Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B3 - Brak wzbudzenia alternatora.

Aseri15 22 Gru 2016 17:14 4464 18
  • #1 22 Gru 2016 17:14
    Aseri15
    Poziom 29  

    Mój poprzedni temat pozostał bez odpowiedzi, więc zakładam nowy, ale z nowym problemem, więc prosiłbym o nie usuwanie go.

    Problem tkwi w braku wzbudzenia alternatora. Na zacisku wzbudzania po włączeniu zapłonu miernik pokazuje totalne 0. Sądziłem, że przewód wzbudzania uległ uszkodzeniu obok alternatora ( jest tam dość ostro skręcony ) więc odnalazłem jego dlaszą część w okolicach rozrusznika, uciąłem i z ciekawości podłączyłem miernik. Nadal 0.

    Gdzieś wyczytałem, że w liczniku odpowiada za to pin o numerze 16. Nadal 0.

    Kontrolka świeci cały czas. Po podaniu wzbudzenia z akumulatora, ładuje bez problemów ( kontrolka nadal świeci ).

    Regulator był wymieniany.

    Jakieś pomysły panowie ?

    Silnik 1.6 TD rok 1991

    0 18
  • #3 22 Gru 2016 18:58
    Aseri15
    Poziom 29  

    Schemat schematem, a praktyka - praktyką.

    Passat B3 - Brak wzbudzenia alternatora.

    Podejrzewam, że o takie coś Ci chodzi. Znalezione tutaj na forum.

    Ogólnie schemat nic mi nie dał, bo rozumiem zasadę działania, ale problem polega na tym, że nie działa :D
    Posiadasz może schemat i opis pinów licznika ? Dodam, że licznik posiada 28 pinów jeżeli ma to jakieś znaczenie. Szukam aktualnie sam, ale na chwilę obecną znalazłem tylko do golfów.

    1
  • #4 22 Gru 2016 19:07
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Kontrolka świeci bez podłączania altka?

    1
  • #5 22 Gru 2016 20:28
    Aseri15
    Poziom 29  

    Kontrolka świeci się cały czas. Czy to na zapłonie, czy przy uruchomionym silniku. Nawet jak wzbudzę alternator z zewnątrz, kontrolka nadal świeci.

    0
  • #6 22 Gru 2016 21:20
    Wawrzyniec
    Poziom 33  

    A po odłączeniu przewodu ?

    0
  • #7 22 Gru 2016 21:30
    Aseri15
    Poziom 29  

    Nadal świeci.

    0
  • #8 22 Gru 2016 21:35
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Masz zwarcie na mase przewodu kontrolki lub uszkodzony licznik

    0
  • #9 22 Gru 2016 21:38
    Aseri15
    Poziom 29  

    Biorę pod uwagę tą pierwszą opcję, gdyż na drugim liczniku dzieje się dokładnie to samo.
    Po drodze są jakieś kostki łączące ? Jedna powinna być chyba w okolicach rozrusznika, ale to dopiero sprawdzę później...

    Wszystko w komorze silnika jest robione na gotowo. Brak kostek sprawia, że musiałbym całą instalację rozbierać ( przewody są puszczone w peszlach ), żeby odnaleźć przewód. Po kolorze też dużo pewnie nie wykminię, bo teoretycznie czytając różne fora, przewód wzbudzenia ma kolor niebieski. U mnie jest on czerwony z brązowym paskiem. Ostatnio nie było za bardzo czasu, ale w najbliższym czasie bardziej się przyłożę do tematu.

    0
  • Pomocny post
    #10 04 Sty 2017 08:28
    ociz
    Moderator Samochody

    Czerwony z czarnym paskiem jest od zacisku W (obrotomierz), od wzbudzenia ma być niebieski. Ewentualnie czarny z niebieskim, jakbyś pomylił wtyczki przy rozruszniku, jest od światła cofania.

    0
  • #11 04 Sty 2017 17:13
    Aseri15
    Poziom 29  

    Problem w tym, że ten samochód nie posiada obrotomierza, a przewód czerwony z BRĄZOWYM ( nie czarnym ) paskiem idzie do styku wzbudzania alternatora. Wiem to stąd, ponieważ jak robię wzbudzenie na krótko, to alternator ładuje ( kontrolka nadal świeci ). Zmierzone miernikiem.

    Dziś zauważyłem podczas jazdy, że na wertepach kontrolka momentami przygasa ( ale nie gaśnie całkowicie ), czyli teoretycznie można brać pod uwagę przebicie do masy. Tylko gdzie ? Wszystko w peszlach. Dzisiejsze opady śniegu uniemożliwiły mi zbadanie sprawy ( niestety, auto mogę oglądać tylko pod gołym niebem ).

