Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Magnum DXI500 - Błąd komunikacja(skrzynia i adblue)przewody 0462i 8166

Dagomir 27 Gru 2016 19:08 801 3
  • #1 27 Gru 2016 19:08
    Dagomir
    Poziom 16  

    Witam Panowie. Walczę obecnie z Renault Magnum 500 DXI . Jednocześnie pojawiły się komunikaty o problemach komunikacji automatycznej skrzyni biegów, oraz Adblue. (Chyba SAE 1939) Zabrałem się za sprawdzanie wiązki okazało się że jeden przewód zgnił. Naprawiłem go jednak problem nie ustąpił. Sprawdziłem wiązkę od skrzyni pod kabinę (żółta wtyczka) nie mogę zlokalizować źródeł dwóch przewodów o numerach 0462 a także 8166. Jako że nie pracuję dużo przy renault zastanawia mnie czy ta zółta kostka pod kabina obejmuje tylko przekładnie czy coś jeszcze? I dlaczego są tam aż cztery plecionki? Dodam że auto nie sygnalizuje poziomu mocznika od pojawienia się problemu skrzynia też funkcjonuje prawidłowo. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i sugestie. Jeśli ktoś dodałby jakieś schematy lub jakiekolwiek fachowe pomoce byłoby super. Pozdro

    0 3
  • #2 27 Gru 2016 19:25
    maher440
    Poziom 15  

    Sprawdź ciągłość przewodów pomiędzy wskażnikiem adblu a wtyczką pompy adblu, często w peszlu pojawia się problem z przetarciem przewodu.

    0
  • #3 27 Gru 2016 19:35
    Dagomir
    Poziom 16  

    Kolego maher a czy masz jakieś rady odnośnie komunikacji z automatyczną przekładnią?

    0
  • #4 28 Gru 2016 18:05
    Dagomir
    Poziom 16  

    Witam. Problem Renault rozwiązany chociaż magnumka mnie zaskoczyła. Dla szanownych kolegów opiszę problem.
    Przegląd instalacji na odcinku kabina- skrzynia, wykazał uszkodzenie obu CANów na tych zagięciach z przodu pojazdu. Ogólnie mimo iż wszystko było jeszcze orginalnie zabezpieczone pełno było wody co mnie zaskoczyło. Naprawa instalacji wykonana przekręcam kluczyk i jeb, stop na czerwono awaria automatycznej skrzyni. Próba jazdy samochód szarpie więc kalibracja, po tym samochód płynnie ruszał i wszystko grało jednak stop i komunikat skrzyni dalej aktywne. Poszukiwania dalej w instalacji, jednak po zapięciu kompa okazało się że błędy były aktywne w tablicy wskaźników. Przeprowadziłem test działania tablicy po czym ta się uruchomiła na nowo i rekomunikowała z resztą systemów po czym wszystko zgasło i wróciło do normy. Dziwne że nastąpiła taka zawiecha, mam nadzieje że te informacje komuś się przydadzą w przyszłości. Temat zamykam PZDR.

    0