Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Xsara Picasso 1.8 - Zalany moduł BSI

27 Dec 2016 20:33 4965 19
  • Level 11  
    Witam.
    Samochód zakupiłem miesiąc temu.
    Najpierw zaczęła wariować elektronika (kierunkowskazy same się załączały).
    Po dużej ulewie zniknęło całe zasilanie w samochodzie (oprócz możliwości odpalenie, świateł mijania i oświetlenia wnętrza).

    Wyjąłem BSI było zalane. Zakupiłem używkę o podobnych nr. Elektryka powróciła, ale immo blokowało samochód.
    Przelutowanie pamięci nie poskutkowało.

    Kolejnym krokiem był zakup zestawu startowego (komputer, bsi, pastylka).

    Samochód odpalił. Wydawało mi się, że wyciek zatrzymałem.
    Niestety dzisiaj znowu dostała się woda.
    W trakcie jazdy wszystko zgasło.

    Mam do Was następujące pytania.
    1. Co musiałbym przelutować z zakupionego BSI na allegro, aby zsynchronicował się z resztą zestawu.
    2. Czy ktoś może mi powiedzieć jak najprościej z używanego BSI zrobić chętne do współpracy.
    3. Ostatnio zakupiłem zestaw startowy kierując się silnikiem i rokiem, ale komputery z takim samym BSI występują np w HDI i ich jest więcej.
    O zestaw startowy do 1.,8 benzyny bardzo ciężko. Czy jak zakupie takie do hdi o identycznych podzespolach samochód odpali. czy mapy silnika będą inne.

    ps.
    Czy np lexia ma takie możliwośći jak wymiana VINu w BSI. Mam interfejs maxiecu, ale niestety nie ma możliwości zmiany VINu w nim

    Pozdrawiam
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 36  
    Moduły bsi i silnika w Citroenie i peugeocie są kodowane tylko raz i przychodzą z serwisu jako zakodowane pod vin lub czyste i wymagają zakodowania testerem serwisowym . VIN i PIN koduje się tylko raz nie możliwości jego zmiany nie ma też funkcji resetowania używanego modułu z poziomu żadnego testera . Samochód nie odpali na żadnym innym bsi bo nie będzie się w nim zgadzał kod poufny , win i sygnatury kluczy . Zamiany podzespołów tez nie przyniosą efektu. Nie naprawisz tej usterki samodzielnie bo nie zakodujesz samodzielnie nowego bsi bo do tego vin nie wystarczy ...
  • Level 31  
    Można kupić bsi o tym samym numerze, sterownik silnika zrobić na douczenie , wyciągnąć pin z bsi , dokodować klucze,sparować sterownik z bsi.Jednak obawiam się ,że samodzielnie nie ogarniesz.
  • Level 11  
    Znam swoje możliwości i za programowanie sterownika brać się nie będę.
    Dzisiaj kurier dostarczy mi już zestaw startowy (immo, bsi, komp i klucz). W radio tylko wgram VIN i będzie znowu chodził.
    Jednak będzie to już drugi zestaw startowy w ciągu 2 tygodni.
    Dzisiaj rozbieram całe podszybie, zaglądam za nadkole ponoć tam idzie wiązka przewodów i jest odpływ wody.
    Muszę być pewny szczelności. Ponadto będę się zastanawiał nad zrobieniem jakiejś ochrony BSI przed wodą.
    Jeszcze brak pomysłów. Przeszło mi przez głowę przeniesienie BSI w inne miejsce, ale lutowanie 100 kabli to trochę rzeźba.

    Zastanawiam się jednak nad inna rzeczą.
    Gdy wcześniej wymieniłem tylko BSI, cała elektryka wróciła jednak immo się zablokowało.
    Gdyby tak udało się wyrzucić immobilizer z samochodu to wydaje mi się, że wszystko inne by działało. Tylko czy dobrze mi się wydaje.

    W sklepie autotronika można kupić emulator immo do tego samochodu.

    Chciałbym jednak mieć możliwość w przyszłości jakby się to powtórzyło wymieniać tylko BSI, a nie całość.