    Dodano po 4 [minuty]:

    Czy skrzynkę bezpieczników da się jakoś wyciągnąć ? Jest ona jakoś przykręcona ?

    Sam przewód o którym mowa znika mi gdzieś pod akumulatorem obok lewego koła. Jak tylko będzie możliwość ( czyt. łagodniejsza pogoda ) to wejdę pod samochód w celu dalszych poszukiwań.

    0
  • #12 04 Sty 2017 19:48
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Kolego pomieszałeś kabelki. Nic nie szukaj tylko daj nowy przewód w cieniutkim peszlu od alternatora do deski i po problemie.

    0
  • #13 04 Sty 2017 20:21
    ociz
    Moderator Samochody

    Aseri15 napisał:
    ten samochód nie posiada obrotomierza

    Sygnał obrotów i tak zawsze idzie do zegarów, dla dynamicznej kontroli ciśnienia oleju.

    0
  • #14 05 Sty 2017 08:08
    Aseri15
    Poziom 29  

    Aleksander_01 napisał:
    Nic nie szukaj tylko daj nowy przewód w cieniutkim peszlu od alternatora do deski i po problemie.

    Tak chciałem zrobić, tylko nadal nie wiem, do którego pina w liczniku mam się podpiąć. Tutaj na forum wynalazłem, że jest to pin nr. 16. Jednak nigdzie nie widzę potwierdzenia.

    ociz napisał:
    Sygnał obrotów i tak zawsze idzie do zegarów, dla dynamicznej kontroli ciśnienia oleju.

    Chyba muszę zdjęcia porobić, bo nie wiem czy nadal rozmawiamy o tym samym przewodzie.
    Czy występuje tutaj jakieś napięcie ? Jeżeli byłoby tak jak mówisz, to jakim cudem z tego przewodu udaje mi się go wzbudzić ręcznie ? Chyba, że przewód od wzbudzenia i sygnał obrotów, to jeden i ten sam ? Albo się pogubiłem....

    Może wrzucę fotkę...

    Passat B3 - Brak wzbudzenia alternatora.

    W celu wyjaśnienia, ja myślę o przewodzie czerwonym widocznym na obrazku. Czy to jednak jest ten niebieski z obrazka i to on odpowiada za wzbudzenie ? Jestem wzrokowcem, czasami mi trzeba palcem pokazać :D
    Dodano po 1 [minuty]:
    Zdjęcie z internetu, ale alternator mam taki sam.

    0
  • #15 05 Sty 2017 08:56
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Aseri15 napisał:
    iś zauważyłem podczas jazdy, że na wertepach kontrolka momentami przygasa ( ale nie gaśnie całkowicie ), czyli teoretycznie można brać pod uwagę przebicie do masy. Tylko gdzie ? Wszystko w peszlach. Dzisiejsze opady śniegu uniemożliwiły mi zbadanie sprawy ( niestety, auto mogę oglądać tylko pod gołym niebem ).

    Więc znajdź je.

    0
  • Pomocny post
    #16 05 Sty 2017 09:13
    ociz
    Moderator Samochody

    D+ oczko, to wzbudzenie. W wsuwka to obrotomierz.

    0
  • #17 05 Sty 2017 09:14
    Aseri15
    Poziom 29  

    A widzisz... Sądziłem, że wsuwka to wzbudzenie... Idę to zobaczyć.

    0
  • #18 05 Sty 2017 09:22
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    To teraz to oczko D+ na chwilę zewrzyj z B+ i zobacz czy kontrolka zgaśnie.

    0
  • #19 05 Sty 2017 10:27
    Aseri15
    Poziom 29  

    ociz napisał:
    D+ oczko, to wzbudzenie. W wsuwka to obrotomierz.


    I tutaj popełniałem błąd, sądziłem, że wsuwka jest od wzbudzenia i szukałem tego przewodu. Jednak jest tak jak napisałeś i okazało się, że niebieski przewód jest urwany ( oczko zostało na śrubie, a sam kabelek sobie wisiał ). Zrobiłem na chwilę obecną byle jak, żeby tylko kabelek wrócił na swoje miejsce i... kontrolka gaśnie po odpaleniu silnika :) Tak to jest jak się tkwi w złym przekonaniu. Dzięki !

    Strumien swiadomosc... napisał:
    To teraz to oczko D+ na chwilę zewrzyj z B+ i zobacz czy kontrolka zgaśnie.


    Problem już rozwiązany :) Zamykam.

    0