Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa 1.0 12V 99r. - P0100-Za niskie napięcie przepływomierza powietrza

PATAFIAN_PATAFIAN 24 Gru 2016 14:00 2880 8
  • #1 24 Gru 2016 14:00
    PATAFIAN_PATAFIAN
    Warunkowo odblokowany

    Witam serdecznie.
    Otóż od momentu gdy nastała zima moja corsa zaczeła spalać koszmarne dawki paliwa w granicach 10l/100km. W pierwszej kolejnosci wymieniłem wszystkie niezbedne filtry oraz olej a nastepnie udałem sie do mechanika na podłączenie pod komputer, gdzie okazało sie, ze wywala błąd P0100 a temperatura zasysanego powietrza to 44stopnie (temperatura na dworze 3stopnie). Mechanik zalecił zamontowac uzywaną przepływke od corsy 1.2 o takich samych numerach i dał mi zamiennik firmy rec germany za 37zł a także po zamontowaniu miałem odłaczyć akumulator w celu wykasowania błędu.
    Niestety corsa nadal pali duzo a wlasciwie tyle samo a do tego doszły 2-4s straty mocy(tak jak by brakło paliwa), ktore występują czasami pomiedzy 1500 a 2000rpm.
    Czy błąd P0100 na pewno oznacza uszkodzenie przepływki??

    0 8
  • #2 24 Gru 2016 14:20
    ociz
    Moderator Samochody

    Taki błąd żeby się zapisał to wystarczy że wtyczkę odepniesz. Chcesz wiedzieć czy działa poprawnie to sprawdź w parametrach jej wskazania. Powinno być 6-7kg/h na rozgrzanym na wolnych. Używkę sprawną ciężko trafić, a tanie zamienniki małe szanse żeby działały poprawnie.

    1
  • #3 24 Gru 2016 16:44
    tomasz0703
    Poziom 25  

    Sparawdz temperaturę cieczy chłodzącej ,przepływ powietrza jak kolega wyżej napisał no i wskazania sondy ,i nauczcie się w końcu że w oplu nie przechodzą żadne zamienniki .

    0
  • #4 25 Gru 2016 21:28
    PATAFIAN_PATAFIAN
    Warunkowo odblokowany

    Panowie dzisiaj po przeczytaniu prawie całego internetu, sprawdzeniu całej instalacji itp. wykonałem pomiary miernikiem cyfrowym(takim z marketu za 60zł) i oto wyniki:
    Przepływka REC Germany pomiary:

    a) Silnik wyłączony(przekręcony kluczyk):
    1. 3,41V (czujnik zassanego powietrza?)
    2. 12,51V (zasilanie)
    3. 0,00V (masa)
    4. 5,00V (nie wiem co to)
    5. 0,97V (sygnał z przepływki)

    b) Silnik załączony (bieg jałowy):
    1. 3,41 - 3,59V (czujnik zassanego powietrza?)
    2. 14,13V (zasilanie)
    3. 0,00V (masa)
    4. 4,97V (nie wiem co to)
    5. 1,60V (wzrasta przy dawaniu gazu nawet do 4V)

    Piny numerowane od strony filtra powietrza.

    Nie wiem czy jest ok gdyż wydaje mi się, że pomiar na pinie 5 jest za wysoki gdyż wszędzie na internecie pisze, że powinien wynosić 0,4-0,6V na biegu jałowym.
    Pin numer 4 to jak się domyślam jakieś dodatkowe zasilanie z ECU gdyż się nie zmienia.

    Dodano po 4 [minuty]:

    tomasz0703 napisał:
    Sparawdz temperaturę cieczy chłodzącej ,przepływ powietrza jak kolega wyżej napisał no i wskazania sondy ,i nauczcie się w końcu że w oplu nie przechodzą żadne zamienniki .

    Temperatura cieczy chłodzącej na komputerze pokazuje 88stopni podczas gdy na zegarach samochodowych wyświetla się 93stopnie, mechanik mówi, że tak ma być.
    Co do przepływu powietrza to nie wiem czy dobrze pamiętam ale wydaje mi się, że był 8kg/h na starej oryginalnej przepływce, na zamienniku jeszcze nie sprawdzałem.
    Co do zaworu EGR to ma on wpływ na spalanie?? Bo te spadki mocy które trwają 2-4s to prawdopodobnie przez niego spowodowane.

    0
  • #5 26 Gru 2016 00:53
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Taki pomiar nic nie daje bo tak naprawdę nie wiadomo jakie napięcie tam ma być a ono zależy od temperatury silnika oraz obrotów silnika.
    Mnie np program pokazuje że tam ma być 1,5V na jałowym.
    Należało by odczytać co widzi ECU i czy ta wartość zmienia się "liniowo" przy wyższych obrotach.
    Chodzi o to że nie używasz tych obrotów w czasie jazdy a raczej spalanie masz większe w czasie jazdy. Przepływomierz może pokazywać na wolnych obrotach poprawnie a na wyższych oszukiwać.
    Wiemy że jest błąd P0100 ale nie wiemy czy chodzi o zbyt niskie napięcie czy o zbyt wysokie.
    Nie było tego w opusie błędu?
    Zbyt niskie napięcie z przepływomierza mogło by oznaczać otwarty EGR, dziurę w dolocie (ale to raczej wyszło by w błędach) lub zaniżający odczyty przepływomierz.
    Zbyt wysokie z kolei to raczej uszkodzony przepływomierz bo gdyby EGR był zamknięty a sterownik w tym czasie chciał by był otwarty to byłby błąd przez odczyt z potencjometru na EGR.

    2
  • #6 28 Gru 2016 23:42
    PATAFIAN_PATAFIAN
    Warunkowo odblokowany

    Witam panowie ponownie.
    Na przepływce zamienniku nie wykazuje na komputerze żadnego błędu lecz nie ukrywam, że na oryginalnym co jakiś czas dochodzi błąd P0100 z tłumaczeniem(w programie delphii czy jakoś tak) - za niskie napięcie przepływomierza powietrza.
    Auto cały czas ma zaniki mocy tak jak by nie dochodziło paliwo przez okres 2-4sekund i dzieje się tak najczęściej przy ruszaniu tak jak pisałem w poprzednich postach.
    Mam dosyć dziwne pytanko. Gdzie w tym samochodzie jest zawór EGR?? Myślałem, że nad skrzynią biegów przymocowany do bloku silnika lecz to nie może być to bo rurka jest gumowa i prowadzi do kokpitu wiec najprawdopodobniej wyjście wody, a innych rurek od strony skrzyni nie ma. Gdzie szukać tego zaworu? Czy w tym samochodzie on występuje?

    0
  • #7 28 Gru 2016 23:45
    ociz
    Moderator Samochody

    Znalazłeś go, jest chłodzony płynem.

    0
  • #8 29 Gru 2016 21:39
    PATAFIAN_PATAFIAN
    Warunkowo odblokowany

    Dzięki wielkie za pomoc.
    Co do przepływomierza wstawiłem jak na razie nowiutki przepływomierz do mojej corsy firmy bosch(oryginał) który udało mi się kupić w dość okazyjnej cenie i nie ukrywam, że co do spadków mocy to problem ten znikł lecz nadal po przejechaniu jakiś 120km widzę, że spalił jakieś niecałe 10litrów czyli znowu za dużo. Krótko mówiąc przepływkę wykluczamy a muszę się wziąć za ten cholerny zaworek EGRu lecz aby tego dokonać to muszę wpierw spuścić płyn chłodniczy a przynajmniej na to wychodzi.
    Czytałem jednak na internecie, że zaworek egr nie ma nic wspólnego ze spalaniem powinienem go odpuścić?
    Zauważyłem, że problem jest gdzieś w części mechanicznej silnika gdyż po dolaniu oleju(był prawie suchy patyk) spalanie zmalało do 8l/100 więc jakiś drobny plusik jest ale najprawdopodobniej silnik pójdzie na złom bo nie to, że ciężko zawsze palił to teraz doszło to spalanie co jak się domyślam jest ewidentną oznaką zużycia głowicy z zaworami lub tłoków chociaż aby to potwierdzić to trzeba by było sprawdzić kompresję. Dobrze myślę?

    0
  • #9 29 Gru 2016 22:35
    ociz
    Moderator Samochody

    PATAFIAN_PATAFIAN napisał:
    zaworek egr nie ma nic wspólnego ze spalaniem

    Może mieć, jeśli się przytnie w pozycji otwartej to silnik będzie słabszy, będzie kulał więc i spalanie będzie wyższe.

    PATAFIAN_PATAFIAN napisał:
    muszę wpierw spuścić płyn chłodniczy

    To nie problem, w chłodnicy masz korek i ładnie płyn spływa tak że EGR będzie prawie że suchutki, kilka kropel najwyżej pocieknie po odkręceniu. Powinieneś się też zaopatrzyć w nową uszczelkę.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=12278186#12278186 (co do pytania w tamtym temacie to te "zaślepienie" nic nie zmienia)

    0
  Szukaj w 5mln produktów