Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

citroen xsara picasso 2,0 hdi nie odpala

mały7005 17 Dec 2016 00:44 6111 32
  • #1
    mały7005
    Level 8  
    Witam jak większość tu piszących nie znalazłem opisanego takiego przypadku,a więc do rzeczy. Citroen xsara picasso 2,0 hdi 2000r nie można odpalić silnika . Gdy uruchomię go na samostart i zgaszę to później odpala bez problemu ,ale zależy jak długo nie jest uruchomiany np dzisiaj odpaliłem o 10,45 i o 13 20 odpalił ale jak wyszedłem z pracy po ok. 8 i pół godz. to znów tylko na samostart .Znajomy podpowiedział mi abym sprawdził czy jest jakiś ''impuls'' na wtryski aby podłączyć żarówkę i spróbować odpalić i jeżeli jest wszystko ok. powinna się zapalić a raczej migać .Podłączyłem żarówkę 1 w i gdy próbowałem odpalić żarówka się nie zapaliła będzie to widać na pierwszym filmie podałem samostart odpalił żarówka zaczęła migać [ film nr 2] po chwili zgasiłem i spróbowałem odpalić i odpalił bez problemu [film nr 3] i to na trzy ''gary'' więc wtryski chyba ok .Macie jakiś pomysł znajomi mówią że to pompa nie robi ciśnienia . Ja uważam że to coś co daje impuls do wtrysków tylko nie wiem co to jest .Czy to jakiś moduł czy ''komp'' .podpowiedzcie coś bo jeden mechanik powiedział że pompa do regeneracji a wolałbym tego uniknąć jeżeli nie potrzebne
  • #2
    szymon198312
    Level 30  
    Nie ma napiecia na wtryski bo nie ma ciśnienia. Jak podasz plaka, napompuje cisnienia to i na wtryski zasilanie bedzie. Paliwo sie cofa . Co z filtrem paliwa? Kiedy wymieniales ? Zacznij od filtra i wszelkich polaczen gdzie sa jakies oringi bo jak tak bedziesz odpalal to zycie pompy sie szybko skonczy.
  • #3
    mały7005
    Level 8  
    Filtr wymieniałem 7,11 2016 z wszystkimi filtrami i olejem wycieku nie zauważyłem na połączeniach ale zaraz pójdę posprawdzam wszystkie spinki. Ale jest jeden dziwny przeciek na pompie ale tylko wtedy jak nie odpali a będę długo kręcił rozrusznikiem to po odpaleniu jest przeciek

    Dodano po 4 [minuty]:

    jestem z powrotem wszystkie połączenia sprawdziłem jest ok . Na układzie paliwa zauważyłem czujnik przed filtrem ,przewody od niego prowadzą do wiązki od wtryskiwaczy ,czy to ten czujnik jest odpowiedzialny za odczyt ciśnienia tylko że paliwo do niego idzie z pompki paliwa ze zbiornika a ona działa [słychać ją]

    Dodano po 20 [minuty]:

    Odpaliłem silnik i pojawiła się kolejna dziwna sprawa po odpaleniu włączył się wentylator chłodnicy na ful po zgaszeniu i wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki przechodzi na wolny bieg ale kręci się nadal . Niestety chyba nie uda mi się go naprawić w ten sposób i muszę go oddać do mechanika ale zrobię to po świętach więc jak ktoś ma jakieś uwagi i podpowiedzi to piszcie . :|

    Dodano po 51 [minuty]:

    Z tym nawiewem zauważyłem że wskaźnik temperatury pokazuje na ful doczytałem że winny czujnik temperatury w bloku albo ktoś pisał że uzupełnił płyn do pełna i przestało u mnie płynu jest tak sobie ale nie mam w domu więc uzupełnie jak kupie i zobaczymy co dalej
  • #4
    szymon198312
    Level 30  
    W miejscu tego wycieku pewnie sie zapowietrza- dlatego nie może nabic cisnienia. To cos przed filtrem paliwa to nie czujnik tylko podgrzewacz. Czujnik jest na szynie cr. Raczej oddaj do mechanika bo do tego potrzeba trochę wiedzy i sprzetu. Zaleznie od systemu ( siemens, denso ,bosch) sa inne rodzaje pompy tak wiec podstawa to wiedziec jaki system, pozniej parametry, ciśnienia, Rco regulatora wydatku.
  • #5
    mały7005
    Level 8  
    Dzięki Szymon masz racje oddam auto do mechanika bo moja ''wiedza'' skończyła się gdzieś po wymianie filtrów :D .A co powiesz na samą wymianę pompy na allegro są od 200 zł więc trochę mniej niż regeneracja .Mam rozrząd do wymiany więc za jednym rozkręcaniem by poszło .Muszę sprawdzić czy do wymiany rozrządu potrzebne są jakieś specjalne narzędzia [jakieś blokady] czy wystarczy ustawić na cechy jak w małym fiacie.

