Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Platan Proxima połączenia voip nieskuteczne.

27 Gru 2016 19:02 2040 17
  • Poziom 19  
    Witajcie, walczę z tą centralą już ładnych parę tygodni, i za cholerę nie mogę dojść co jest grane.

    A mianowicie, centrala wyposażona w 2 linie miejskie analogowe oraz 2 linie miejskie VoIP ( licencje odpowiednio dobrane ), po za tym jest do niej podłaczone 12 aparatów voip Grandstream GXP ( i tu wszystko działa poprawnie, połączenia wewnętrzne działają poprawnie)

    Problem jest z zadzwonieniem gdzieś na zewnątrz zarówno wskazując konkretną linię jak i ogólne np. przez "0" przy próbie takiej komunikacji przez linię voip dostaję komunikat w logach centrali
    Cytat:
    27-12-2016 18:22:13 213.218.117.66:5060 1 Nieudane połączenie dla konta Status konta zewnętrznego "ipfon 222072167": 403 Forbidden (Nieprawidłowe żądanie: Zabroniony – serwer zrozumiał zapytanie lecz konfiguracja bezpieczeństwa zabrania mu zwrócić żądany zasób)


    Operator VoIP to Ipfon
    Router do jakiego podłączona jest centrala to mikrotik, (testowałem już z 4 routery, na wszystkich to samo, więc wróciłem do mikrotika)
    Porty wydają się być przekierowane poprawnie ponieważ łączę się do centrali z softfona z komórki i połączenia wewnętrzne i przychodzące działąją poprawnie. Dla sip przekierowany jest port 5070 ( taki jest ustawiony na centrali) oraz RTP 4000-4127
    Mikrotik podłączony do światłowodu z stałym publicznym IP.

    Ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać rozwiązania problemu
  • Poziom 28  
    A jak wygląda ilość licencji kanałów i portów?A co na Twój problem serwis ? Po za tym w logu masz port 5060, a Ty piszesz o przekierowaniu portu 5070...

    A logujesz się do operatora?
  • Poziom 33  
    Ipfon działa na otwartym necie czy jest wyvilanowany ? czy było to testowane na innej jednostce ? centrala ma karte voip czy jedziesz na sterowniku tylko ?
  • Poziom 19  
    Cytat:
    A jak wygląda ilość licencji kanałów i portów?A co na Twój problem serwis ? Po za tym w logu masz port 5060, a Ty piszesz o przekierowaniu portu 5070...

    A logujesz się do operatora?


    Tak do operatora się loguje, co potwierdza i centrala i panel operatora, po za tym z zewnątrz można się dodzwonić do centrali a wyjść na zewnątrz już nie.

    ilość licencji wygląda następująco
    VoIP - porty "14"
    VoIP - kanały "6"

    Serwis- gość z serwisu siedział nad tym z godzinę połączony z mojacentrala.pl. stwierdził że to wina routera. nie możliwe żeby 4 routery różnych producentów z różnymi softami miały ten sam problem. Testowałem orginalny soft tp-linka, router z openwrt, mikrotika i linksysa z org. softem

    Port-- I to jest najdziwniejsze w opcji "Ustawienia wspólne/ustawienia voip/IP, porty" mam podane zewnętrzne IP i do tego port 5070 i telefony oraz softphone łączą się właśnie na tym porcie. Wydaje mi się że centrala wysyła na tym porcie prośbę o połączenie po czym centrala operatora powinna przekierować centralkę na odpowiedni port z innego zakresu
    Czy port sip zewnętrzny zmienia się gdzieś indziej, niestety przeszukałem wielokrotnie centralę ale nie znalazłem?

    Cytat:
    Ipfon działa na otwartym necie czy jest wyvilanowany ? czy było to testowane na innej jednostce ? centrala ma karte voip czy jedziesz na sterowniku tylko ?


    ipfon działa na otwartym necie z routerem mikrotika

    nie było testowane na innej jednostce, to nowa centrala.

    Do takiego obciążenia powinien wystarczyć tylko sterownik, jedyna karta rozszerzeń to 2 linie miejskie analogowe.

    Pozdrawiam
  • Poziom 33  
    sterownik obsługuje tylko 10 kanałów !!!!

    mogę ci to sprawdzić na mojej jakieś centrali wpiętej tylko do netu bez routerów podeślij dane logowania ze szczegółami jak chcesz na pw. to jest pojedynczy sip czy siptrunk ?
  • Poziom 19  
    Podłączone są 2 konta sip.
    Tak ale ja mam licencję na 6 kanałów, więc mam jeszcze 4 w zapasie.
  • Poziom 28  
    No to został Ci hub i podsłuchanie co leci do operatora i od operatora. A jesteś pewien, że operator internetu nie blokuje Ci portu 5060... Próbowałeś może z innym operatorem? Po porcie 5070 logujesz się do centrali jako abonent wew. Sprawdź czy z innym operatorem dasz radę się zalogować do jego platformy.
    pzdr
  • Poziom 19  
    do sprawdzenia co leci do operatora, nie muszę używać huba , do tego mam mikrotika, operator na pewno nie blokuje portu 5060. założę zaraz jakieś tymczasowe konto u innego operatora i sprawdzę czy tak samo będzie.
  • Poziom 19  
    Witajcie, rozwiązałem problem dzwonienia, okazało się że w polu msn/ddi podałem numer poprzedzając go +48, a to błąd.

    Ale mam kolejny problem.

    Połączenia są nawiązywane, ale nic nie słychać.

