nie mają wspólnego mianownika.

    kakibara napisał:
    Cześć, kolego masz rację i twoje odczucia są prawidłowe, z golfa 4 tdi przesiadłem się na audi a4 w sedanie i całkiem inaczej sedan wybiera nierówności - oczywiście klasa niby sama w sobie w audi lepsza itp. ale. Kiedyś brałem udział w dyskusji na temat różnicy golf het, a porównanie z golfem w sedanie czyli bory - i według mnie (może i nie tylko) wystająca część auta powoduje, ze auto inaczej wybiera nierówności.

    Hmm Audi klasa lepsza? No ale czy Audi A3 I gen a Golf IV - są jakieś różnice w zawieszeniu? osobiście wątpie...
    Czyli co? Bora, Toledo II, Octavia, inaczej pracują? Dziwne to jest..chodzi mi o to że to jest proste zawieszenie i czy jest opcja żeby poprawić komfort?
    No bo co z tyłu belka z tulejami, amortyzatory i spręzyny z przodu Mc Pherson, tuleje wahaczy, sworznie, sprężyny, amortyzatory.

    Zastanawia mnie też czy kompakty z tamtej epoki u konkurencji typu Focus I, albo Astra G, Civic VI czy one jakoś lepiej pracują na nierównościach?

    0
  • #10 15 Gru 2016 23:52
    kakibara
    Poziom 27  

    Jak chcesz poprawić komfort w czymś co nigdy nie miało komfortu z założenia, porównałem ci audi w sedanie a4 - a ty piszesz o audi a3 - jeżeli już porównujesz do audi to jeżeli nie jest zajechana/zmęczona to samo odczucie tłumienia w tych dwóch samochodach jest inne( audi a3 i golf4), chociaż audi też ma podobne zawieszenie , ale inne spasowanie deski i deskę z innego materiału.

    Tak na sprawnych amortyzatorach i w focusie i astrze g, przejechanie przez poprzeczną przeszkodę wydaje się przyjemniejsze. Posiadałem z podobnych kompaktów golfa3, golfa4, focusa kombi 2003, astre 1.7 i 1.6 kombi - każdym przejechałem naprawdę dużo km.
    p.s. najlepiej wg mnie ma zestrojone zawieszenie astra - wybieranie nierówności.
    Czyli co porównałeś Toledo do golfa? Czy tylko zadajesz pytanie? Według mnie jest różnica w rozłożeniu wagi.

    0
  • #11 16 Gru 2016 00:09
    PanKramm
    Poziom 3  

    No Golf nigdy nie miał komfortu no ale np Golf V jednak jeździ lepiej niż Fabia nawet z tego samego okresu? Ja wiem że Golf 4 to nie Audi a8 ale dziwne żeby jeździło jak Seicento 900, gdzie czuć każdą dziurkę.

    Ja pisałem ogólnie o Audi że Audi A3 to Golf 4 tak jak Leon I. A samo A4 jest już z innej klasy i inny ma zawias, droższy ale i pewnie bardziej komfortowy.

    Tak z ciekawości, tutaj ciekawy film co prawda silnik 1,8T Leon Sport ale konstrukcja bliżniacza do Golfa 4 i na filmie często widać takie zawirowania auta - właśnie to samo jest u mnie i tylko o to mi chodzi

    Polecam zerknąć na filmik:

    Link


    Ogólnie to zastanawiam się czy Golf 4 jeździ tak jak nie wiem Ibiza II/Polo III? Czy to nie tak?
    Nie wiem ja zadaje pytania bo chce dojść do tego czy moje auto jest ok czy coś mu dolega w kwestii zawieszenia ale może przesadzam.

    0