Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Fiesta ST/2.0 150PS 2005 - obroty biegu jałowego

duch.. 22 Gru 2016 19:33 1614 23
  • #1 22 Gru 2016 19:33
    duch..
    Poziom 4  

    Witam.Chciałem prosić o pomoc w zdiagnozowaniu mojego problemu.Otóz chodzi o obroty 1400-1500 które są zawsze na biegu jałowym,dopiero jak zatrzymam auto spadają do 800 normalnie.Byłem u 2 mechaników,pierwszy stwierdził że nic komputer nie wykazał i nie wie o co chodzi-poszedł na łatwizne i chyba nie zależy mu na klientach,a 2 mechanik(serwis Volkswagena) wmawiali mi że model ST tak ma i komputer tez nic nie wykazał,wymienili tylko rure gumowa doprowadzajacą powietrze bo była dziurka i problem nie zniknął,szukałem w necie lecz nie mogę znalezc silnika krokowego do tego modelu(moze nie ma???),kolega sugerował mi ze czujnik jakis od powetrza,nie mam pojęcia gdzie się udać-pozostaje serwis forda ale tam wykasują mnie z całej wypłaty pewnie,dodam że auto jest z 2005r i nie za bardzo znam sie na budowie silników samochodowych,proszę o pomoc i sugestie,być może samemu uda mi się to rozwiązać z Waszą pomocą.....

    0 23
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #2 22 Gru 2016 19:35
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Jak auto sie toczy to kazdy ford tak ma. Na luzie sie nie jeździ.

    1
  • #3 22 Gru 2016 19:36
    duch..
    Poziom 4  

    moj kolega ma forda focusa ST,pytałem,nic takiego nie wystepuje u niego.....,troche go przerobił do 320PS ale to chyba nie istotne,a wracając do fiesty-czasami gdy nawet sprzegło jest wcisniete i nie wrzucony bieg to tez ma te 1400obrotów,

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #5 22 Gru 2016 20:23
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Ale my sie nie znamy...

    1
  • #6 22 Gru 2016 20:39
    duch..
    Poziom 4  

    ok,przyjąłem do wiadomości,dziękuje,na innych forach szukałem to mieli po 1000,max 1100lecz nie 1400-1500,dodam jeszcze ze na zimnym czasami wskoczy ponad 2000 ,

    1
  • #7 22 Gru 2016 20:53
    ociz
    Moderator Samochody

    Ogólnie to nie jest stała wartość jakie obroty trzyma na luzie w czasie jazdy, zależy od stylu jazdy, im wyżej go będziesz wkręcać na biegu, tym wyższe chwilowo będzie trzymać na luzie.

    duch.. napisał:
    na zimnym czasami wskoczy ponad 2000

    Jeśli to nie jest po "pałowaniu" to jednak raczej już nie jest w normie. Te 800 to w ogóle odczytane na zegarach czy jakimś testerem? Bo to i tak za wysoko dla rozgrzanego silnika, ale wskaźnik nie jest precyzyjny i może co innego pokazywać niż jest naprawdę.

    0
  • Pomocny post
    #8 22 Gru 2016 21:15
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Za wysokie te obroty. Szukałbym nieszczelności w dolocie, ale na początek zaordynuję diagnostykę komputerowa. Dobry sprzęt pokaże jakie obroty są docelowe.

    1
  • #9 22 Gru 2016 21:56
    duch..
    Poziom 4  

    auto kupione dla żony na miasto,nie chciałbym zeby coś tam sie stało i jak mi sie uda odstawie jeszcze raz do mechanika na diagnoze miedzy swietami a sylwkiem,jutro wracam do Polski i może jeszcze przed świetami uda mi sie nagrac krótki filmik jak to wygląda i jakieś fotki wstawic

    0
  • Pomocny post
    #10 24 Gru 2016 00:12
    marek1977
    Poziom 33  

    Niestety ten silnik nie posiada silnika krokowego. Zresztą ŻADEN Ford go nie posiada. Co najwyżej zawór wolnych. U Ciebie jak się nie mylę jest elektroniczna przepustnica. Wykręć ją i umyj porządnie preparatem do przepustnic i szczoteczka do zębów (może być szczoteczka żony) ;) Potem go odpal i niech pochodzi bo na pewno nie masz testera żeby zresetować przepustnice.

