Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MZ etz 250 cdi słaba iskra

20 Gru 2016 00:39 1011 14
  • #1 20 Gru 2016 00:39
    1987688
    Użytkownik usunął konto  
  • #2 20 Gru 2016 09:18
    elektronikawm
    Poziom 11  

    Po pierwsze sprawdź podłączenie kondensatora do masy
    po drugie masz spóźniony zapłon przekręć iskrownik
    w kierunku przeciwnym do obrotów
    ile? musisz dobrać metodą prób.

    0
  • #3 20 Gru 2016 16:14
    cezary 603
    Poziom 12  

    [ mała cienka iskra. ..... przy małej prędkości obrotowej koła magnesowego iskra będzie mizerna-wątła jednak wystarczająca aby uruchomić silnik , sprawdź na kablu iskrę , jak iskra ,, skacze " na około 7/8mm to przy prawidłowym ustawieniu zapłonu silnik odpali bez problemów . Bez lampy stroboskopowej nie ustawisz prawidłowo zapłonu , w twoim przypadku iskra pojawi się przy zejściu znacznika ( kreska na kole zamachowym ) z rdzenia ( środka ) impulsatora i nie ma znaczenia w twoim przypadku długość znacznika .

    0
  • #4 25 Gru 2016 21:43
    RafalGT2
    Poziom 19  

    Jak mniemam zapłon który kupiłeś jest to przerobiny zapłon z chińskich skuterów tak ? Jesli tak to powiem od siebie ze dla mnie badziewie i loteria co sie kupi ja już wolał bym kupić moduł od Janka z forum MZ robi fajniutkie moduły bez zadnych przeróbek i cały wirnik i stojan zostaje ori z MZ zmieniasz tylko podstawe przerywacza i o ile nie spalisz jego modułu iska jest zawsze taka że mamuta ubije

    0
  • #5 26 Gru 2016 10:30
    cezary 603
    Poziom 12  

    RafalGT2 -... Savierwsk robi zapłony starannie , może i jest to china ale każdy zapłon sprawdza przed wysyłka . Zapłony tego typu spisują się bardzo dobrze nie tylko w MZ ... Karolpc15 napisz lub zadzwoń do Savierwsk na pewno pomoże Ci się uporać z tym problemem .

    0
  • #6 26 Gru 2016 17:51
    RafalGT2
    Poziom 19  

    Nie neguje ze źle robi zapłony ale jest to zwykła china wiec mimo sprawdzenia te chińczyki żyja własnym życiem no chyba ze robi np na własnym module i innych własnych podzespołach tego nie wiem pokazcie foty co to jest

    0
  • #7 26 Gru 2016 19:48
    cezary 603
    Poziom 12  

    No właśnie jakieś foty , to powinien zrobić założyciel tematu .

    0
  • #8 26 Gru 2016 21:40
    1987688
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 27 Gru 2016 16:54
    cezary 603
    Poziom 12  

    Ustaw wstępnie zapłon , gdy koniec znacznika na kole magnesowym będzie na środku rdzenia impulsatora ( oddzielna cewka na zewnątrz koła mag. ) , tłok musi być około 2mm przed GMP . dalsze regulacje po odpaleniu , ale jak wcześniej pisałem bez lampy strobo. prawidłowo ustawić zapłon to loteria zwłaszcza że podstawa statora nie ma mocowań stałych jednak przy tym ustawieniu silnik odpalić powinien .

    0
  • #10 27 Gru 2016 21:47
    SmallBear
    Poziom 2  

    Cześć,
    jeżeli masz miernik elektryczny, sprawdź
    - oporność cewki zasilajacej
    - oporność cewki zewnetrznej (między dwona pinami, zielonym a czarnym)
    - oporność impulsatora
    W praktyce weź czerwono czarny kabel odłącz i w palce i sprawdź czy kopie (podczas próby odpalenia z wykręcaną świecą, będzie łatwiej kopać)
    Jeżeli coś czujesz to "na dole" jest dobrze :)
    Wymieniany moduł wyklucza tutaj problem.
    Oczywiście odległość impulsatora od paska na magnecie jest dobrze zrobiona?
    Możesz jeszcze posprawdzać bez fajki...

    A tak z doświadczenia to te zapłony naprawdę są bezawaryjne. Niestety często zdarza się, że to nie iskra jest przyczyną niesprawności.
    W razie coś to trzymaj tutaj kontakt Savier13(malpa)gmail.com

    0
  • #11 28 Gru 2016 03:17
    RafalGT2
    Poziom 19  

    Ja dziekuje za takie wynalazki. Dla mnie to pomyłka. I profanacja MZ. Przecież sprawny alternator MZ jest praktycznie nie zawodny przynajmniej mnie nie zawiódł na twoim miejscu bym to oddał załozył ori alternator i wtedy na oryginalny alternator założył zapłon bezstykowy (CDI) wtedy w kieszen wrzucasz stary przerywacz i jedziesz w trasę padnie ci elektroniczny zapłon od np Janka czy kogoś innego bo wiele osób robi zapłony bezstykowe na oryginalny alternator wrucasz przerywacz przekładasz 3 kable i jedziesz dalej a tu jak ci cos padnie pchasz do domu. A tutaj masz zwykłe badziewne chińskie podzespoły i możesz mi wierzyć siedzę przy tym i nawet nowe cewki czy moduły trafiały sie uszkodzone tyle odemnie zycze powodzenia

    0
  • #12 28 Gru 2016 10:00
    SmallBear
    Poziom 2  

    Według mojego doświadczenia awaryjność tych podzespołów to maks kilka procent - to znaczy od razu z pudełka są walniete :).
    Raz testowałem 50 modułów... każdy był sprawny.

    A poza tym co tam ma się zepsuć? Przecież to kilka nawinietych cewek i ze dwa kondensatory.

    A trzymanie się stereotypu że chińskie to złe to dla mnie ignorancja :)

    0
  • #13 29 Gru 2016 16:38
    1987688
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 29 Gru 2016 16:51
    cezary 603
    Poziom 12  

    Wildze że nie poradzisz sobie z tym zapłonem , nie czytasz wskazówek jak wyżej , oddaj to komuś kto ogarnie ten problem .

    0
  • #15 29 Gru 2016 19:13
    1987688
    Użytkownik usunął konto