    Dodano po 5 [minuty]:

    No i znalazłem opis na forum ale do 1.8 i jest tam potrzebny jakiś specjalny kołek czy przy 2.0 hdi będzie podobnie ?
  • #6
    ociz
    Moderator of Cars
    mały7005 wrote:
    Niestety chyba nie uda mi się go naprawić w ten sposób i muszę go oddać do mechanika ale zrobię to po świętach więc jak ktoś ma jakieś uwagi i podpowiedzi to piszcie .

    To jest oczywiste, bo po pierwsze nie masz pojęcia jak to działa, po drugie nie masz odpowiednich narzędzi.
    Co najwyżej możesz zrobić test przelewów na wtryskach.
    mały7005 wrote:
    co powiesz na samą wymianę pompy

    Jak wystąpi konieczność wymiany pompy to praktycznie cały układ paliwowy jest do wymiany, ewentualnie bardzo dokładnego czyszczenia. Roboty na cały dzień w warunkach warsztatowych.
  • #7
    mały7005
    Level 8  
    Hej ociz dlaczego twierdzisz że cały układ do wymiany ?
  • #8
    ociz
    Moderator of Cars
    Jeśli pompa się uszkodzi to pójdą z niej opiłki, trzeba się ich dokładnie pozbyć.
  • #9
    mały7005
    Level 8  
    Witam ponownie wymieniłem pompę wtryskową i przy okazji rozrząd i wszystko ok. prawie silnik odpalił od razu [ nie licząc tego że musiał ;;sassać'' paliwa ] ale gdy silnik pracuje pasek zsuwa się na zewnątrz wymieniłem wszystko oprócz pompy wody ponieważ wydaje się w miarę dobra zresztą cały rozrząd wyglądał tak jakby przed nim było jeszcze z 20000 km ale jak już kupiłem to wymieniłem .Co może być powodem zsuwania się paska ?macie jakiś pomysł .
  • #10
    mały7005
    Level 8  
    Witam tak dla ścisłości wymieniłem rolkę prowadzącą na starą i wszystko gra pasek nie spada . Nie mam pojęcia dlaczego na nowej rolce tak się działo .Na razie po wymianie pompy[na używaną] silnik odpala .Więc stwierdzam że powodem kłopotów była zepsuta pompa wtryskowa :idea: Mam nadzieje że świece żarowe są dobre i nie będzie problemów z odpalaniem. I chyba na tym zakończę ten wątek .Dziękuje wszystkim za pomoc i do następnej usterki .Pozdrawiam i wszystkiego naj w nowym roku.
  • #11
    mały7005
    Level 8  
    Witam ponownie moja radość nie trwała długo tylko ok 20 km jakie przejechałem . Podczas jazdy usłyszałem dziwny chałas po podniesieniu maski zlokalizowałem go w filtrze powietrza odkręciłem pokrywe aby się upewnić. Objaw jak przy przesunięciu zapłonu .Tak mi się wydaje ale czy przesunięcie o jeden ząbek na pasku podczas jazdy mogło by spowodować takie objawy i dlaczego jeżeli pasek był mocno naciągnięty.nic innego nie przychodzi mi do głowy narazie siedze w pracy i się zastanawiam jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to proszę o podpowiedz najlepiej do 14-30
  • #12
    mały7005
    Level 8  
    Witam niestety rozrząd ustawiony dobrze pali na dotyk ale strasznie wali w filtr powietrza postaram się dodać filmik wiele wskazuje że to uszczelka pod głowicą ale może to coś innego macie pomysły ?
  • #14
    andrzej20001
    Level 43  
    Po mojemu chodzi na 3 cyl.
  • #15
    moto-kord
    Level 28  
    Trzy cylindry i jakby sobie zrobił wydech z filtra powietrza.
  • #16
    mały7005
    Level 8  
    Witam no właśnie wydech z filtra jak włożyłem ręke do filtra powietrza to nie było czuć ssania tylko lekkie dmuchanie odłanczałem kolejno wtryski na pierwszym i drugim widoczny był spadek obrotów jak odłączyłem trzeci to zgasł i po odłączeniu czwartego trż zgasł .Teraz co do pytania o ustawienie rozrządu jak wymianiałem to zaznaczyłem na kołach i pasku pisakiem acha najpierw zabaspieczyłem koło wałka rozrządu .Zdiołem pasek policzyłem ząbki zrobiłem cechy (u mniewyszło 58 zębów) założyłem pasek na cechy naciągłem okręciłem kluczem wał może 3 razy aby sprawdzić czy nigdzie nie stuknie i odpaliłem. Okręcił pare razy i odpalił mając na uwadze że wymieniałem też pąpe wtryskową to mogę powiedzieć ze odpalił na kopa..Przejechałem może 20 km wszystko było ok palił Be problemu.Potem jak zaczoł sapać to sprawdziłem jeszcze raz rozrząd ale tym razem wykręciłem rozrusznik i zablokowałem na kole zamachowym i na kole od wałka rozrządu..Ale zrobiłem błąd bo najpierw przestawiłem rozrząd o jeden ząbek w prawo a potem w lewo bo myślałem że podczas pracy przeskoczył i dlatego zaczoł sapać .Ale na koniec uztawiłem na zablokowanych kołach ale tym razam musiałem przestawić troszke na kole wałka rozrządu .Skręciłem silnik odpalił ale sapie dalej.Na kole zamachowym były jeszcze dwa inne otwory które pasowały do tego otworu w bloku ale były wieksze.Ale przecież nie mógłbym ustawić odwrotnie o180 stopni no chyba by nie odpalił
  • #17
    ociz
    Moderator of Cars
    Ja tam nie kojarzę żadnych innych pasujących otworów w kole zamachowym, ale chyba mam takie gdzieś na warsztacie to jutro zobaczę jak nie zapomnę.
  • #18
    moto-kord
    Level 28  
    Koło wałka rozrządu masz na 1 śrubę czy 3 śruby ?
  • #19
    mały7005
    Level 8  
    Jedną centralną i trzy na obwodzie co do koła zamachowego to były dwa otwory blisko siebie ale tak na oko to były 10 a to które mi ''pasowało było na 8

