Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator Denso - schemat

21 Gru 2016 21:16 4002 14
  • Poziom 9  
    Witam
    Posiadam alternator Denso, zamierzam podłączyć go w ciągniku, potrzebuję pomocy w jego uruchomieniu.
    Na alternatorze jest wyjście b+ na plus aku oraz kostka z pinami L, IG, P. Pytanie brzmi: czy do wzbudzenia tego alternatora wystarczy podłaczyć plus ze stacyjki przez kontrolkę ładowania do pinu L? Czy pozostałe piny także trzeba gdzieś podłączyć?
    Przepraszam za zakładanie nowego tematu, ale nie mogłem znaleźć opisu takiej kostki Denso.

    Pozdrawiam
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 9  
    Dziękuję za odpowiedź ;)
    Podłączone według schematu, czyli kontrolka pod L, plus ze stacyjki pod IG.
    Ładowanie jest, ale napięcie ładowania jest dosyć małe 13.5 - 13.7 V, po wyłączeniu stacyjki spada do ok. 12,2 V. Czy takie napięcie jest wystarczające? Kontrolka ładowania gaśnie i nie zapala się nawet na niskich obrotach.
    Alternator Denso - schemat

    Przewód zielony to kontrolka, a niebieski - plus po stacyjce, czarny niewykorzystany.
  • Poziom 43  
    Mało ma być 14> tak 14,2-14.3V
  • Poziom 9  
    Tak myślałem, tylko gdzie może leżeć błąd? Alternator zakupiony nowy, akumulator naładowany, kręci silnikiem bez problemu...
  • Poziom 43  
    Mierzyłeś bezpośrednio na alternatorze? Akumulator naładowany na prostowniku?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Takie jest napięcie w całym przedziale obrotów?
    Może przełożenie jest złe i ma zbyt małą prędkość.
    Napięcie mierzone na zaciskach alternatora czy na aku?
    Jakie jest na alternatorze między obudową a B+?
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    A ja uważam, że to niedokładność miernika. Napięcie 12,2V po zgaszeniu silnika nie jest normalne - powinno być co najmniej 12,6-12,8V.
  • Poziom 43  
    Bo 100zł za altek z audi 100 95A to Dużo :)
  • Poziom 9  
    Napięcie mierzone na zacisku B+ alternatora podłączonego do instalacji i akumulatora.
    Średnica koła pasowego jest właśnie mniejsza niż była w oryginalnej prądnicy.
    Pozostaje mi sprawdzić napięcia jeszcze innym miernikiem.

    Nie wiem skąd przekonanie, że to badziew skoro w ciągniku New Holland który mam od nowości, seryjnie ma zamontowany alternator DENSO 60A a ciągnik mam już 10 lat i ciągle oryginalny akumulator, więc chyba to nie potwierdza tezy, która z resztą nic nie wnosi do tematu, że denso to badziew. To głownie mnie zmotywowało do wyboru tego alternatora, cena również bo oryginalny z expom-u kosztuje 380zł a chińskie zamienniki z uchwytami tańsze od tego który ostatecznie kupiłem.

    P.s z expom-u ma 44A
  • Poziom 9  
    Alternator o którym mówimy jest zamontowany w Ursusuie c330
  • Poziom 43  
    A zamieniłeś bieguny akumulatora w ogóle?

    Dodano po 1 [minuty]:

    A widzę że tak, ale po kigo czorta masz koło pasowe na mikropasek.???

    Albo na alternatorze zmień koło na pasek klinowy albo pompe wody i wał na mikropasek.
  • Poziom 9  
    Winne było faktycznie wskazanie miernika, po zamontowaniu analogowego wskaźnika napięcia w ciągniku chwilę po odpaleniu wskazuje 14,5 V. Także temat do zamknięcia.
    Dziękuję bardzo za wszelaką pomoc i pozdrawiam.