Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo C30 - Przerywanie w czasie jazdy po wymianie termostatu

18 Gru 2016 20:51 1158 2
  • Poziom 7  
    Witam wszystkich , przygód Volvo ciąg dalszy , otóż wymieniłem termostat u mechanika ponieważ silnik nie dogrzewał się i temperatura spadała przy włączeniu ogrzewania . Termostat wymieniony odbieram samochód ,mechanik twierdzi ,że mam do wymiany jeszcze czujnik ciśnienia spalin dpf bo przerywa , wyjeżdżam od mechanika a samochód rzeczywiście przerywa w dosłownym tego słowa znaczeniu ,po prostu szarpie jak kursant ,który ma pierwszy raz do czynienia z samochodem ,ale wcześniej tak nie robił, do tego przy odejmowaniu gazu spod akumulatora wydobywa się dziwny dzwięk jakby syczenia lub brzdęknięcia tak jakby gdzieś uciekało ciśnienie , nie widać żeby pluł płynem chłodniczym . Dzowniłem do niego , on twierdzi ,że wyjmował tylko akumulator aby zamontować termostat nic więcej ,dodam jeszcze że przy rozgrzanym silniku i dępnięciu szarpanie ustaje , ale na biegu 1,2,3 dalej jest odczuwalne. Co może być przyczyną ? Jestem aktualnie w Niemczech, a w czwartek mam jechać do Polski ,a nie ukrywam ,że boję się jechać przy obecnej sytuacji. Proszę o pomoc! Jutro jestem umówiony z mechanikiem ma to sprawdzić, ale nie ukrywam ,że mu nie ufam , przy sprawdzeniu błędów przez niego twierdzi , że wyskakuje tylko ten od czujnika ciśnienia spalin dpf.
  • Poziom 15  
    Nie napisałeś jaki to silnik masz tam , czujnik ciśnienia DPF jest przy akumulatorze czyli pewnie był demontowany. Co do szarpania to nie spotkałem się jeszcze by ten czujnik dawał taki objaw ale zawsze może być ten pierwszy raz. Ten dźwięk przy odpuszczaniu gazu może być spowodowany niewłaściwie podłączonym sterowaniem turbiny a i silnik też by szarpał. Może też być nieszczelność w układzie dolotowym. Daj mechanikowi szanse naprawienia swojego błędu jak nie uda się to musisz szukać innego. Trudno ocenić na odległość czy można wybrać się takim samochodem w dalszą podróż nie wiedząc co tak naprawdę powoduje te szarpanie a stały błąd czujnika DPF powinien ograniczyć moc/obroty a to też nie sprzyja wybieraniu się w dalszą podróż szczególnie zimą w mróz.
  • Poziom 7  
    Silnik to 2.0 Diesel , 2007 rok. No właśnie , sprawia wrazenie jakby bylo cos niewlasciwie podlaczone