Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FM 340 automat - nieznana przyczyna

28 Gru 2016 08:23 1266 9
  • Poziom 4  
    Witam mam problem z czujnikiem prędkości koła wyświetla mi błąd MID 136 SID 3 FMI 10.
    Na forum znalazłem kod błędu i możliwe przyczyny ale, niestety dalej mam ten sam błąd wymieniłem czujnik, nowa koronka, nowy ring abs i nic na koniec zawór ebs na nowy wykonałem kalibracje hamulców i skasowałem błędy wszystkie błędy od klocków i abs prawy znikły ale ten lewy nadal swoje.

    Dodam że niedawno była remontowana skrzynia automat I-SZIFT , kalibracje przeszła ale ten błąd od abs mi wywaliło na koniec.
    I tu drugie pytanie czy mogą biegi bardzo pierniczyć się przez ten błąd bo z tego co kojarzę to pobiera z prędkości koła sygnały?

    Bardzo proszę o pomoc.
  • MetalworkMetalwork
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Kolego czy sprawdzałeś rezystancję nowego czujnika? Błąd dotyczy sprawy elektrycznej czy mechanicznej? szczelina między czujnikiem a koronką prawidłowa? Robiłeś test jezdny żeby zbadać przebieg sygnału czujnika? Jeśli chodzi o skrzynię to czyta czujniki osi napędowej. Jeśli jeden czujnik szwankuje to zostaje pominięty w obliczeniach. Natomiast awaria obu może już spowodować fikołki w przekładni :)
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 4  
    Rezystancja czujnika 1280, błąd mechaniczno-elektryczny, szczelina niby na 1mm, test jazdy my zrobiłem myślałem że wtedy się ustawi i załapie z prawej go widzi. Co do skrzyni dzięki wielkie za odpowiedź z jednej strony może jeździć auto z drugiej będzie mnie denerwować ten drugi czujnik.
  • Poziom 19  
    Rezystancja kolego jest dobra. Więc tak ja osobiście zawsze dosuwam czujnik do samej koronki jej ewentualna nierówność go odsuwa i mam pewność że będzie czytało. Sprawdzenie działania czujnik-koronka wykonasz kręcąc kołem, a miernikiem sprawdzając czy pojawia się napięcie po stronie czujnika, jeśli się pojawi to tam wszystko gra. Kolejna opcja zobacz jakie masz napięcie na przedłużaczu do czujnika powinno być 5V jeśli nie będzie to może przedłużacz uszkodzony dla potwierdzenia sprawdź oporność. System nie jest skomplikowany musi się udać znaleźć przyczynę.
  • Poziom 34  
    MID 136 SID 3 FMI 10 - rażąco silne wibracje.

    A kto zbadał z jaką częstością kod zmienia status na aktywny, albo w jakich warunkach to się dzieje. Przecież można było po prostu zamienić je miejscami (z lewej na prawą) zamiast wymieniać wszystko na pałę. Zdarzają się takie pęknięcia przewodów, których na oko nie wiidać i też będzie cyrkownia. Za to na skopie widać - ja mam taki malutki w kieszeń.

    Istotna w modulatorze (rozumiem tylnym) jest wada, o której mało kto wie, co będzie to powodować.
    Ale w takim układzie trzeba być niedowidzącym żeby nie kapnąć się o co chodzi porównując go do drugiego, bo to widać.
  • Poziom 19  
    Jeśli masz dostępny oscyloskop to sprawdzisz wszystko czego szukasz w warunkach statycznych. Jest jeszcze opcja padniętego łożyska w kole jeśli jest błąd mechaniczny. Uszkodzone łożysko powoduje ciężkie w lokalizacji usterki ABS. Bo sygnał zmienia charakterystykę z ustalonego sygnału kwadratowego, na char. losową ( zmienna krzywa ). Np załadowane auto będzie jechało bez błędu abs a załadowane sypnie zółtą kontrolką.
  • Poziom 4  
    Problem rozwiązany w ramie schowana była schowana dodatkowa wiązka z przyczepy która robiła zwarcie, jak autko przyszło nie widziałem tego jak zaczęliśmy kopać w poszukiwaniu napięcia które gubił na moduł była zawinięta wiązka izolacjom na max. Nie wiem jaką zabudowę miało, teraz ma komunalkę. Przynajmniej po wymianie kilku zabawek będzie spokój na trochę. Dziękuję za naprowadzenie mnie. Pozdrawiam.
  • Poziom 34  
    Coś mi tu nie gra. Nie wyobrażam sobie przetarcia kabla czy coś, bo pewnie byś o tym powiedział. Otóż zdarza się niesamowicie rzadko (i po mojemu na pewno nie w Volvie), tj. przez dosyć duży opór czujnika plus instalację 24V (większa szansa, niż na 12V) zdarzają się zakłócenia typu impulsowego keidy zakłócające przewody znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie.. Być może tak było, co elegancko widać na skopie, albo nie potrafisz wytłumaczyć sobie tego logicznie..
  • Poziom 4  
    Ogólnie zaczęliśmy kopać w wiązkach wcześniej nie pisałem o kablach przetartych bo nic nie znaleźliśmy, elektryk znalazł wiązkę dodatkową ze złączami zalane i wypłowiałe końcówki. Skopa aktualnie nie posiadałem więc w ciemno kombinowałem. Wydaje mi się że raczej gubił napięcie z głównego sterownika na modulator raz miał coś koło 14 v raz 24v zapodaliśmy dodatkowe napięcie i zaczął działać na razie jeździ. Logicznie nie umiem wytłumaczyć dlatego pisałem na forum i szukałem pomocy co zrobiliśmy też opisałem, trafia się czarna magia gdzie nawet serwis volvo który był nie umiał poradzić.
  • Poziom 34  
    Jak nie stwierdzono powodu modulator na stół.

    Zobacz, że przy 14V góra modulatora (tj. komputer w nim) będzie "jakoś" funkcjonował, ale środek modulatora (tj. elektrozawory) już nie. W efekcie koło hamuje na ostro i nie możliwością żeby nie powstał z tego tytułu kod usterki.