Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1.4 MPI - Wymiana popychaczy hydraulicznych / wstępna regulacja

21 Gru 2016 21:31 11619 22
  • Poziom 25  
    Witam, czy przy wymianie popychaczy na nowe (zaczynają stukać na zimnym silniku) trzeba je wycisnąć a potem wstępnie napiąć czy włożyć nowe i od razu napinać wg. tej procedury?

    Na zimnym silniku :
    1. poluzowac nakretki kontrujace srub regulacyjnych
    2. wykrecic sruby na tyle, zeby dzwigienki przestaly dotykac do zaworow
    3. dokrecic lekko sruby az do momentu, gdy dzwigienki dotkna do zaworow
    4. dokrecic sruby o 2 obroty i zakontrowac nakretkami
  • Moderator Samochody
    Jeżeli są popychacze hydrauliczne to Niema regulacji manualnej.
    Wymienisz szklanki i odpalasz.
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 25  
    A co z wstępnym ich napięciem ?
  • Moderator Samochody
    kubas10 napisał:
    A co z wstępnym ich napięciem ?


    Niema czegoś takiego.
  • Poziom 18  
    kubas10 napisał:
    Witam, czy przy wymianie popychaczy na nowe

    Czeski motor ? Pytam żeby była jasność w temacie.. Kod silnika podaj.
  • Poziom 25  
    Skoda Fabia 1.4 MPI 2003r. AZE

    Dodano po 15 [minuty]:

    To jest ten stary silnik skody tylko że dołożyli hydro regulatory...

    Dodano po 49 [sekundy]:

    8V z laskami popychaczy.
  • Poziom 18  
    Czyli ten czeski . Musiałeś zdjąć głowice , jak zdjąć to ją planować . Regulacja wstępna opisana w zeszycie serwisowym dla tego motoru. Pozdrawiam tych co mówią że czegoś takiego nie ma Może inaczej nazwana.
  • Poziom 21  
    szymitsu21 napisał:
    Jeżeli są popychacze hydrauliczne to Niema regulacji manualnej


    Są (lub jest ich coraz mniej) silniki, gdzie taka regulacja jest i mało kto potrafi to wyregulować.
  • Poziom 18  
    omegolotC30NE napisał:

    Są (lub jest ich coraz mniej) silniki, gdzie taka regulacja jest i mało kto potrafi to wyregulować.
    Ja mam , motor AME , czytam, chłonę wiedzę i nie przedstawia to dla mnie żadnego problemu . Ten temat odnośnie tego czeskiego motoru jest wałkowany na wielu forach. Tak naprawdę jest to takie proste , powiedziałbym banał. Pozdrawiam i życzę wesołych świąt.
  • Poziom 25  
    Jak już wiadomo o jaki silnik chodzi to zapytam się jeszcze raz. Czy przy wymianie popychaczy na nowe trzeba je wycisnąć a potem wstępnie napiąć?
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Na pustych, zapowietrzonych popychaczach nie zrobisz wstępnej regulacji. Będzie Ci ciężko znależć ten moment braku luzu przed dokręceniem o te dwa obroty. Będą miękkie , podatne. To olej w nich stawia wyczuwalny opór. Złóż to do kupy , wycofaj każdą śrubę regulacyjną na dżwigienkach o więcej niż dwa obroty (dlaczego będzie póżniej ) Odpal motor , niech pochodzi dłuższą chwilę, szklanki się napełnią i wtedy wykonaj regulację.Zaraz po regulacji nie uruchamiaj silnika bo nie odpali . Serwis podaje minimalny czas 30 min. Czekaj dłużej. Teraz dlaczego odpuścić regulację przed uruchomieniem motoru ? Ano nie znasz stanu wyjściowego, nie wiesz jak splanowanie głowicy posadowi ją niżej, a i tak może nie zapalić na wszystkie cylindry.
  • Poziom 25  
    Skoda Fabia 1.4 MPI - Wymiana popychaczy hydraulicznych / wstępna regulacja

    Dodano po 16 [minuty]:

    hobbista napisał:
    Złóż to do kupy , wycofaj każdą śrubę regulacyjną na dżwigienkach o więcej niż dwa obroty (dlaczego będzie póżniej ) Odpal motor

    Nie pomieszałeś czegoś? Chyba chodzi o to żeby po włożeniu popychaczy ustawić luzu "zero" dla każdego cylindra "na mijance" i wtedy wkręcić śrubę regulacyjną o dwa obroty po czym odczekać min 30min i uruchomić silnik.
  • Poziom 18  
    kubas10 napisał:

    Nie pomieszałeś czegoś?
    Nie , nie pomięszałem. Widzę że ten temat jest rzeczywiście ciężki do zrozumienia. Odpuszczam i nie piszę tutaj. Pozdrawiam.
  • Poziom 43  
    Podobnie jest w atu plus.
  • Poziom 25  
    hobbista napisał:
    Na pustych, zapowietrzonych popychaczach nie zrobisz wstępnej regulacji. Będzie Ci ciężko znależć ten moment braku luzu przed dokręceniem o te dwa obroty. Będą miękkie , podatne. To olej w nich stawia wyczuwalny opór. Złóż to do kupy , wycofaj każdą śrubę regulacyjną na dżwigienkach o więcej niż dwa obroty (dlaczego będzie póżniej ) Odpal motor , niech pochodzi dłuższą chwilę, szklanki się napełnią i wtedy wykonaj regulację.Zaraz po regulacji nie uruchamiaj silnika bo nie odpali . Serwis podaje minimalny czas 30 min. Czekaj dłużej. Teraz dlaczego odpuścić regulację przed uruchomieniem motoru ? Ano nie znasz stanu wyjściowego, nie wiesz jak splanowanie głowicy posadowi ją niżej, a i tak może nie zapalić na wszystkie cylindry.


    Jak odniesiesz się do tej instrukcji ?? Po co cofać regulację skoro nowe popychacze są napełnione olejem ?

    Dodano po 47 [sekundy]:

    jacek074 napisał:
    Instrukcja z elsy, tak jak pisałeś, nie trzeba wyciskać popychaczy


    Kolego miły a ty jakbyś wymienił te popychacze ?

    Dodano po 4 [godziny] 55 [minuty]:

    Małe sprostowanie, nowe popychacze są miękkie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    hobbista napisał:
    Na pustych, zapowietrzonych popychaczach nie zrobisz wstępnej regulacji. Będzie Ci ciężko znależć ten moment braku luzu przed dokręceniem o te dwa obroty. Będą miękkie , podatne. To olej w nich stawia wyczuwalny opór. Złóż to do kupy , wycofaj każdą śrubę regulacyjną na dżwigienkach o więcej niż dwa obroty (dlaczego będzie póżniej ) Odpal motor , niech pochodzi dłuższą chwilę, szklanki się napełnią i wtedy wykonaj regulację.Zaraz po regulacji nie uruchamiaj silnika bo nie odpali . Serwis podaje minimalny czas 30 min. Czekaj dłużej. Teraz dlaczego odpuścić regulację przed uruchomieniem motoru ? Ano nie znasz stanu wyjściowego, nie wiesz jak splanowanie głowicy posadowi ją niżej, a i tak może nie zapalić na wszystkie cylindry.


    Twoja teoria powoli zaczyna do mnie przemawiać, ale mogłeś napisać od razu bardziej konkretnie a nie domysły siać.
  • Poziom 25  
    Tak naprawdę jeżeli nowe popychacze są bez oleju to wystarczy je włożyć i uruchomić silnik i powinno być ok.
  • Poziom 43  
    Ale tam jest regulacja na dzwigience. To nie ohc.
  • Poziom 18  
    Dobra, piszemy jednak dalej .
    andrzej20001 napisał:
    Ale tam jest regulacja na dzwigience. To nie ohc.

    Andrzeju nic nie wniosłeś do tematu. O tym wiemy.

    kubas10 Po złożeniu wycofaj każdą śrubę regulacyjną jak leci . Nie patrz na mijankę, Złóż resztę osprzętu , zadekluj, zalej płynem , odpal motor. Niech pochodzi, potem wykonaj ostatecznie tzw. regulację wstępną.
  • Poziom 25  
    Jasne, wszystko pojąłem dzięki. Najlepszego z nowym rokiem.
  • Poziom 25  
    Zrobiłem tak jak napisałeś, przed pierwszym odpaleniem zrobiłem po 2 obroty wstecz. Silnik uruchomił się bez problemu ale stukały popychacze, po włączeniu się wentylatora wyłączyłem silnik i na zimnym zrobiłem wstępne napięcie. Praktycznie każdy zawór miał luz na mijance, ustawiłem luz na zero (czułem siłę popychacza) po czym wkręciłem 2 obroty. Po godzinie czasu silnik odpalił i było cicho. Gdy silnik wystygł uruchomiłem go i przed 2 sekundy stukało...
  • Poziom 25  
    Chyba się powypełniały popychacze bo po 2 dniach postoju jest OK.