    0
  • #11 25 Gru 2016 17:52
    duch..
    Poziom 4  

    jasne ale najpierw muszę ją znaleźć:) w nastepnym tygodniu bede miał troche czasu to zrobię filmik i zdjęcia,

    0
  • #12 26 Gru 2016 14:07
    duch..
    Poziom 4  

    dzis znalazłem dziurę w przewodzie gumowym,czy to możliwe ze mogłoby to załatwic sprawe z obrotami jak wymienie?bo łapie "lewe" powietrze? Ford Fiesta ST/2.0 150PS 2005 - obroty biegu jałowego Ford Fiesta ST/2.0 150PS 2005 - obroty biegu jałowego Ford Fiesta ST/2.0 150PS 2005 - obroty biegu jałowego
    na 2zdjęciu ten gumowy przewód nowy jest bo miał także dziurę i serwis mi wymienił,dziwne ze nie zauważyli 10cm niżej obklejoną inną gumową rurę z dziurą,gdzie szukać przepustnicy?przepraszam ale nie znam się na tym

    0
  • Pomocny post
    #13 26 Gru 2016 14:48
    marek1977
    Poziom 33  

    Ta gruba rura nad twoim paluchem wchodzi właśnie do przepustnicy którą częściowo widać. To to z amelinium :)

    0
  • #14 03 Sty 2017 18:38
    duch..
    Poziom 4  

    3mechanik mi powiedział ze musze wymienic ten kawałek przewodu filtra powietrza to bedzie wszystko w porządku,bo wyskakuja błedy z powietrzem niby,dzwonił do serwisu forda i chca za to 570zł,szok,a nigdzie tam nie mogłem znależc numeru tego artukułu,znalazłem podobne tu w niemczech ale nie wiem czy bedzie pasowało nie mając numeru,jest ktos w stanie pomóc z tym? Ford Fiesta ST/2.0 150PS 2005 - obroty biegu jałowego

    na tych 2 zdjeciach wyzej w poscie widac dokładniej tą czesc

    0
  • Pomocny post
    #15 03 Sty 2017 18:42
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Ta rura to chwyt zimnego powietrza do filtra i nic nie ma do usterki. I podaj jaki błąd podaje ecu.

    0
  • Pomocny post
    #16 03 Sty 2017 20:27
    ociz
    Moderator Samochody

    Znów trafiłeś do jakiejś stodoły zamiast do warsztatu. Dziura w tej rurze nie ma na nic wpływu.
    Co do ewentualnej nieszczelności jeśli gdzieś jest to mniej więcej wielkości łebka od szpilki. Ktoś kto nie ma pojęcia jak działa silnik jej nie znajdzie.

    0
  • #17 03 Sty 2017 21:38
    duch..
    Poziom 4  

    no cóż,trzeba próbować,w Polsce byłem tylko tydzien i jeszcze swieta i sylwester wiec nie miałem czasu nawet do kumpla podjechac wiec 3mechanika spróbowałem,ten chociaz dzic mi podał numer przez telefon i twierdził ze to przez tą czesc,wkleję zdjęcie dokładne,ten przewód ma jeszcze jeden dolot czy wylot,jakie ma znaczenie ta węzsza rurka wychodząca w dół? Ford Fiesta ST/2.0 150PS 2005 - obroty biegu jałowego

    a błedy nie wiem jakie,mówił ze z powietrzem tylko tyle wiem,niestety nie jestem w Polsce,dopiero pod koniec lutego jadę

    0
  • #18 25 Wrz 2017 12:01
    duch..
    Poziom 4  

    Auto dzis oddane do serwisu Forda w Bydgoszczy po cięzkich bataliach w Grudziądzu z różnymi mechanikami,którzy stwierdzili że wszystko jest ok.Tydzień temu obroty już skakały same do 4tys wiec auto zlawetowałem do Bydgoszczy z uwagi iż jestem za granicą.Ten silnik nie jest skomplikowany i w dodatku wolnossak wiec nie rozumiem podejscia mechaników,najlepiej podpiąć komputer-błedów nie ma wiec wszystko ok i skasować pieniądze,dowidzenia.Przecież nie wszystko jest podpięte pod komputer i często przyczyn trzeba poszukać,odpalić,przejechać się,zaglądnąć gdzie trzeba itd-ale co jak się nie chce....
    Liczę że oryginalny serwis w Bydgoszczy da radę,jeżeli nie to w akcie desperacji chyba na Niemcy zawiozę bo mam tych wszystkich mechaników już serdecznie dosyć.Za jakiś czas opiszę co i jak było wymienione,może przyda się komuś kto planuje lub kupił fieste st150.