    Dam znać o postępach pracy i czy fura odpaliła.
  • Level 19  
    W BSI jest pamiątka. Jak ją przerzucisz to wszystko powinno ruszyć. BSI musi być o tych samych nr.
  • Level 36  
    CAR pass wrote:
    W BSI jest pamiątka. Jak ją przerzucisz to wszystko powinno ruszyć. BSI musi być o tych samych nr.


    Ile razy to robiłeś z sukcesem ? Ręce mi odpadają... Klient brnie w kierunku totalnej rozwałki . Każde bsi ma kodowanie pod wyposażenie auta , silnik i obecność modułów zestaw startowy nic nie załatwia poza kupowaniem kompletów po 500 i więcej . Wyłączenie immo skończy się prawdopodobnie brakiem obrotomierza i niesprawnością klimatyzacji ale to szczegół . Dla kogoś kto umie to zrobić to godzinka roboty i bsi ale jak klient słyszy 500 za dopisanie to włącza mu się światełko w główce jak nie dać zapłacić fachowcowi za wiedzę i po kolejnej próbie będzie 3 sztywne komplety , nic nie pasujące do niczego i do tego jak pan dobrze trafi będzie miał gwarantowane 999.999 km o ile już ich nie ma . a do tego ilość pracy jaką będzie musiał włożyć fachowiec żeby doprowadzić to do porządku rośnie po każdej interwencji właściciela więc mnie nie zdziwi jak w końcu skończy się na 1500 u mechanika i kolejnym bsi.
  • User removed account  
  • Level 19  
    Widzę są mądrzejsi.
    Pamiątka - to jedno, a kodowanie to - druga sprawa.
    Nie chcecie mu pomóc??? aaa zarobić :D
    No tak bo forum jest po to aby nie pomagać. Rzecz jasna.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zacytowałeś moją wypocinę czy założyciela tematu?
  • User removed account  
  • Level 36  
    BoroPiotr wrote:
    Pamięć 95180?
    Takiego układu nie ma . Jeśli już to 95160 albo 25160 ...

    CAR pass wrote:


    Widzę są mądrzejsi.
    Pamiątka - to jedno, a kodowanie to - druga sprawa.
    Nie chcecie mu pomóc??? aaa zarobić
    No tak bo forum jest po to aby nie pomagać. Rzecz jasna.


    Na odległość bsi nie zakoduje jak każdy z was a post ma uświadomić że pomoc ,którą otrzymuje właściciel nie prowadzi do niczego poza mnożeniem kosztów . Żaden ze sposobów nie doprowadzi do stanu w którym auto będzie miało wszystko tak jak miało na oryginale , tonący się chwyta brzytwy ale temu większość podrzuca zamiast koła ratunkowego coraz większe kamienie , ciekawe kiedy wyślecie mu film z paralizatorem z youtuba , na którym ktoś zeruje bsi a dokładniej jego wartość pieniężną ...
    Moja rada jest prosta zakleić dobrze dziurę podziurawić podstawę bsi żeby w nim nie stała woda zaciągnąć auto do dobrego warsztatu z całym tym majdanem części i zapłacić i mieć spokój .
  • Level 31  
    Panowie bzdury piszecie typu,, nie da się , a dlaczego bo nie,,. Oddać do serwisu i zamontować nową część z półki to nie jest sztuka .Otóż jest to tematem tabu dla wielu serwisantów aso którzy trzymają się procedur aso.Można to zrobić , robiłem to wiele razy i samochody jeżdżą.Prosta sprawa , a wywody jak by chodziło o rakietę kosmiczną.Otóż są ludzie na tym świecie poza aso którzy zapewniam wiedzą co zrobić.
  • VAG group specialist
    Kolega nie podał rocznika ani producenta BSI ale pewnie jest tam Valeo i w środku siedzi NEC.
    Początkujący będzie miał problem by go przełożyć.
    Kolega ma już kilka BSI więc może uczyć się na starym ale nie mamy też pewności że tam nie poleciał właśnie NEC i nie ma czego przekładać ale jak się nie spróbuje to się człowiek nie dowie.
  • Level 36  
    robi1214 wrote:
    Można kupić bsi o tym samym numerze, sterownik silnika zrobić na douczenie , wyciągnąć pin z bsi , dokodować klucze,sparować sterownik z bsi.Jednak obawiam się ,że samodzielnie nie ogarniesz.


