Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Centralny zamek w Mercedesie 124

trafic1980 16 Jul 2005 19:35 10988 21
Ochrona Domu
  • #1
    trafic1980
    Level 11  
    Czy ktoś wie jak podłączyć centralny zamek pneumatyczny(fabryczny w mercedesie) do alarmu
  • Ochrona Domu
  • Ochrona Domu
  • #3
    carrier
    Car alarms specialist
    Na lewym przednim słupku masz 3 przewodową wiązkę z drzwi, a tam przewód niebieski. Musisz podłączyć sterownik, który na czas zamykania zamka rozcina ten przewód i w stronę pompy podaje na 3s -. Na czas otwierania również odcina niebieski przewód i na 3s podaje +.
  • #4
    trafic1980
    Level 11  
    Przygotowałem sobie wszystkie kable pod tylną kanapą obok pompki centralnego.Tam też jest niebieski kabel ,czy to ten sam o którym mowa w przednim prawym słupku?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Merc 124 z 1988 roku,a alarm firmy Prestige model APS 150MX lub APS 400MX.
  • #5
    carrier
    Car alarms specialist
    trafic1980 wrote:
    Przygotowałem sobie wszystkie kable pod tylną kanapą obok pompki centralnego.Tam też jest niebieski kabel ,czy to ten sam o którym mowa w przednim prawym słupku?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Merc 124 z 1988 roku,a alarm firmy Prestige model APS 150MX lub APS 400MX.


    To ten sam niebieski,
  • #6
    Paweł Sq6dxp
    Level 16  
    Witam kolegów,temat stary ale jak dla mnie na czasie,mam następujące pytanie,jak często włacza sie pompa podciśnieniowa od centralnego zamka,czy sterowana jest przez jakiś przekaźnik zabezpieczony bezpiecznikiem?Czy moze zdażyć sie,ze w zimie coś w tym układzie przymarznie?Czy zamek w drzwiach kierowcy jest tym sterującym?
  • #7
    wloc
    Level 34  
    Zamek w drzwiach jest sterującym ale powinno być sterowanie też na klapie bagażnika sprawdż to jeśli chodzi o zamarzanie to może się to zdażyć dość częstą przyczyną uszkodzenia jest spalony przełącznik w drzwiach kierowcy
  • #8
    Paweł Sq6dxp
    Level 16  
    Przełącznik o którym wspomnialeś jest w siłowniku zamka czy we bądź przy wkładce zamkowej?Chyba będe musiał sciągnąć tapicerkę drzwi i popatrzyć jak to jest zbudowane,muszę sprawdzić tą pompę,zobacze czy jest zasilanie,tylko nie wiem w którym momencie ona ma pracować,domyślam się ze po przekręceniu zapłonu
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    Paweł Sq6dxp
    Level 16  
    ok,ktos mi tłumaczył,ze jest jakis akumulator podcisnienia stąd moje pytanie o prace pompy,ale mozliwe ze nie był w temacie,124 to dla mnie nowe autko,zamek pracował ale przestał i szukam przyczyny
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    Paweł Sq6dxp
    Level 16  
    Witam kolegów!rozebrałem pompe podciśnienia i znalazłem dwa zimne luty,pompa pracuje prawidłowo zamyka i otwiera auto,lecz wydaje mi się ze jest jakiś problem ze sterowaniem,w pompie mam dwie kostki jedna prostokątna z zasilaniem,a druga okrąła do której przychodzi wtyczka z trzema przewodami niebieski żółty i zielony,przewody są podwójne,zastanawiam się do czego służą dwa pozostałe przewody zółty i zielony,sterowanie otwarcie/zamkniecie występuje na przewodzie niebieskim,czytałem też o włączniku,gdzie on się znajduje czy jest przy wkładce zamkowej?
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    Paweł Sq6dxp
    Level 16  
    a przepraszam musiałem coś przegapić,faktycznie chyba na dwóch pinach od okrągłego gniazda była reakcja na plus i masę więc zapewne to te dwa mozliwe do sterowania z zamków,dzieki za podpowiedź resztę wynmecze chyba juz sam
  • #15
    Paweł Sq6dxp
    Level 16  
    Wczoraj pokusiłem sie o ściagnięcie tapicerki drzwi kierowcy,dokładnie przyjrzałem sie zamkowi i nie wiem czy we wszystkich modelach 124 ale u mnie sytuacja ma się następująco:
    zamek wyposazony jest w siłownik(oczywiście pneumatyczny)do którego przychodzi okrągła wtyczka z trzema przewodami:+12V,masa,sterowanie pozostałymi siłownikami,poruszanie samym siłownikiem powoduje zamknięcie i otwarcie pozostałych drzwi,klap,
    w górnej częsci zamka znajduje sie przełącznik do którego przychodzi wtyczka z dwoma przewodami(brązowy i zółto-niebieski),po odpięciu wtyczki przełacznika zamek pracuje w dalszym ciągu,zwieranie tych dwóch przewodów nie zakłóca pracy siłowników,jestem ciekaw jakie faktycznie jest przeznaczenie tego przełącznika bo wygląda na to ze nie słuzy u mnie do sterowania pozostałymi siłownikami,pozdrawiam!
  • #16
    bartplus
    Level 13  
    Witam, pozwolicie, ze podlacze sie do tego watku... mam podobna pompe, ale ona takze "popmuje" dodatkowo siedzenia i nie ma standardowych wtyczek do podlaczenia (zamiast okraglej i prostokatnej - ma dwie prostokatne)... pompa przestala dzialac - moze ktos spotkal sie z takim modelem i ma jakies cenne uwagi co sprawdzac w pierwszej kolejnosci - pozdrawiam
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    bartplus
    Level 13  
    zasilanie w instalacji jest ok, pompa po podlaczenie do zasilacza jest niestety martwa - moze zaczac od tranzystorow?
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    bartplus
    Level 13  
    sygnaly sa ok - zasilanie tez dociera - sprawdzilem ponownie pompe i ewidentnie jest zwarcie - pompa jest sucha... mozna gdzies znalezc schemat, czy wymienac elementy po kolei?
  • #21
    rafal22bb
    Level 13  
    Witam wątek stary ale mam problem.
    mój alarm ma sterowanie centralnym zamkiem za pomocą minusa jak mam go podłączyć do owego niebieskiego kabla bo minus zamyka a plus otwiera (lub na odwrót piszę z pamięci)
    Bardzo proszę o pomoc.