Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Domofon CDN- zmiana kodu lokatora

19 Gru 2016 09:50 17016 7
  • Poziom 24  
    Witam

    Próbuję od kilku dni zmienić kod dostępu do mieszkania gdyż korzystają z niego osoby postronne (znajomi poprzedniego właściciela).

    Domofon CDN- zmiana kodu lokatora6615.jpg Download (66.54 kB)

    Postępuję zgodnie z instrukcją (strona 21)

    "Chcąc wejść w funkcję programowania centrali o kodzie instalatora 2222 należy wcisnąć „klucz” a następnie cyfry 1507 (wartość stała) i 2222."

    2222- inny kod instalatora

    lecz na domofonie są tylko 4 miejsca i nie mogę nic wpisać.

    Próbuję drugiego sposobu lecz także bez efektu.
    Gdy proszę gminę o podanie numeru do instalatora by on to zrobił odmawiają nie podając przyczyny.

    Proszę o podpowiedź jak to zmienić?
  • Poziom 31  
    Witam
    koliuk napisał:
    Próbuję od kilku dni zmienić kod dostępu do mieszkania
    jeżeli był zmieniony kod instalatora i go kolega nie zna to problem.
    Sam producent firma ACO pisze (wyciąg z instrukcji) :
    Domofon CDN- zmiana kodu lokatora
    W związku z tym proponuję zadzwonić lub napisać maila do nich ( http://www.aco.com.pl/ ) w tej sprawie tym bardziej , że
    koliuk napisał:
    proszę gminę o podanie numeru do instalatora by on to zrobił odmawiają
    .
  • Poziom 24  
    Napisze tak jak mówisz lecz zastanawia mnie jedna sprawa.

    Po wciśnięciu "klucza" i próbie wpisania kodu mam tylko 4 pola z 8 (1507 ....)

    Gdy wpisuje rzekomy kod (według sąsiada 1234) nic się nie pojawia, a moim zdaniem powinno być tak iż go wpisuje ale wyskakuje błąd/komunikat o niewłaściwym kodzie.

    Wciskam "klucz" i wyskakują 4 "_ _ _ _" w , które nie można nic wpisać (nic się nie pojawia)
  • Specjalista Domofony
    Skoro po wpisaniu klucz 1507 1234 nic się nie dzieje tzn., że kod instalatora jest inny niż 1234.
    Ty (jako mieszkaniec) raczej nie powinieneś mieć dostępu do tego kodu, bo wtedy możesz zmieniać wszystkie parametry centrali (innych lokatorów też!).
    Zmiana kodu jest możliwa w sposób:
    Po wybraniu numeru lokalu, zatwierdzeniu przyciskiem „klucz” i wybraniu starego kodu otwierania, należy w trakcie 2 pierwszych sekund otwierania nacisnąć przycisk „klucz” (pojawi się napis „KodOtw”). Po tym dwukrotnie (w celu uniknięcia pomyłek) wpisujemy kolejno cztery cyfry nowego kodu otwierania. Gdy dwa razy wpisany będzie ten sam kod to wyświetli się napis „Gotowe” i zostanie on wpisany do pamięci. Gdy wpisane kody będą się różnić centrala wyświetli napis „Błąd” i wyjdzie z funkcji bez dokonania zmiany kodu. W czasie programowania nowego kodu możemy zawsze wyjść z programowania (bez zmian) naciskając przycisk „#”.

    Ten sposób działa tylko wtedy, gdy instalator odblokuje tą opcję (fabrycznie zablokowaną) P16 bit 7 -->1. W innym wypadku zmiana kodu tylko przez instalatora.

    Pozdrawiam
  • Poziom 24  
    Dowiedziałem się dziś przy pomocy zarządcy iż gmina nie posiada kontaktu do instalatora , który podłączał domofon stąd ta odmowa i powstał problem.

    Ircys z tego co czytam instalator włącza / wyłącza różne bity :

    Bit7.- Załączenie możliwości zmiany kodu otwierania przez
    użytkownika

    Bit8.- Blokada możliwości resetu przyciskami przy uruchamianiu

    Jeśli instalator zablokował te możliwości i nie znam jego kodu pozostaje mi tylko kontakt z producentem.

    W jaki sposób odbywa się ustawianie czy blokowanie tych bitów ? Poprzez komputer (kabel) czy jest możliwość poprzez klawiaturę w sytuacji gdyby udało się zresetować?

    Nie mogę znaleźć opisu jak po resecie gdy zostaną przywrócone ustawienia fabryczne zaprogramować konkretne unifony?

    Muszę jeszcze zerknąć pod obudowę jaki jest nr tabeli kodów tylko czy tabele są wartościami stałymi i czy w czymś to może pomóc ?
  • Specjalista Domofony
    koliuk napisał:
    Dowiedziałem się dziś przy pomocy zarządcy iż gmina nie posiada kontaktu do instalatora , który podłączał domofon stąd ta odmowa i powstał problem.


    Niedobrze, tym bardziej gdyby instalator zablokował funkcję resetu (P16 bit 8).
    W takim wypadku pomoże tylko producent po odesłaniu centrali do jego serwisu.

    koliuk napisał:

    Ircys z tego co czytam instalator włącza / wyłącza różne bity :

    Bit7.- Załączenie możliwości zmiany kodu otwierania przez
    użytkownika

    Bit8.- Blokada możliwości resetu przyciskami przy uruchamianiu.

    Jeśli instalator zablokował te możliwości i nie znam jego kodu pozostaje mi tylko kontakt z producentem.

    W jaki sposób odbywa się ustawianie czy blokowanie tych bitów ?
    Poprzez komputer (kabel) czy jest możliwość poprzez klawiaturę w sytuacji gdyby udało się zresetować?



    Można przy pomocy komputera (przez dedykowany kabel) lub z klawiatury, ale w jednym i drugim przypadku niezbędne jest hasło instalatora gdyby nie udało się zresetować centralki.


    koliuk napisał:

    Nie mogę znaleźć opisu jak po resecie gdy zostaną przywrócone ustawienia fabryczne zaprogramować konkretne unifony?


    Unifony nie trzeba od nowa programować. Programuje się je fizycznie zworkami.

    koliuk napisał:

    Muszę jeszcze zerknąć pod obudowę jaki jest nr tabeli kodów tylko czy tabele są wartościami stałymi i czy w czymś to może pomóc ?


    Tabela kodowa nie ma znaczenia przy wchodzeniu w tryb programowania.

    Jeżeli faktycznie jest tak jak mówisz, czyli nieznane jest hasło instalatora, a chcecie coś z tą centralą robić, to najlepiej wezwać jakąś lokalną firmę, która specjalizuje się w tym i wtedy ona powinna sobie poradzić z tym problem.

    Pozdrawiam
  • Poziom 27  
    koliuk napisał:
    Dowiedziałem się dziś przy pomocy zarządcy iż gmina nie posiada kontaktu do instalatora , który podłączał domofon stąd ta odmowa i powstał problem.

    Wręcz nieprawdopodobne. Czyżby jakaś firma zrobiła to gratis i nie wystawiła nawet faktury?
    Spróbuj zmienić kod zgodnie z instrukcją Ircysa a jeżeli to się nie uda żądaj wykonania takiej usługi od zarządcy.
    Moim zdaniem niedopuszczalne jest, aby każdy dowolny lokator grzebał sobie w oprogramowaniu.
  • Moderator - Telefony Stacjonarne
    karl102 napisał:
    Moim zdaniem niedopuszczalne jest, aby każdy dowolny lokator grzebał sobie w oprogramowaniu.

    Myślę ,ze starczy juz tych informacji i na powyższym poprzestajemy.