Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1.4 MPI - Wymiana popychaczy hydraulicznych / wstępna regulacja

kubas10 21 Gru 2016 21:31 6036 22
  • #1 21 Gru 2016 21:31
    kubas10
    Poziom 25  

    Witam, czy przy wymianie popychaczy na nowe (zaczynają stukać na zimnym silniku) trzeba je wycisnąć a potem wstępnie napiąć czy włożyć nowe i od razu napinać wg. tej procedury?

    Na zimnym silniku :
    1. poluzowac nakretki kontrujace srub regulacyjnych
    2. wykrecic sruby na tyle, zeby dzwigienki przestaly dotykac do zaworow
    3. dokrecic lekko sruby az do momentu, gdy dzwigienki dotkna do zaworow
    4. dokrecic sruby o 2 obroty i zakontrowac nakretkami

    0 22
  • #2 21 Gru 2016 21:48
    szymitsu21

    Poziom 34  

    Jeżeli są popychacze hydrauliczne to Niema regulacji manualnej.
    Wymienisz szklanki i odpalasz.

    0
  • #3 21 Gru 2016 23:22
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
  • #4 22 Gru 2016 18:47
    kubas10
    Poziom 25  

    A co z wstępnym ich napięciem ?

    0
  • #5 22 Gru 2016 20:42
    szymitsu21

    Poziom 34  

    kubas10 napisał:
    A co z wstępnym ich napięciem ?


    Niema czegoś takiego.

    0
  • #6 22 Gru 2016 21:07
    hobbista
    Poziom 17  

    kubas10 napisał:
    Witam, czy przy wymianie popychaczy na nowe

    Czeski motor ? Pytam żeby była jasność w temacie.. Kod silnika podaj.

    0
  • #7 22 Gru 2016 21:26
    kubas10
    Poziom 25  

    Skoda Fabia 1.4 MPI 2003r. AZE

    Dodano po 15 [minuty]:

    To jest ten stary silnik skody tylko że dołożyli hydro regulatory...

    Dodano po 49 [sekundy]:

    8V z laskami popychaczy.

    1
  • #8 22 Gru 2016 21:29
    hobbista
    Poziom 17  

    Czyli ten czeski . Musiałeś zdjąć głowice , jak zdjąć to ją planować . Regulacja wstępna opisana w zeszycie serwisowym dla tego motoru. Pozdrawiam tych co mówią że czegoś takiego nie ma Może inaczej nazwana.

    1
  • #9 22 Gru 2016 21:34
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    szymitsu21 napisał:
    Jeżeli są popychacze hydrauliczne to Niema regulacji manualnej


    Są (lub jest ich coraz mniej) silniki, gdzie taka regulacja jest i mało kto potrafi to wyregulować.

    1
  • #10 22 Gru 2016 21:52
    hobbista
    Poziom 17  

    omegolotC30NE napisał:

    Są (lub jest ich coraz mniej) silniki, gdzie taka regulacja jest i mało kto potrafi to wyregulować.
    Ja mam , motor AME , czytam, chłonę wiedzę i nie przedstawia to dla mnie żadnego problemu . Ten temat odnośnie tego czeskiego motoru jest wałkowany na wielu forach. Tak naprawdę jest to takie proste , powiedziałbym banał. Pozdrawiam i życzę wesołych świąt.

    0
  • #11 23 Gru 2016 06:57
    kubas10
    Poziom 25  

    Jak już wiadomo o jaki silnik chodzi to zapytam się jeszcze raz. Czy przy wymianie popychaczy na nowe trzeba je wycisnąć a potem wstępnie napiąć?

    1
  • Pomocny post
    #12 23 Gru 2016 19:21
    hobbista
    Poziom 17  

    Na pustych, zapowietrzonych popychaczach nie zrobisz wstępnej regulacji. Będzie Ci ciężko znależć ten moment braku luzu przed dokręceniem o te dwa obroty. Będą miękkie , podatne. To olej w nich stawia wyczuwalny opór. Złóż to do kupy , wycofaj każdą śrubę regulacyjną na dżwigienkach o więcej niż dwa obroty (dlaczego będzie póżniej ) Odpal motor , niech pochodzi dłuższą chwilę, szklanki się napełnią i wtedy wykonaj regulację.Zaraz po regulacji nie uruchamiaj silnika bo nie odpali . Serwis podaje minimalny czas 30 min. Czekaj dłużej. Teraz dlaczego odpuścić regulację przed uruchomieniem motoru ? Ano nie znasz stanu wyjściowego, nie wiesz jak splanowanie głowicy posadowi ją niżej, a i tak może nie zapalić na wszystkie cylindry.

    0
  • #13 23 Gru 2016 21:02
    kubas10
    Poziom 25  

    Skoda Fabia 1.4 MPI - Wymiana popychaczy hydraulicznych / wstępna regulacja

    Dodano po 16 [minuty]:

    hobbista napisał:
    Złóż to do kupy , wycofaj każdą śrubę regulacyjną na dżwigienkach o więcej niż dwa obroty (dlaczego będzie póżniej ) Odpal motor

    Nie pomieszałeś czegoś? Chyba chodzi o to żeby po włożeniu popychaczy ustawić luzu "zero" dla każdego cylindra "na mijance" i wtedy wkręcić śrubę regulacyjną o dwa obroty po czym odczekać min 30min i uruchomić silnik.

