Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dobór sprężarki i silnika przy budowie kompresora

poStaremu 04 Lut 2017 16:10 4359 39
  • #31
    poStaremu
    Poziom 7  
    Jaki ,,luk kontrony"? Nie wiem o czym mówisz. Zbiornik rozebrałem, zajrzałem do środka, jest rdza ale tylko powierzchnowna.
  • #33
    poStaremu
    Poziom 7  
    Swoimi pytaniami powoli zaczynam odbiegać od tematu ale chyba nie ma sensu zakładać nowego.
    Więc tak, do mojego zbiornika udało się zdobyć oryginalną chłodnice a samo połączenie sprężarka>chłodnica>butla mam zamiar wykonać z miedzianych rur metodą lutowania miękkiego(dobrze wykonane połączenie wytrzyma max. 8atm? z tego co się zdążyłem zorientować to różnice w wytrzymałości są, ale chodzi tu głównie o wytrzymałość temperaturową).

    Gdzie mogę dostać takie "złączki"(w castoramie nie ma) i pod jakim hasłem ich szukać? chodzi o połączenie presostatu z zaworem zwrotnym oraz miedzianych rur ze sprężarką.
    Dobór sprężarki i silnika przy budowie kompresora
  • #34
    mychaj
    Poziom 31  
    Cytat:
    połączenie sprężarka>chłodnica>butla mam zamiar wykonać z miedzianych rur metodą lutowania miękkiego(dobrze wykonane połączenie wytrzyma max. 8atm?

    Ciśnienie wytrzyma , ale w połączeniu z temperaturą może już nie i się łączenia na lutach porozłażą - a naprawdę potrafi się nieźle rozgrzać.
    Złączki np.tu Link,
    ale widziałem też system system na skręcanie w L-M.
  • #35
    poStaremu
    Poziom 7  
    Czyli nie polecacie robić tego na miedzianych rurach? Mam dostęp do tanich węży hydraulicznych, pozakuwanych z wytrzymałością na 220atmosfer, ale jednak zależy mi na estetyce.
  • #37
    poStaremu
    Poziom 7  
    Co myślicie o dwóch sprężarkach hs31 na jednej butli po 3jw60? Potrzebuję tak z 700l/min do amatorskiego piaskowania a z tego co zdążyłem się zorientować to sprężarki ze starych pojazdów nie dają takiej wydajności stąd pomysł na dwie.
    Pytań parę:
    -HS31 jest smarowana ciśnieniowo, czy jedna pompa od wspomagania układu kierowniczego poradzi sobie z dwoma sprężarkami?

    -Jeśli takie rozwiązanie(dwie spężarki jeden silnik) ma sens, to jakiej mocy silnik użyć? W temacie "Nowe życie kompresora" post nr #217 str.8 kotweiler wrzucił dane techniczne HS31 i ponoć potrzebny jest silnik 4kW. Z kolei na str9 post #253 możecie zobaczyć, że Juzek_kimono użył silnika 1,5kW do zasilania tej sprężarki i butlę 120L do 6atm nabija mu w 2min10sek, całkiem niezły wynik co?

    -Myślicie, że nabijanie butli do 8bar kiedy producent zaleca 6 to bardzo duże ryzyko? Wiem, że można zrobić próbę ciśnieniową wodną, jednak jeśli ktoś zechce opisać dokładnie jak to się robi będę wdzięczny.
  • #38
    vcc
    Poziom 34  
    Kilka stron wcześniej było o 2x31 plus zbiornik z aspy, nawet na youtube jest film z taką sprężarką, tylko na 1440 obr potrzeba silnik 7.5kW tym bardziej ze chcesz piaskować i to trochę by pracowało
  • #40
    poStaremu
    Poziom 7  
    Cześć, słuchajcie sprawa dość pilna, mam możliwość kupić dwie sprężarki z jelczy ze zdjęcia za 150zł. Są w niewiadomym stanie bo nadal zamontowane na pojazdach. Zastanawiam się czy to hs31 czy hs18? Hs31 mają fajną wydajność i gdyby nawet okazało się, że trzeba zrobić remont to i tak za normalną cenę miałbym sprężarki po remoncie. A jeśli to hs18 to uważacie że warto? Niestety nie udało mi się dojść do tabliczki znamionowej.