Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat 127, 1050 - potrzebne dane do remontu silnika, książka napraw

19 Dec 2016 05:28 3072 12
  • Level 12  
    Potrzebuję książkę do remontu silnika Fiat 127 pojemność 1050. Potrzebny opis silnika z danymi luzami i przyrządami. Ten sam silnik w latach 80 tych był stosowany w Lancia Y10, Fiorino 1050, Ritmo 60 L. Takie książki też by mogły być.
  • Level 12  
    dzięki, muszę na inny system iść bo Xp nie chce odczytać. Jak jest opis naprawy luzu zębatki aparatu zapłonowego w kadłubie to super. Moze ktoś ściągnie tabele i opisy?
  • Level 30  
    A czasami ten sam silnik nie był montowany w Zastawie 1100 ?
  • Level 12  
    zastawa ma aparat z przodu po stronie chłodnicy, 127 1050 był montowany w Lancia Y 10, Ritmo 60l,Fiorino lata 80 te i miał aparat po stronie płyty grodziowej i w tym pliku jak zobaczyłem na innym systemie to niema opisu pasowania zębatki aparatu zapłonowego. Oglądając plik zauważyłem stronę http://fiat127.okruchy.cz wygląda na to że z Czech książkę ktoś podał w necie.Pasowania tłoków, wału ,pompa oleju,regulacje zaworów czy gaźnika to rzecz popularna a tu jest zębatka w kadłubie w tulejce stalowo ślizgowej taka jak do zwrotnicy w 126 stal z materiałem ślizgowym i nic niema w opisie jak to naprawiać według oryginału. Poszukam na stronce tej czeskiej. Dodam ze silnik który palił 5 po mieście został wycofany z produkcji bardzo dziwne.Wada z zapłonem usuwam według własnego pomysłu i zakładam digiplex z cc900 gaźnikowego czytany z koła pasowego będzie. Juz inni tak robili i silnik chodził bez żadnych problemów przez kilka lat.Jedyny problem to dane z pasowaniem tej zębatki aparatu w kadłubie.Dalej szukam informacji na temat naprawy luzu zębatki i pasowania w kadłubie silnika
  • Level 33  
    W Ritmo był 1100 i był słabszy. Co za problem z tym luzem, co on przeszkadza?
  • Level 12  
    remont kapitalny,tulejka jest nowa wbita oryginalna i teraz nie wiem ile ja można rozwiercić.Nowa ma oznaczenie 4250501.Średnica zębatki jej części ślizgowej to 15,25 średnica tulejki 14,8 wykonana z blachy i 2 skośne kanały.Wybita stara tulejka ma napis M2 05 4377218 .Mniej ważne naprawy które każdy zna na pamięć są opisane. teraz jestem w kropce a wykonanie jest podobne jak do zwrotnicy w 126. Blacha z kompozycją zwinięta.Teraz nie wiem czy pod tą średnicę mam szlif na ośce zębatki robić? czy mam całkowicie pod nową zębatkę rozwiercić tulejkę i ile jakie luzy? Ritmo 60 L miał 1050 dynamiczny dobry silnik
  • Level 12  
    Miałem kiedyś 127 sport z silnikiem 1.3 skrzynia 5, piękne auto, takiego przyspieszenia do dziś nie mają auta tej klasy i trochę wyższej. Znalazłem (po bardzo długich poszukiwaniach w garażu) książkę napraw do tego auta, jest tam opisany silnik 900, 1050 i mój ukochany 1250, ale takich szczegółów jak zębatka aparatu zapłonowego to w niej nie ma, książka jest w języku niemieckim, tak więc z naszego (polaków) punktu widzenia jest to bardziej opis auta niż książka napraw.
  • Level 12  
    na czeskich stronkach z tego pliku coś tam jest ale nie umiem odczytać http://fiatklubpolska.pl/download/plik/942 Na 100% jest w ksiażce autora niemieckiego: Kundendienst Handbuch na ebay niebieska ale dać za wiedzę 300 zł?? Ja tylko chce wiedzieć jak pasować tulejkę w kadłubie jakie tulejki i pod jakie wymiary były ? Ile jest przewidziana obróbka zębatki i czy można obrabiać. Testowałem osobiście ulepszoną wersję tego silnika z fiata 147 który miał stopień sprężania większy z 9,3 do 9,6. Odejście niesamowite fabrycznie w Brazylii dali większe krzywki a jeżdżąc po mieście jak by paliwa nie chciał ,do 5 l na 100.Dziwne ze wycofali z produkcji bo ścigając się z innymi do 1,3 silnika zostawali w tyle.Częśći są np na ebay it a 127 są jeszcze na allegro i olx
  • Level 33  
    Ja bym rozwiercał na dychę luzu, jeśli wałek nie wytarty. Miałem i Ritmo i 127. Ritmo miało 55 km 1100cm, a 127 60 km 1050cm. Przynajmniej te moje. Jednak różnica w dynamice znacznie większa niż 5 koni. 127 fruwał, jak na tamte czasy.
  • Level 12  
    na mój test 127 1050 też fruwał i przy tym oszczędny był.Teraz teraz też może być. Tulejka nowa na oznaczenie 4250501 napis pod spodem Fm , zużyta tulejkaM2 05 i 4377218 . Oznaczenia standardowe to semi jest obrabialną, STD i teraz w kropce. Zanosi się na to że będę musiał wydać 70 euro z ebay na tą ksiażke bo nikt niema wiedzy na temat naprawy bardzo popularnego kiedyś silnika 1050
  • Level 32  
    witam, a co tu za wiedzę tajemną potrzeba zrób pasowanie jak na panewkach 3-5 setek rozwierć stałym rozwiertakiem otwór a nastepnie przeszlifować wałek na taki luz ,powodzenia
  • Level 12  
    to wiem dobrze co i jak. Jakie dane fabryczne dla tego silnika? 14,8 tulejka w środku 17,5 na zewnątrz i kompozycja w środku, dwa skośne kanały i brak informacji jakie typy tych tulejek były produkowane? jakie dane na temat grubości kompozycji? Najmniejszy błąd i zębatka zatarta zrywając pasek albo wytarta że przeskoczy i zaświeci olej unieruchamiając pompę.
    W końcu znalazłem :
    http://www.fiat127.cz/index.php/download/category/4-servisni-manual-motoru-1050
    http://www.fiat127.cz/index.php/download/category/10-servisni-manualy
    opis naprawy wskazuje na obróbkę rozwiertakiem.Książka choć po angielsku to ma obrazkowo remont opisany silnika 1050. Tłumaczenie mile widziane. Chciał bym mieć w skrzynce email widoczne kartki bez załącznika z możliwością wydruku. Polecam dla każdego remontującego silnik 1050 w fiorino,lanciay10 czy Ritmo 60L