Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z elektryką - mitsubishi colta ca0

20 Gru 2016 17:12 831 4
  • Poziom 2  
    Witam
    Posiadam mitsubishi colta ca0 silnik 1,3 rocznik 1992. Przedwczoraj gdy wracałem do domu nagle zgasł mi silnik, wszystkie kontrolki na zegarach przestały świecić, wycieraczki przestały działać oraz ogrzewanie (nie wiem czy coś więcej bo nie sprawdzałem), po przekręceniu kluczyka nic się nie działo. Światła i radio działało. Troszeczkę pogrzebałem przy aucie i problemem okazał się spalony bezpiecznik pod maską 40 A (taka dosyć duża kostka, większa niż te zwykłe bezpieczniki) Wczoraj go wymieniłem zrobiłem około 50 km, nic się nie działo. Dzisiaj rano po przejechaniu 10 m stało się to samo, miałem jeszcze zapasowy bezpiecznik i po wymianie nawet nie zdążyłem ruszyć. Coś tam robi zwarcie, ale nie za bardzo wiem od czego zacząć, gdzie szukać i jak szukać. Tak więc proszę forumowiczów o pomoc.

    Dodano po 44 [minuty]:

    Bezpiecznik który cały czas wywala to bezpiecznik numer 20 - 40 A włącznik zapłonu
    Przypomniałem sobie że dzień przed tym problemem wymieniałem jedną kostkę od świateł mijania (tą która się wpina bezpośrednio w żarówkę). Ale wątpię żeby to mogło wywalać bezpiecznik od stacyjki, to jest chyba na zupełnie innym obwodzie, jednakże moja wiedza na temat elektryki jest niewielka.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 21  
    Przykro Kolego ale z niewielką wiedzą tutaj nic nie zrobisz ,na tym bezpieczniku jest więcej elementów do sprawdzenia, na pewno we Wrocku znajdziesz kogoś odpowiedniego[fachowca] aby temat ogarnął.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 2  
    Jakąs wiedzę posiadam, kilka lat temu kończyłem technikum samochodowe, po prostu życie pokierowało mnie w innym kierunku i brak mi doświadczenie, ale ze szkoły jeszcze trochę pamiętam. A i dostęp do warsztatu i fachowego sprzętu również posiadam.
    Aktualnie żyję poza granicami naszego kraju więc w miarę możliwości wolałbym poszukać tego błędu sam.
  • Pomocny post

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    doupia napisał:
    wolałbym poszukać tego błędu sam

    doupia napisał:
    moja wiedza na temat elektryki jest niewielka

    W zaciszu domowym, przy ciepłej herbatce, przed ekranem komputera...
    ... zacznij od znalezienia w internecie schematu elektrycznego tej wersji samochodu.
    Zlokalizuj na schemacie przepalający się bezpiecznik [20] i sprawdź jakie obwody są do niego podłączone.

    ...a teraz praktycznie, weryfikuj już bezpośrednio na samochodzie - odnalezione na schemacie obwody.
    Zacznij od rozłączenia kostek żarówek, które niedawno wymieniałeś.
    Rozizoluj miejsca połączeń przewodów, sprawdź czy coś się nie zwiera itp
    ... i szukaj, szukaj...
  • Poziom 2  
    Witam ponownie. Były święta i nie miałem za bardzo czasu żeby zaglądać do auta, ale dzisiaj znalazłem chwilkę żeby się tym pobawić. Myślę ze znalazłem przyczynę, ponieważ gdy ściągnąłem obudowę od mieszka skrzyni biegów do której jest przyczepiony imobilaizer okazało się że kable w niektórych miejscach są powyginane i zmiażdżone, prawie poprzecinane. Wygląda to tak jakby te kabelki zaplątały się w cięgna skrzyni biegów i kilka razy przy zmianie biegów je lekko zdewastowałem. Teraz wydaje mi się że mam dwie możliwości, albo te kable wyciąć i polutować nowe, albo imobilaizer odłaczyć, wolałbym opcje drugą bo oprócz zniszczonych kabli obydwie kostki robią się lekko zaśniedziałe, jeden kabelek ledwo trzyma się kości generalnie na wszelki wypadek mniej problemów na przyszłość. Jakieś wskazówki co do odłączenie imobilaizera? Da się to jakoś w miarę szybko zrobić?