    0
  • #19 26 Wrz 2017 08:51
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Podstawowe pytanie: ile pokazuje przepływomierz na biegu jałowym? Chyba ze to d-jetronic to ciśnienie bezwzględne. Jak nie podajesz parametrów to jak można Ci pomoc?

    0
  • #20 26 Wrz 2017 18:22
    duch..
    Poziom 4  

    No wiesz,nie znam się zbytnio na tym wszystkim a jak lika serwisów nie dało rady wiec gdzie ja.Teraz już bez znaczenia,z tego co sie dowiedziałem to uszczelka pod kolektorem i pare innych rzeczy, które napiszę po odebraniu z serwisu.Najważniejsze ze bedzie juz zrobione jak należy.Ja tylko wiedziałem od początku ze jest cos nie tak pomimo wmawiania mi ze jest ok ,troche nerwów na tym zjadłem i tyle.

    0
  • #21 27 Wrz 2017 07:15
    helmud7543
    Poziom 42  

    Jeszcze nie mów hop. I wiem coś o tym - jadąc do mechanika niemal zawsze (nie liczę dwóch zaufanych, znających się na rzeczy) jadę z diagnozą, bo inaczej skroją, nic nie zrobią albo jeszcze popsują.
    Co do przyczyn usterki - jeśli występuje tylko przy toczeniu to raczej nie nieszczelność, a któryś z czujników. Nieszczelność nie znika jak się zatrzymasz. Jak nie ma błędów to niestety tylko podgląd parametrów + ogarnięty mechanik.

    1
  • #22 28 Wrz 2017 12:29
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Miesiąc temu wygrałem zakład, że serwis nie da rady ustawić wolnych obrotów w Almerze N16. Po trzech tygodniach wygrałem zakład i oprócz symbolicznej butelki wziąłem cztery stówy zamiast półtorej. Należało jeszcze coś naprawić żeby procedura przeszła. Serwis w między czasie naciągnął klienta na wymianę katalizatora i sondy, obrotów nie ustawił, ale kasę wziął. Mnie się opłacało, serwis też raczej zadowolony, a klient szczęśliwy że jeździ. Nie twierdzę oczywiście że to jest reguła.

    0
  • #23 28 Wrz 2017 12:47
    Bieda z nędzą
    Poziom 31  

    żałosna udręka napisał:
    Miesiąc temu wygrałem zakład, że serwis nie da rady ustawić wolnych obrotów w Almerze N16.

    A czemu by miał nie dać rady?

    0
  • #24 22 Paź 2017 14:45
    duch..
    Poziom 4  

    Witam ponownie już z naprawioną ST:) Obroty są już jak należy,auto stało 3tyg w serwisie w Bydgoszczy-z tego co telefonicznie się dowiedziałem to przyczyną była uszczelka-
    Ford Fiesta ST/2.0 150PS 2005 - obroty biegu jałowego
    oraz uszczelki pod wtryskami,które juz były w stanie katasrofy.Tak mi wyjasniono.Oprócz tego porobiłem pare innych rzeczy,klocki,filtr paliwa,emlematy,lista materiałów jest tu:
    Ford Fiesta ST/2.0 150PS 2005 - obroty biegu jałowego
    Także gdyby żona dalej nią jezdziła groziłoby awarią silnika,ja gdy ostatni raz ją zgłaszałem w Grudziądzu z tym problemem w 3 zakładach mech. to obroty skakały same do około 2600.Ale odpowiedzi były te same-jest ok,to wersja sportowa,komputer nic nie pokazuje itd.Temat zakończony pozytywnie.Dziękuję wszystkim, którzy starali sie pomóc i pozdrawiam.

    0
  Szukaj w 5mln produktów