Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa D 1.4 Twinport 2010 - Kontrolka ładowania/alternatora/stabilizacji

23 Gru 2016 12:03 2961 22
  • Poziom 16  
    Witam, samochód jak w Opisie.

    Problem polega na tym:

    Po zapaleniu samochodu po około 1-2 min pojawia się kontrolka ładowania (ładowanie jest obecne cały czas). W momencie zapalenia kontrolki alternatora w ECU mamy błąd:

    P0621-Prądnica sterowanie L- Zakłócenie działania

    po kolejnych 2 min

    P0621-Regulator napięcia - Usterka w obwodzie prądowym
    P0622- Kontrola pola prądnicy F

    Regulator w alternatorze zmieniony na nowy, instalacja ALTERNATOR-ECU przeglądnięta oraz przemierzona.

    W tym modelu 2 kable z regulatora wchodzą do sterownika silnika.

    Dodatkowo dodam że cały czas obecne są błędy dotyczące układu stabilizacji jazdy:

    C0460-Czujnik kąta skrętu kierownicy sygnał nie zrozumiały (wartość kąta obrotu podczas kręcenia kierownicą czy też kalibracji 0 stopni)
    C0460-Czujnik kąta skrętu Prawdopodobieństwo.

    Spotkał się ktoś kiedyś z podobnym przypadkiem ? Za każdą pomoc z góry dziękuje, i postaram się odwdzięczyć. Pozdrawiam Piotr
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Sterownik widzi obciążenie alternatora?
  • Poziom 16  
    Nie sprawdzałem, zobaczę i dam znać, ale to pewnie po świetach .
  • Poziom 16  
    A wiec tak, sterownik jako takiego obciążenia alternatora nie widzi w sensie bloku/ wartośći, obciążenie silnika jak najbardziej.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Diody i uzwojenia tez sprawdziles podczas wymiany regulatora ?
    Masz mozliwosc sprawdzic w testerze wykres napiecia w instalacji ?
    Moze dioda siada i pikuje a elektronika wariuje.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 16  
    Co do Alternatora, sprawdzła go osoba ktora sie tym zajmuje, wykres ładowania idzie stosunkowo płasko, tymbardziej w momencie zapalenia kontrolki nic nie wskazuje na spadki itp.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Niem zasniedzialych bezpiecznikow lub mas w instalacji samochodu ?
  • Poziom 16  
    Posprawdzane. Jakieś inne pomysly ?
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Jeszcze raz sprawdzic dokladnie alternator rowniez z pomiarem poboru pradu wirnika ew. podmianka sprawnego
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    CIM do naprawy.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Podejrzewam zły regulator. Nie realizuje wszystkich funkcji.
    Porównaj numery starego i nowego.
  • Poziom 16  
    Nowy regulator był zamawiany wg. starego uszkodzonego do tego na starym działo się to samo

    Co do CIM ? @żałosna udręka Mowa o błędach alternatora czy esp ?

    diodabg Zostaje chyba podmiana.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Masz to auto od początku? Być może już ktoś wymieniał regulator na nie ten co trzeba.
  • Poziom 16  
    kkknc napisał:
    Masz to auto od początku? Być może już ktoś wymieniał regulator na nie ten co trzeba.


    Auto przyjechało z Niemiec, nie wykluczam zeby ktoś już zmieniał coś, ale wg. nr VIn w aucie mam alternator który powinien być.
  • Poziom 30  
    Nie ma tam jakis dodatkowych gadzetow typu zestaw glosnomowiacy , czujnik cofania ect i moze ktos sie zle podpial pod instalacje samochodu ?
  • Poziom 16  
    diodabg napisał:
    Nie ma tam jakis dodatkowych gadzetow typu zestaw glosnomowiacy , czujnik cofania ect i moze ktos sie zle podpial pod instalacje samochodu ?


    Wszystko wygląda seryjnie.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    A jakie napięcie jest podczas pracy mierzone bezpośrednio na alternatorze i na akumulatorze?
  • Poziom 16  
    Mierzylem za pomoca testera i w tym samym momencie bezposrednio na akumlatorze.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Opel dopiero co uporał się w sterownikach silników z odłamującymi drucikami od padów, no i bęc. W przyrodzie nic nie ginie, to samo w CIM. Link na alledrogo wysłałem na priv.
  • Poziom 16  
    Update:

    -Błędy związane z ABS/ESP usunięte, problem z czujnikiem kąta skrętu zamontowanym w wspomaganiu.

    Co do ładowania, bujam się dalej. Wymieniony został alternator na drugi o identycznych nr. (stary sprawdzony w aso czy przypadkiem ktoś nie zamienił) , sytuacja niestety bez zmian, ale zauważyłem iż owa kontrolka ładowania zapala się tylko gdy auto ma poniżej 1000obr/min. Czyli gdy zostawię go na postoju, podczas jazdy okej, gdy trzymam nogę na gazie i wspomnianych obrotach, ładowanie nie zaświeca.
  • Poziom 30  
    pako150 napisał:
    zauważyłem iż owa kontrolka ładowania zapala się tylko gdy auto ma poniżej 1000obr/min
    Moze ktos kiedys cos kombinowal i za male jest zamontowane kolo pasowe walu np z innego modelu i alternator za slabe ma obroty .
    Zmierz srednice i sprawdz w aso.
  • Poziom 16  
    Sprawdzałem już, wszystko seryjne i zgadza sie z numerami oryginałów. Kolejny niuans to to że , nie wiem czy to istotne ale w liczniku napięcie: 14,7V a w sterowniku, UEC, REC 14.3V czyli tyle co na aku.
  • Poziom 16  
    Temat rozwiązany, problem z alternatorem okazał sie na instalacji.