    Ktoś ma jakiś pomysł.
  • Poziom 19  
    Erbit napisał:
    Obstawiam, że masz na routerze zablokowane jakieś porty związane z RTP.

    Może tu coś znajdziesz: Z jakich portów korzysta ipfon?


    Problem polega na tym że centrala jest na publicznym IP, i nie ma przednią routera. jakieś pomysły ?
  • Poziom 37  
    Jak to:
    waluszek napisał:
    ...

    Problem polega na tym że centrala jest na publicznym IP, i nie ma przednią routera. jakieś pomysły ?


    ma się do tego:
    waluszek napisał:
    ...
    Router do jakiego podłączona jest centrala to mikrotik, (testowałem już z 4 routery, na wszystkich to samo, więc wróciłem do mikrotika)
    Porty wydają się być przekierowane poprawnie ponieważ łączę się do centrali z softfona z komórki i połączenia wewnętrzne i przychodzące działąją poprawnie. Dla sip przekierowany jest port 5070 ( taki jest ustawiony na centrali) oraz RTP 4000-4127
    Mikrotik podłączony do światłowodu z stałym publicznym IP. ...

    ?

    Niezależnie od tego powyżej to połączenia głosowe nawiązywane są na innym porcie niż 5060 - ale o tym na pewno wiesz. Stawiam na porty bo takie objawy są charakterystyczne dla zablokowanych portów RTP.

    Na marginesie - jakiego kodeka używasz i jakie masz w centrali ?

    [edyta]
    Na jakich portach RTP pracujesz ?
  • Poziom 19  
    Dzięki panowie za rzeczową dyskusję. Wszystkie problemy rozwiązane.

    Opis dla potomnych.

    Centrala łączy się z operatorem zawsze na porcie SIP 5060-5061, po czym serwer operatora wskazuje centrali na jakim porcie będzie odbywała się komunikacja i na taki port centrala przekierowuje ruch, zakres portów na jakich ta komunikacja będzie się odbywać zależy od operatora, np. ipfon korzysta z zakresu 10000-20000 protokół UDP

    W centrali Platana, w konfiguracji połączenia voip wymagane jest podanie
    Zakładka "Ustawienia ogólne"
    Prefix - Puste
    MSN/DDI - 22xxxxxxx ( ja tu popełniałem błąd bo podawałem +4822xxxxxxx)

    Zakładka "Ustawienia szczegółowe"

    serwer rejestracyjny - sip.ipfon.pl
    użytkownik - login do numeru ipfon
    haslo - hasło do numeru
    domena - pozostawiamy puste ( podstawi się sama kiedy zaznaczone będzie "ustaw identyfikator automatycznie")
    proxy - puste

    więc spokojnie aby zapobiedz atakom na naszą centralę możemy ustawić inny port SIP dla połączeń zewnętrznych., np 5070
    po za tym należy pamiętać aby przekierować port dla strumienia RTP, w wypadku central platana domyślny jest zakres 4000-4127

    To chyba tyle jeżeli chodzi o uruchomienie połączenia.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 37  
    waluszek napisał:
    ...
    po za tym należy pamiętać aby przekierować port dla strumienia RTP, w wypadku central platana domyślny jest zakres 4000-4127

    ...


    Jak / gdzie chcesz go przekierować skoro nie masz routera ? Chyba raczej zmienić w konfiguracji centrali.

    Od początku wskazywałem na problemy z portami RTP - w linku, który podałem jest to dokładnie wyjaśnione - wystarczyło poczytać.
  • Poziom 19  
    Erbit napisał:
    waluszek napisał:
    ...
    po za tym należy pamiętać aby przekierować port dla strumienia RTP, w wypadku central platana domyślny jest zakres 4000-4127

    ...


    Jak / gdzie chcesz go przekierować skoro nie masz routera ? Chyba raczej zmienić w konfiguracji centrali.

    Od początku wskazywałem na problemy z portami RTP - w linku, który podałem jest to dokładnie wyjaśnione - wystarczyło poczytać.


    Napisałem przecież, że to dla potomnych, 80% konfigurujących jakąś centralę lub tego typu urządzenie, stawia je za routerem, ja też jestem między nimi, ponieważ to daje szansę kontroli co dzieje się po sieciowej stronie.
    Na czas konfiguracji i eliminowania problemów wystawiłem ją na publiczne ip, aby pominąć problem portów i ich przekierowania. Po konfiguracji i rozwiązaniu problemów, mając pewność że wszystko działać jak należy, wróciłem do pracy za routerem, z świadomością że jeżeli coś nie będzie działać to będę wiedział gdzie szukać przyczyny.
  • Poziom 37  
    waluszek napisał:
    ...


    Czytając to "z drugiej strony klawiatury" nie wiadomo czy autor coś zrobił świadomie czy po prostu nie wie o czym napisał - lepiej takie sprawy opisywać bo wtedy łatwiej pomóc.

    Grunt, że udało się rozwiązać problem.
  • Poziom 19  
    Erbit napisał:
    waluszek napisał:
    ...


    Czytając to "z drugiej strony klawiatury" nie wiadomo czy autor coś zrobił świadomie czy po prostu nie wie o czym napisał - lepiej takie sprawy opisywać bo wtedy łatwiej pomóc.

    Grunt, że udało się rozwiązać problem.


    Fakt, możliwe że trochę zbyt chaotycznie pisane, bo w trakcie prób rozwiązania problemu. A jak wiadomo wtedy kombinacje idą pełną parą i sytuacja zmienia się dynamicznie.
    Na szczęście udało się. :)