Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R 420 2008r. - Usterka silnika kod 4754*

jacedere 17 Gru 2016 16:52 2202 10
  • #1 17 Gru 2016 16:52
    jacedere
    Poziom 8  

    Po wymianie pompy paliwa pojawił się komunikat "USTERKA SILNIKA". Błąd aktywny EMS 4754. wskazuje na 11180. Do tego świeci "dymek" od emisji spalin. Wcześniej, zanim padła pompa czasem się zapalał ale gasł. Po wymianie pompy trochę kręciłem rozrusznikiem. Jak odpaliła było sporo dymu z wydechu, może to miało wpływ na "dymek" Rozebrałem też zawór elektromagnetyczny gaszenia. Wszystko w nim OK. Auto pali normalnie, bez problemu. Dodam że pompę założyłem używaną, może za małe ciśnienie daje i stąd ta "USTERKA SILNIKA", co?

    1 10
  • #2 19 Gru 2016 01:07
    klika60
    Poziom 15  

    Otwarty zawór odcinania paliwa. Ciśnienie zasilania nie spada wystarczająco szybko, gdy silnik zostaje wyłączony po przez zawór odcinający paliwo. Na środku listwy znajduje się zawór odcinający paliwo jest w kolorze czerwonym, prawdopodobnie się zablokował. Należy go rozebrać wymyć i złożyć

    0
  • #3 19 Gru 2016 09:17
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    klika60 napisał:
    Na środku listwy znajduje się zawór odcinający paliwo


    Jedno sprostowanie: na środku listwy znajduje się czujnik ciśnienia i temperatury paliwa. Zawór odcinający znajduje się tuż obok filtra paliwa - charakterystyczna gruszka przykręcona na 4 śruby i dochodzą do niego 2 przewody na kluczyk 8mm.

    0
  • #4 19 Gru 2016 09:28
    jacedere
    Poziom 8  

    3 razy go rozbieralem. Czyscilem i dalej to samo.Moze zużyty?

    0
  • #5 19 Gru 2016 09:37
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    To go wymień.

    0
  • #6 19 Gru 2016 17:12
    szaman108
    Poziom 29  

    A może źle poskladany .Ile masz w nim blaszek?

    0
  • #7 19 Gru 2016 17:20
    jacedere
    Poziom 8  

    2 sztuki blaszek. wkładałem też jedną ale gorzej palił silnik. Przy dwóch pali bezproblemowo. Czy przypadkiem dymek od emisji spalin nie uruchomił tego komunikatu "usterka silnika"?

    0
  • #8 19 Gru 2016 22:46
    szaman108
    Poziom 29  

    A silnik gaśnie normalnie po przekręceniu kluczyka?

    0
  • #9 19 Gru 2016 23:05
    jacedere
    Poziom 8  

    Gaśnie normalnie tak jak wczesniej przed usterką. Nie ma zadnej różnicy

    0
  • #10 20 Gru 2016 01:06
    szaman108
    Poziom 29  

    To ok jeśli gaśnie normalnie.Na logikę to sterownik silnika nie jest w stanie sprawdzić elementów mechanicznych tego zaworu,jemu ma sie zgadzać rezystancja i to wszystko co może sprawdzić.Jeśli będzie Ci się pojawiał ten błąd ponownie wymień samą cewkę zaworu(nie jest to nic nowego że generuje błąd sam osobiście wymieniłem ich trochę)Co do ,,dymka" to włącz zapłon poczekaj z minutę wyłącz zapłon odczekaj minimum 30 sekund i tak zrób trzy razy,jeśli błąd nie jest aktywny ,,dymek" zgaśnie.Po serwisie jak odpalasz HPI euro cztery gdzie był powiedzmy wymieniany filtr paliwa to dymek na wyświetlaczu jest normą.Spadek ciśnienia paliwa na zasileniu lekie zakopcenie na niebiesko i ,,dymek" gotowy.

    0
  • #11 20 Gru 2016 10:18
    jacedere
    Poziom 8  

    Dzięki. Spróbuję zrobićzrobić tak jak radzisz.

    0