Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B4 - Brak zasilania na cewce wysokiego napięcia

RobertTural 27 Gru 2016 16:01 942 9
  • #1 27 Gru 2016 16:01
    RobertTural
    Poziom 12  

    Witam
    Pacjent jak w temacie czyli passat B4 94 1,8 benzyna.
    Szukam dokładnego schematu podłączenia i sterowania układem zapłonowym i elementami powiązanymi.
    Nagle pojawił się nietypowy problem. Przejechałem jakieś 70 km, zatrzymałem się, zgasiłem auto i po 5 min nie chciał zapalić ponieważ nie było zasilania na cewce WN (teoretycznie typowy + po stacyjce szyna 15), wiem poieważ mam LPG i jest zasilane włąśnie z plusa przy cewce, więc jak przekręcałem kluczyk to normalnie migała kontrolka od LPG, a w tej dziwnej sytuacji nie. Co ciekaw, jak zajrzałem pod maskę,odpiąłem wtyczkę od cewki to "zarzegotały" silniczki krokowe czyli jakby zasilanie wróciło, wsiadłem do auta, kontrolka od LPG miała auto odpaliło. później kilka razy odpalałem i było już ok. Następnego dnia replay, odpięcie wtyczki pomogło ale po zgaszeniu znów brak zasilania i tak już zostało, odpinanie wtyczki nie pomagało.
    Podałem zasilanie na cewkę na krótko z aku i odpalił bez problemu, co ciekawe nie trzeba podawać zasilania na stałe wystarczy dać impuls, klika któryś przekaźnik (chyba od klaksonu) i zasilanie zostaje na cewce można go odpalić. Po wyłączeniu kluczyka znowu brak zasilania i trzeba podać impuls i później zasilanie się już samo podtrzymuje, tu mnie zastanawia którędy się podtrzymuje?
    Zgodnie ze schematami jakie znalazłem zasilanie na cewkę idzie bezpośrednio z kluczyka więc myślałem że kostka pod stacyjką, ale zmierzyłem i po przekręceniu kluczyka na czarnym przewodzie jest zasilanie po stacyjce.
    Więc nie mam pojęcia czego i gdzie szukać a nie chce pruć instalacji na pałę czy robić dziwnych skrótów w skrzynce bezpiecznikowej. Tu moja prośba czy ktoś ma dokładny schemat z opisem przewodów i kostek od której do której dane przewody idą, czy są może jakieś przekaźniki odciążające styki stacyjki, i ew jakie są wasze pomysły na to którędy i jak jest realizowane to że po podaniu impulsu zasilanie się samo jużpodtrzymuje.

    0 9
  • #2 28 Gru 2016 23:18
    krzychu001
    Poziom 15  

    Może puszka z immo zimne luty,chyba była blisko włącznika świateł przykręcona.

    0
  • #3 29 Gru 2016 08:40
    RobertTural
    Poziom 12  

    Na 100% nie imo ponieważ go nie ma ;)
    Ja mam jeden z pierwszych modeli w których jeszcze nie montowano.
    Nie ma też nic wrzeźbionego, przy skrzynce bezpiecznikowej czysto, jedynie przewody do wskaźnika LPG przeciągnięte.
    Aaaa znalazłem ostatnio pod spodem przycisk do odpalania wpięty na przewodach od stacyjki między +za stacyjką a wyjście na rozrusznik, ale to pewnie ktoś miał kiedyś problem z kostką pod stacyjką ale odkąd go mam, czyli 2 lata, rozrusznik zawsze kręcił.

    0
  • #5 29 Gru 2016 09:14
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Pada kostka jeśli nie ma szczura zamontowanego.

    0
  • #6 29 Gru 2016 09:38
    RobertTural
    Poziom 12  

    Też myślałem ze to kostka ale miernik nie kłamie, po przekręceniu kluczyka na wyjściu zasilanie jest natomiast do cewki nie dochodzi. Ponadto inne urządzenia załączane po kluczyku, jak pompa paliwa, działają. Obawiam się że to może być coś w skrzynce bezpieczników. Mam nawet już koncepcję jak zrobić skrót z odpowiedniego bezpiecznika pod cewkę, ale najpierw chciałem dopytać czy czegoś nie przeoczyłem bo może jest coś o czym nie wiem. Niestety wygląda na to że skończy się pierwotną koncepcją czyli skrót z pod bezpiecznika nr 15 :/
    Nie lubię takiej rzeźby ale chyba to będzie konieczność :/

    0
  • #7 29 Gru 2016 09:45
    polmar
    Poziom 20  

    A zwróciłeś uwagę że kostka włącza dwa obwody?

    0
  • #8 29 Gru 2016 09:51
    RobertTural
    Poziom 12  

    polmar napisał:
    A zwróciłeś uwagę że kostka włącza dwa obwody?

    Możesz doprecyzować ew wrzuć schemat, na schematach które miałem nie zauważyłem/zwróciłem uwagi.

    0
  • #9 29 Gru 2016 10:30
    polmar
    Poziom 20  

    A co tu precyzować, wypnij wtyczkę stacyjki, zmostkuj 3 grube przewody oprócz rozrusznika i wszystko jasne

    0
  • #10 30 Gru 2016 11:32
    RobertTural
    Poziom 12  

    Choć uważam że to nie kostka pod stacyjką bo tak mi wyszło z pomiarów na przewodach, to biorąc pod uwagę fakt że kostka kosztowała 17 zł to kupiłem, wymienię dla świętego spokoju i zobaczę jaki będzie efekt. Jak wymienię to napiszę jakie efekty to przyniosło.

    0