    7
  • #14 23 Gru 2016 21:41
    hobbista
    Poziom 17  

    kubas10 napisał:

    Nie pomieszałeś czegoś?
    Nie , nie pomięszałem. Widzę że ten temat jest rzeczywiście ciężki do zrozumienia. Odpuszczam i nie piszę tutaj. Pozdrawiam.

    0
  • #15 23 Gru 2016 22:36
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Podobnie jest w atu plus.

    0
  • #17 24 Gru 2016 12:59
    kubas10
    Poziom 25  

    hobbista napisał:
    Na pustych, zapowietrzonych popychaczach nie zrobisz wstępnej regulacji. Będzie Ci ciężko znależć ten moment braku luzu przed dokręceniem o te dwa obroty. Będą miękkie , podatne. To olej w nich stawia wyczuwalny opór. Złóż to do kupy , wycofaj każdą śrubę regulacyjną na dżwigienkach o więcej niż dwa obroty (dlaczego będzie póżniej ) Odpal motor , niech pochodzi dłuższą chwilę, szklanki się napełnią i wtedy wykonaj regulację.Zaraz po regulacji nie uruchamiaj silnika bo nie odpali . Serwis podaje minimalny czas 30 min. Czekaj dłużej. Teraz dlaczego odpuścić regulację przed uruchomieniem motoru ? Ano nie znasz stanu wyjściowego, nie wiesz jak splanowanie głowicy posadowi ją niżej, a i tak może nie zapalić na wszystkie cylindry.


    Jak odniesiesz się do tej instrukcji ?? Po co cofać regulację skoro nowe popychacze są napełnione olejem ?

    Dodano po 47 [sekundy]:

    jacek074 napisał:
    Instrukcja z elsy, tak jak pisałeś, nie trzeba wyciskać popychaczy


    Kolego miły a ty jakbyś wymienił te popychacze ?

    Dodano po 4 [godziny] 55 [minuty]:

    Małe sprostowanie, nowe popychacze są miękkie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    hobbista napisał:
    Na pustych, zapowietrzonych popychaczach nie zrobisz wstępnej regulacji. Będzie Ci ciężko znależć ten moment braku luzu przed dokręceniem o te dwa obroty. Będą miękkie , podatne. To olej w nich stawia wyczuwalny opór. Złóż to do kupy , wycofaj każdą śrubę regulacyjną na dżwigienkach o więcej niż dwa obroty (dlaczego będzie póżniej ) Odpal motor , niech pochodzi dłuższą chwilę, szklanki się napełnią i wtedy wykonaj regulację.Zaraz po regulacji nie uruchamiaj silnika bo nie odpali . Serwis podaje minimalny czas 30 min. Czekaj dłużej. Teraz dlaczego odpuścić regulację przed uruchomieniem motoru ? Ano nie znasz stanu wyjściowego, nie wiesz jak splanowanie głowicy posadowi ją niżej, a i tak może nie zapalić na wszystkie cylindry.


    Twoja teoria powoli zaczyna do mnie przemawiać, ale mogłeś napisać od razu bardziej konkretnie a nie domysły siać.

    0
  • #18 25 Gru 2016 10:24
    kubas10
    Poziom 25  

    Tak naprawdę jeżeli nowe popychacze są bez oleju to wystarczy je włożyć i uruchomić silnik i powinno być ok.

    0
  • #19 25 Gru 2016 11:58
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Ale tam jest regulacja na dzwigience. To nie ohc.

    1
  • #20 27 Gru 2016 21:41
    hobbista
    Poziom 17  

    Dobra, piszemy jednak dalej .

    andrzej20001 napisał:
    Ale tam jest regulacja na dzwigience. To nie ohc.

    Andrzeju nic nie wniosłeś do tematu. O tym wiemy.

    kubas10 Po złożeniu wycofaj każdą śrubę regulacyjną jak leci . Nie patrz na mijankę, Złóż resztę osprzętu , zadekluj, zalej płynem , odpal motor. Niech pochodzi, potem wykonaj ostatecznie tzw. regulację wstępną.

    0
  • #21 28 Gru 2016 12:49
    kubas10
    Poziom 25  

    Jasne, wszystko pojąłem dzięki. Najlepszego z nowym rokiem.

    1
  • #22 30 Gru 2016 18:02
    kubas10
    Poziom 25  

    Zrobiłem tak jak napisałeś, przed pierwszym odpaleniem zrobiłem po 2 obroty wstecz. Silnik uruchomił się bez problemu ale stukały popychacze, po włączeniu się wentylatora wyłączyłem silnik i na zimnym zrobiłem wstępne napięcie. Praktycznie każdy zawór miał luz na mijance, ustawiłem luz na zero (czułem siłę popychacza) po czym wkręciłem 2 obroty. Po godzinie czasu silnik odpalił i było cicho. Gdy silnik wystygł uruchomiłem go i przed 2 sekundy stukało...

    2
  • #23 02 Sty 2017 19:07
    kubas10
    Poziom 25  

    Chyba się powypełniały popychacze bo po 2 dniach postoju jest OK.

    1