    Dodano po 13 [minuty]:

    Ok sprawdziłem na fotkach te dwa otwory są przesunięte bardziej do środka są wielkie więc może dlatego udało mi się wcisnąć wiertło w te otwory jest jeszcze sześć otworów ale te są na zewnątrz więc odpadają . Nie mam wątpliwości rozrząd ustawiłem dobrze .
  • #20
    moto-kord
    Level 28  
    Wydaje mi się,że troszkę tam namieszałeś z tym rozrządem będziesz musiał wszystko
    ustawić od początku.I przyłączę się do wypowiedzi naszego moderatora co do tych
    pasujących otworów w kole zamachowym.
  • #21
    mały7005
    Level 8  
    Nie ubyło płynu w zbiorniczku ani nie przybyło oleju ani nie zmienił koloru na biały. Właśnie przyjrzałem się głowicy na allegro i myślę że nie ma możliwości żeby to była wina pękniętej uszczelki bo nie ma ''połończenia'' między komorą spalania a kolektorem ssącym . To już łapanie się g..na ale czy mógłby zawiesić się zawór ssący chyba mało prawdopodobne bo tłok by go ,,przyczasnął ''

    Dodano po 6 [minuty]:

    Albo po prostu uszkodzony zawór ssący tylko jak to sprawdzić bez rozbierania nie mam czym zmierzyć ciśnienia na cylindrach :cry:

    Dodano po 2 [godziny] 3 [minuty]:

    Jeszcze jedno jak wygląda kolektor wydechowy ,ssący i turbo czy jest tam gdzieś miejsce żeby mogło przedmuchać jakąś uszczelkę i spaliny mogłyby się przedostawać do kolektora ssącego .Ja niestety nie mam dojścia aby się temu przyjrzeć .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Może przedmuch na turbinie ?
  • #22
    ociz
    Moderator of Cars
    Między ssącym a wydechowym jest rura, a na niej EGR.
  • #23
    mały7005
    Level 8  
    To znaczy że EGR się rozwalił ? Przez zawór EGR dolatują spaliny do kolektora ssącego tak w uproszczeniu mógłby się otworzyć na ful i zawiesić one lubią być zabrudzone spalinami .Mam pytanie ciężko go wykręcić mam na myśli dojście do niego i czy wykręcę go samego czy wymontować z kolektorami ?

    Dodano po 36 [minuty]:

    Znalazłem takie foto[ myślę że sprzedający się nie obrazi za wykorzystanie ] tylko 4 śrubki chyba dam rade ,,po palcu,, :D .Dzisiaj już chyba nie zdąże ale jutro odkręce i napisze co się ''urodziło ''
  • #24
    Wlodek22
    Level 30  
    Na moje ucho masz przedmuch na 1 z 4 cylindrów do kolektora, a nie na 4 z 4 co mogło by być związane z EGR. Do tego widać z kołysania i słychać z dźwięku, że silnik pracuje na 3 cylinrach.
  • #25
    mały7005
    Level 8  
    Ok też tak myślałem ale tam nie ma jak przedmuchać z pod głowicy do kolektora Patrze na spód głowicy i gdyby był przedmuch to do kanałów wodnych lub olejowych :?: Przed chwilą go odpaliłem i zdjąłem przewód z trzeciego wtrysku i przestało tak trzaskać . Można by założyć że wydmuchał uszczelkę pod kolektorem wydechowym na trzecim cylindrze ale dlaczego tak bardzo słychać ten hałas w kolektorze ssącym ? Gdyby to była jedna uszczelka w całości pod oba kolektory to mogło by przedmuchać z wydechu do ssącego .A teraz pytanie z innej beczki dam rade odkręcić kolektory gdy silnik jest w samochodzie czy trzeba wymontować silnik ? tam jest mało miejsca . Macie jakiś trik jak to zrobić .
  • #26
    Wlodek22
    Level 30  
    Można by też założyć, że "wydmuchał" zawór ssący.
  • #27
    ociz
    Moderator of Cars
    mały7005 wrote:
    Gdyby to była jedna uszczelka w całości pod oba kolektory to mogło by przedmuchać z wydechu do ssącego

    Nie ma takiej możliwości.
  • #28
    andrzej20001
    Level 43  
    Raczej nie ma co czarować nie pali na jeden i komprecha idzie w ssący , a dlaczego wykaże tylko sekcja zwłok.
  • #29
    mały7005
    Level 8  
    Witam dzisiaj w końcu rozebrałem mając nadal nadzieje że nie będę musiał zdejmować głowicy nie spuszczałem płynu zacząłem od pokrywy zaworów a tam coś luźnego .Okazało się że pękła dźwignia zaworu ,na 6 od strony rozrządu . Na zamontowanej głowicy trudno to zobaczyć ale obejrzałem kilka zdjęć i myślę że to jest zawór wydechowy .Więc na moje było to tak że palił na wszystkie gary ale na trzecim nie było wydechu i gdy na trzecim otwierał si zawór ssący spaliny szły do kolektora ssącego . Jeżeli się mylę to piszcie,ale mam pytanie jeżeli jest tak jak napisałem to wystarczy wymienić dźwignie i już czy może wymienić wszystkie dźwignie lub coś jeszcze , ponieważ trudno stwierdzić dlaczego pękła rozrząd był dobrze ustawiony ? Cz może to tylko zużycie materiału.
  • #30
    Wlodek22
    Level 30  
    Doszło do spotkania tłoka z zaworami i uszkodzone może być wiele części poczynając od dołu: wał, panewka, korowód, sworzeń, tłok, gniazda zaworowe, korpus głowicy, prowadnica, zawór, dźwignka i wałki rozrządu.
    Czeka cię grubszy remont niestety.