    robi1214 wrote:
    Panowie bzdury piszecie typu,, nie da się , a dlaczego bo nie,,.Oddać do serwisu i zamontować nową część z pułki to nie jest sztuka .Otóż jest to tematem tabu dla wielu serwisantów aso którzy trzymają się procedur aso. Można to zrobić , robiłem to wiele razy i samochody jeżdżą. Prosta sprawa , a wywody jak by chodziło o rakietę kosmiczną. Otóż są ludzie na tym świecie poza aso którzy zapewniam wiedzą co zrobić.


    Najpierw piszesz że sam tego nie ogarnie , potem że to żaden problem to ja już nie wiem co masz na myśli . Auto jest w Gdańsku , ty w Krakowie telepatycznie go nie naprawisz , a że się da to wie tu prawie każdy a kilku jak nie kilkunastu robiło to i potrafi to zrobić tylko mnie zastanawia jedno jak jesteś taki orzeł to może napiszesz po co wyjmować sterownik silnika i robić na douczenie jak można dopisać bsi bez zaglądania pod maskę . Wnioskuję ze wiedza kolegi kończy się tam gdzie trzeba bsi zrobić na czysto i zakodować wszystko od zera . Pomijając już resztę nie zmienia to faktu że właściciel nie przelutuje neca bo ten po utopieniu już raczej jest martwy , jeśli nawet w bsi jest pamiątka to pewnie też w połączeniu z wodą jest znikoma szansa na prawidłową zawartość . W obu przypadkach właścicielowi brak sprzętu i wiedzy żeby poradzić sobie z zagadnieniem samodzielnie a wszystkie te przechwałki że się da i że ktoś umie i auta jeżdżą nie wnosi rozwiązania do tego zagadnienia . Napisałem więc zakleić dziurę zapakować manele i zawieźć do kogoś kto wie co robi i ma sprzęt bo kupowanie testera, programatora , kalkulatora dla jednego auta nie ma najmniejszego sensu .
  • Level 11  
    Dzieki wszystkim za tak ciekawa rozmowe. Zrobic programator to potrafie. Wylutowac tez dam rade. Ale nie mialem czasu na eksperymenty na moim samochodzie. Samochod juz znowu jezdzi. Kolejny zestaw startowy zadzialal. Przebieg bez zmian. Chyba siedzi w wyswietlaczu. Wyciek odnaleziony. Odplyw wody z podszybia leci na przewody. Guma w grodzi przepyscila i dalej juz sie domyslacie. Po pierwsze odplyw troche zmniejszylam aby woda nie ciekla na kable. Silikonen uszczelnilem grodz. Bsi tez troche oslonelem. Mam jeszcze jedno uzywane bsi od jednego zestawu i komputer z immo od drugiego. Bede chcial je zgrac. Poczytam tematy ktore poradziliscie. Dzieki za pomoc
  • VAG group specialist
    Przebieg został bo w nowym BSI był mniejszy niż u Ciebie w aucie więc nowe BSI zassalo przebieg z licznika bo był większy.
  • Level 11  
    Dzieki za ta informacje 😃
  • Level 11  
    Mineło pół roku, woda znowu znalazła drogę. Zalała BSI i staneło. Po jego wyczyszczeniu wróciło, ale z wadami. Kiepski zasięg pilota centralnego, brak możliwości diagnostyki komputera wtrysku. Wstawiłem kolejny (miałem w zapasie) zestaw startowy.
    Woda nie wchodzila przez uszczelke od grodzi, a po kablach. Niestety nadkole zle jest spasowane i woda z kol leci na kable. Lekka modyfikacja nadkola i narazie szusza.

    Jednak jak wczesniej zmienialem zestawy do przebieg zostal bez zmian,
    Tym razem ZONK. Przebieg 999.999 i juz stoi. Jeszcze informacja na wyswietlaczu o serwisie.
    CO moge z tym przebiegiem zrobic.

    ?
  • Level 8  
    Teraz to musisz zrobic przebieg w bsi i liczniku , 2h roboty i po sprawie . Powodzenia