Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Felicia 1,6 AEE - Szarpie, strzela, gaśnie.

21 Gru 2016 20:52 939 6
  • Poziom 10  
    Witam,
    Skoda bez gazu, jeden właściciel 140000km. Przyjechała na lince, brak zasilania pompy paliwa okazało się, że nie było masy ma sterowniku. Auto odpaliło ale zalewało 3 świecę, pozostałe czarne i oczywiście czarny dym z rury. Brak błędów, ciśnienie paliwa około 3bar, wtryskiwacze ładnie rozpylają, sprężanie na poziomie 13bar, czujnik temperatury, MAP sensor, przepustnica, sonda lambda - wszystkie sprawdzone i dodatkowo podmienione. Świece, przewody, kopułka - wymienione.
    Na starych przewodach było tak, że jak delikatnie odsuwałem przewód od świecy auto odzyskiwało wolne obroty i pracowało równo i bez zarzutu.
    Dodatkowo sprawdzony rozrząd i zapłon (lampą). Cewka zapłonowa wymieniona przez kogoś wcześniej- jeszcze się błyszczy.
    Po wymianie przewodów, świec oraz kopułki auto na wolnych obrotach pracuje równo. Problem pojawia się dopiero przy przyspieszaniu. Wyczuwalne lekkie szarpnięcia. Najgorzej jest jak się obciąży alternator (światła, nadmuch, podgrzewanie tylnej szyby) praktycznie nie da się ruszyć autem, zaczyna też rzucać silnikiem na biegu jałowym, aż zgaśnie.
    Proszę o pomoc i ewentualne sugestie.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 34  
    Stan akumulatora sprawdzony? Napięcie ładowania w normie? Aparat zapłonowy podmieniany?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 10  
    Jeśli chodzi o ladowanie to na poziomie 13.91-13.61. Akumulator podlozony. Z przepustnica spróbuję ale jak podlozylem przepustnice do innego auta to tamten chodził na tamtej przepustnicy bez adaptacji -powiedzmy elegancko.
  • Moderator Samochody
    A masy sterownika czemu nie było? Upalona? Jeśli tak, to szukaj dalej w instalacji od czego to się zrobiło - z reguły brak masy nadwozia.
  • Poziom 10  
    Przewód od sterownika (masa) przecięty, wstawiony kawałek (około 10cm) i wszystko skręcone (czyt. bez lutowania) i zaizolowane. Połączyłem to jak należy i samochód odpalił. W sumie to nie sprawdzałem okablowania idącego do kabiny i dalej do skrzynki pod schowkiem... myślisz, że tu może być problem ...
  • Poziom 10  
    Temat zamknięty. Okazało się, ze przewód masowy do sterownika był uszkodzony w jeszcze jednym miejscu. Jak zwykle w takich sytuacjach...sprawdzone na początku lecz mało dokładnie...zaowocowało stratą czasu. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie.