Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Unitra Mds 442 - Cykanie i lekkie falowanie dźwięku

ksawery1999 27 Gru 2016 14:31 900 15
  • #1 27 Gru 2016 14:31
    ksawery1999
    Poziom 10  

    Witam
    W mojej świeżo zakupienej szyfladzie właśnie występują te dwa problemy, co do cykania to na jakimś forum pisali, że to normalne, a co do falowanie to nie wiem czy to nie pasek ale nie wiem jak go wyregulować.
    W jednej i drugiej kwestii proszę i szybką pomoc.

    Pozdrawiam i życzę szczęśliwego nowego roku

    0 15
  • #2 27 Gru 2016 14:39
    piotrekn95
    Poziom 24  

    Falowanie w sensie zmiana szybkosci, wysokosci dzwieku ?

    W jakim stanie jest rolka dociskowa ?

    0
  • #4 28 Gru 2016 05:50
    arturdip
    Poziom 26  

    Co do paska to on nie ma regulacji.Polecam wymienić."Cyka" pewnie kontaktron do układu auto stop i tak będzie.Czyszczenie i jak to nie pomoże to silnik z wbudowanym stabilizatorem do wymiany.Poz artur

    0
  • #6 28 Gru 2016 11:59
    kazikszach
    Poziom 33  

    ksawery1999 napisał:
    Chodzi o ten kontaktron przy pasku licznika?

    Tak.

    0
  • #8 28 Gru 2016 17:45
    arturdip
    Poziom 26  

    Kontaktronu się nie regeneruje tylko wymienia jeśli uszkodzony ale jeśli autostop działa to jest ok(kontaktron).Jeśli "pływają"obroty to silnik raczej do wymiany(w nim jest stabilizator) i jego raczej trudno zregenerować(oczywiście silnik).A tak w ogóle to jaki tam jest silnik? Używane były przynajmniej dwa typy.Pytanie z ciekawości.Poz artur

    0
  • #9 28 Gru 2016 17:49
    kazikszach
    Poziom 33  

    Kontaktronu nie zregenerujesz, ten typ tak ma, jak głośne jest to cykanie.
    Falowanie obrotów może powodować rolka dociskowa, sprawdź czy jest odkształcona i twarda, może rozciągnięty pasek lub sam silnik, ale to sam musisz sprawdzić.

    0
  • #10 28 Gru 2016 20:39
    ksawery1999
    Poziom 10  

    Witam
    Cofam moje wcześniejsze pytanie i pytam gdzie jest ten kontraktor bo tak jak na wielu zdjęciach był koło kółka tocznego licznika to ja go nie mam dadam foto.

    Co do szuflady to ja mam wersję japońską.

    Pozdrawiam

    0
  • #11 28 Gru 2016 20:41
    fzyga43
    Poziom 19  

    Odnośnie falowania dźwięku,sprawdź czystość elementów napędu i przesuwu taśmy.Może pasek był "ręcznie" klejony i ma zgrubienia.Powodem mogą być bicia elementów wirujących.

    0
  • #13 28 Gru 2016 22:48
    DIORADIO
    Poziom 24  

    Taki problem już tu był. Sprawdż powierzchnię pod paskiem napędowym tym szerokim i na ośce silnika i na kole zamachowym, czy nie ma tam pozostałości gumy z paska napędowego.A co do cykania to ja tu na zdjęciu nie widzę kontaktrona, powinien być koło kółka z magnesem z lewej strony, ale blisko tego kółka z prawej strony jest "cuś" czarnego pionowego i w pierwszych egzemplarzach były stosowane takie układy do Auto-stop ( nie pamiętam nazwy).

    0
  • #14 29 Gru 2016 09:39
    huluk
    Poziom 30  

    We wszystkich 442 które miałem do tej pory w rękach nie było kontaktronu tylko hallotron a on nie ma prawa "cykać" chyba, że "cykanie" powoduje obracający się magnes który indukuje napięcie w przewodach od głowicy. Prędzej obstawiałbym zakłócenia od szczotek silników (słyszalne zwłaszcza podczas wsuwania / wysuwania szuflady podczas odtwarzania - o czym nawet instrukcja wspomina - aby nie "bawić się" szufladą podczas nagrywania ze względu na możliwe zakłócenia). Czy to "cykanie" to jest słyszalne z mechanizmu czy w odtwarzanym sygnale?

    0
  • #15 29 Gru 2016 13:59
    DIORADIO
    Poziom 24  

    Popatrzałem jeszcze w serwisówki magnetofonów MDS -418 i 442. Mogło się zdarzyć że w 442 mógł być kontrakton jak to przy produkcji bo zabrakło "czegoś tam" ale jak napisał poprzednik raczej były to HALLOTRONY o symbolu MH3 SS2 i to czarne chyba "siedzi" z prawej strony kółka z magnesem. A symbol kontraktronu to ZM-112/II.Natomiast były dwa rodzaje silników: silnik napędu głównego MMI-6A-2RK oraz dwa silniki do przewijania i wysuwu szufladki o takim samym symbolu : PRM-33M-1,8LD

    0
  • #16 29 Gru 2016 14:08
    huluk
    Poziom 30  

    Cytat:
    HALLOTRONY o symbolu MH3 SS2 i to czarne chyba "siedzi" z prawej strony kółka z magnesem

    Dokładnie tak - to hallotron. Kilka razy "bawiłem się z nimi" aby dobrze ustawić względem magnesu - okazyjnie w różnych egzemplarzach potrafił się autostop załączać mimo sprawnego paska i kręcącego się magnesu. On nie cyka. Trzeba szukać gdzie indziej.

    EDIT: Na tych zdjęciach, jak się przyjrzałem, widać kilka mankamentów - na pierwszym, z silnikami, przy dolnej krawędzi zdjęcia leży chyba podkładka amortyzująca silnika a ta co spod niego wystaje jest pęknięta (sparciała), na drugim zdjęciu jest urwany filc miedzianej blaszki hamującej prawy talerzyk i widać jakby "wgryzienie" w idlerze przewijania.

    0