Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes W211, 2.6, automatyczna skrzynia szarpie i falują obroty.

wojtas1809 16 Dec 2016 10:05 15351 11
Texa Poland
  • #1
    wojtas1809
    Level 2  
    Witam w moim Mercedesie coś niepokojącego dzieje się ze skrzynia automatyczną. Po pierwsze szarpanie przy zmianie biegów oraz przy spadaniu obrotów silnika ponadto falują obroty. To już druga skrzynia w tym aucie i dalej jest problem, nadmieniam, że konwerter był regenerowany w Kielcach, olej w skrzyni jest nowy. Bardzo proszę o jakąś radę.
  • Texa Poland
  • #2
    Dziarski Hank
    Level 33  
    wojtas1809 wrote:
    Bardzo proszę o jakąś radę.


    Diagnostyka komputerowa dedykowanym sprzętem. Od tego w ogóle powinieneś zacząć, zanim zmieniłeś skrzynię.
  • #3
    wojtas1809
    Level 2  
    KTS nie pokazał żadnych błędów, ale nie dał się po prostu jeździć. Na tej skrzyni również nie ma błędów ale szarp[ie i obroty falują.
  • #4
    Dziarski Hank
    Level 33  
    Dlatego napisałem, że dedykowanym sprzętem, nie uniwersalnym. Kody błędów to nie wszystko, trzeba podejrzeć parametry pracy silnika i skrzyni i wiedzieć, jak je zinterpretować. Dodatkowo, może być konieczna adaptacja pracy skrzyni biegów.
  • Texa Poland
  • #5
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Star diagnose :D
  • #6
    wojtas1809
    Level 2  
    Miał ktoś podobny problem??? Bo już o dużo za dużo wydałem w te skrzynie i dalej lipa.
  • #7
    Dziarski Hank
    Level 33  
    wojtas1809 wrote:
    Miał ktoś podobny problem???


    Nie da się tak w tym samochodzie - za dużo potencjalnych przyczyn. Silnik też ma wpływ na pracę skrzyni. Może być tak, że skrzyń wymienisz 10 i nadal będzie to samo. Bez porządnej diagnostyki nie naprawisz tego nigdy.[/u]
  • #8
    wojtas1809
    Level 2  
    A masz jakiekolwiek podejrzenia co do przyczyny????
  • #9
    andrzej20001
    Level 43  
    Podejrzewamy że odzczędność 100 zł na diagnostykę na SD zaowocowała większym wydatkiem prawdopodobnie niepotrzebnym.
  • #10
    kazrafal
    Level 10  
    I jak tam doszedłeś co było problemem. SD (star diagnostic) to podstawa. Przyczyn takiego zachowania może być kilka. Czytając przypadki kolegów z innych forum konwentery po regeneracji często wracają na poprawkę. Możesz mieć uszkodzoną chłodnicę tzn. w w211 chłodnica wody jest znintegrowana z chłodnicą oleju asb i lubią przeciekać w tym miejscu mieszając płyny ze sobą. Częsta usterka tego modelu. Szczególnie w przedliftach. Do atf-u w skrzyni dostaje się płyn z chłodnicy i płyta sterująca świruje. Aso sprawdza zawartość glikolu w atf-ie, mają takie sprytne urządzenie. Płytę można wyjąć i wyczyścić. Czasem właśnie osad na płycie zakłóca jej działanie. Zdarza się, że płytę szlag trafi, ale to już na SD wysypuje błędy. Dalej tzw. zawór lock up może się przycinać jest to kolejny słaby punkt tej skrzyni. Nowy w aso ok 300zł. Jest to elektrozawór na płycie, steruje chyba ciśnieniem w kanwerterze i odpowiada między innymi za falowanie obrotów i szarpanie przy zmianie biegów, szczególnie przy zimnej skrzyni. Tu SD nie wywali błędu. Możesz też mieć zły olej zalany. Ew. inna mechaniczna usterka części skrzyni. Także jak widzisz przeczyn może być wiele. SD kilka wykluczy, albo potwierdzi. Jest dużo filmików na yt dot. tej skrzyni tj. wymiana oleju, czyszczenie płyty, wymiana zaworu lock up, czy kasowanie pamięci sterownika skrzyni bez SD.
    Pozdrawiam.
  • #11
    W211 320 CDI
    Level 1  
    Mialem ten sam problem 3.2 cdi w211
    firma z kielc ci tego sprzegla nie naprawi moje bylo 7 razy na gwarancji i nie dali rady
  • #12
    kazrafal
    Level 10  
    7 razy? To chyba koszta demontażu i montażu przywyższyły wartość nowego konwertera ;) Jaki zakład sobie poradził, tak z ciekawości?