Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lenovo G505s - Przegrzewanie się, gwarancja.

23 Gru 2016 12:28 834 8
  • Poziom 6  
    Witam. Jestem posiadaczem Lenovo G505s, laptop w ostatnich tygodniach zaczął się mocno nagrzewać. W związku z tym, że jest nadal na gwarancji zgłosiłem sprawę do Lenovo, które poprosiło mnie o wysłanie załącznika w formie zdjęcia z informacją o temperaturach w laptopie (tu również załączyłem screen).

    Lenovo poinformowało mnie, że mam wysłać im laptop przy pomocy kuriera UPS i zajmą się naprawą gwarancyjną. Dziś otrzymałem informację, że: "Inżynier serwisowy zdiagnozował uszkodzenie, które nie może zostać naprawione w ramach udzielonej przez producenta gwarancji. Stwierdzony problem:

    MOCNO ZABRUDZONY UKŁAD CHŁODZENIA/PRZEGRZEWA SIĘ

    Stąd też moje pytanie, co mam teraz zrobić? Laptop był używany normalnie przez córkę, w chlewie nie mieszka i kurzu do środka specjalnie nie zbierała i nie wpychała do otworów.
    Do tej pory myślałem, że takie usterki są naprawiane w ramach gwarancji (na tej samej zasadzie wysyłałem sprzęt LG oraz Sony i nie było problemu).

    Panowie mają zapewne większe doświadczenie z serwisami. Jak odwołać się od takiej decyzji? Dzwoniłem na infolinię i stwierdzili, że mam czekać na wycenę, ponieważ były do dopiero wstępne oględziny, ale już odrzucają opcję naprawy gwarancyjnej.

    Poproszę o sugestię z Państwa strony, co należałoby zrobić. Czy zgodzić się na wycenę zaproponowaną przez serwis, czy w jakiś sposób z nimi walczyć?

    Życzę wszystkim spokojnych i mniej ściśnieniowanych świąt niż moich.
  • Poziom 43  
    PalonyLolek napisał:
    Stąd też moje pytanie, co mam teraz zrobić

    Wyczyścić układ chłodzenia.

    Takie "usterki" nie podlegają gwarancji - choć parę firm nie robiło z tego powodu problemu.
  • Poziom 6  
    Z tym, że serwis nie wskazał żadnego konkretu. Odwołują się do "użytkowania w niewłaściwy sposób, niewłaściwej konserwacji". Na jakiej podstawie mogą stwierdzić, tylko po wstępnej diagnozie, że sprzęt nie był właściwie użytkowany?
    Co więcej to dopiero firma zewnętrzna stwierdziła, że nie podlega to gwarancji, serwis Lenovo, z którym się kontaktowałem jak najbardziej w ramach tejże gwarancji sprzęt przyjął.
  • Poziom 43  
    Takie usterki nie podlegają gwarancji.
  • Poziom 6  
    Cytat:
    Takie usterki nie podlegają gwarancji.


    Skoro nie podlegają gwarancji, to dlaczego przy podobnych problemach użytkowników tego samego producenta na wszelkich forach pojawia się rada o odesłaniu sprzętu na gwarancję, a później informacja zwrotna, że laptop był naprawiony w ramach gwarancji, przeczyszczony i z wymienioną pastą?
  • Poziom 43  
    Pytaj danego producenta/sprzedawcę/serwisanta.
  • Spec od komputerów
    Skoro laptop był niewłaściwie użytkowany to nie dziwne że serwis nie chce wykonać naprawy w ramach gwarancji.
  • Poziom 6  
    Cytat:
    Skoro laptop był niewłaściwie użytkowany to nie dziwne że serwis nie chce wykonać naprawy w ramach gwarancji.


    Serwis podesłał mi punkt bardzo ogólny regulaminu mówiący m.in o takim powodzie odrzucenia gwarancji. Jest tam również mowa o choćby złym środowisku użytkowania laptopa. Z tego punktu raczej niewiele wynika. Przecież wymieniony powód, czyli: "mocno zabrudzony układ chłodzenia", pojawia się przy normalnym użytkowaniu sprzętu, wiadomo że może zbierać tam się kurz. Ja bez utraty gwarancji nie mogę go sobie po prostu rozkręcić i wyczyścić. Samoczynne czyszczenie, które ma ten model Lenovo było używane (takie przedmuchanie wiatrakami w zarządzaniu energią w laptopie). Właściwie nie można powiedzieć czy używałem go odpowiednio czy nieodpowiednio.
  • Spec od komputerów
    PalonyLolek napisał:
    Przecież wymieniony powód, czyli: "mocno zabrudzony układ chłodzenia", pojawia się przy normalnym użytkowaniu sprzętu, wiadomo że może zbierać tam się kurz. Ja bez utraty gwarancji nie mogę go sobie po prostu rozkręcić i wyczyścić.

    Twoim obowiązkiem jako użytkownika jest dbać o to aby nie dopuścić do takiej sytuacji że laptop się przegrzewa.
    Jeśli taka sytuacja ma miejsce sprzęt jeśli jest na gwarancji musi trafić do serwisu.
    Czy czyszczenie i konserwacja zostanie wykonana w ramach gwarancji czy też odpłatnie to już różnie do tego poszczególne firmy podchodzą, różne są zapisy co podlega gwarancji na jaki okres itd.
    Ile tej gwarancji Ci jeszcze zostało.